Rallye du Var, která se jela o uplynulém víkendu, byla jakousi zkouškou pro Otta Tänaka, který si případným dobrým výsledkem mohl zajistit tovární sedačku u Fordu pro rok 2012. Ott zajel velmi slušně.
Ford stále ještě nepotvrdil setrvání ve World Rally Championship. Pokud by se však rozhodl zůstat, tak bude potřebovat nějakého druhého pilota vedle Jariho-Mattiho Latvaly, který má smlouvu i pro další sezonu. Ott zajel dobře už ve Walesu, když při svém prvním startu s WRC v MS dojel šestý. Estonec se také spolu s Latvalou minulý týden zúčastnil testovací a vývojové mise při Rally du Var ve Francii.
Na soutěži si vedl velmi slušně, když zajel pár opravdu rychlých časů. Poškodil sice a kolo a měl defekt, ale i tak se probojoval z pátého až na třetí místo (soutěž vyhrál Latvala - psali jsme zde). Nicméně na tým i Malcolma Wilsona zanechal dojem.
"I ve svém pvní startu s Fiestou na asfaltu jel Ott briliantně. Jeho výkon během posledního dne byl fantastický," říká Wilson. A jak byl spokojen Ott? "Hlavním úkolem bylo sbírat zkušenosti. Byl jsem zde poprvé, takže to byla těžká rally, jedna z nejtěžších, jaké jsem kdy jel."
Estonec dále pokračoval: "Bylo tam hodně rozdílných druhů cest, od hladkých až po drsné a od pomalých až po rychlé. V pátek a v sobotu jsme udělali několik chyb a neměli jsme moc štěstí. Poslední den byl však perfektní, auto mělo dobrý setup a já měl dobrý pocit. Poslední zkoušky jsem si opravdu užíval."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?