Rallye du Var, která se jela o uplynulém víkendu, byla jakousi zkouškou pro Otta Tänaka, který si případným dobrým výsledkem mohl zajistit tovární sedačku u Fordu pro rok 2012. Ott zajel velmi slušně.
Ford stále ještě nepotvrdil setrvání ve World Rally Championship. Pokud by se však rozhodl zůstat, tak bude potřebovat nějakého druhého pilota vedle Jariho-Mattiho Latvaly, který má smlouvu i pro další sezonu. Ott zajel dobře už ve Walesu, když při svém prvním startu s WRC v MS dojel šestý. Estonec se také spolu s Latvalou minulý týden zúčastnil testovací a vývojové mise při Rally du Var ve Francii.
Na soutěži si vedl velmi slušně, když zajel pár opravdu rychlých časů. Poškodil sice a kolo a měl defekt, ale i tak se probojoval z pátého až na třetí místo (soutěž vyhrál Latvala - psali jsme zde). Nicméně na tým i Malcolma Wilsona zanechal dojem.
"I ve svém pvní startu s Fiestou na asfaltu jel Ott briliantně. Jeho výkon během posledního dne byl fantastický," říká Wilson. A jak byl spokojen Ott? "Hlavním úkolem bylo sbírat zkušenosti. Byl jsem zde poprvé, takže to byla těžká rally, jedna z nejtěžších, jaké jsem kdy jel."
Estonec dále pokračoval: "Bylo tam hodně rozdílných druhů cest, od hladkých až po drsné a od pomalých až po rychlé. V pátek a v sobotu jsme udělali několik chyb a neměli jsme moc štěstí. Poslední den byl však perfektní, auto mělo dobrý setup a já měl dobrý pocit. Poslední zkoušky jsem si opravdu užíval."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?