Jari-Matti Latvala získal s vozem Ford Fiesta RS WRC při Rally du Var svoje historicky první asfaltové vítězství. Fin si poradil s továrním jezdcem Peugeotu, Stephanem Sarrazinem. Ott Tänak zajel přesvědčivě a obsadil třetí příčku.
Přípravy na sezonu 2012 běží u M-Sportu podle plánu. Přestože ještě Ford nepotvrdil svoje další angažování v MS v automobilových soutěžích, zúčastnil se tým Malcolma Wilsona jihofrancouzské Rally du Var, která slouží jako příprava na úvodní podnik MS v roce 2012, Rally Monte Carlo. "Tratě i podmínky jsou na určitých místech naprosto shodné s Rally Monte Carlo. Tento start sloužil jako perfektní test," říká Wilson.
Latvala, vítěz z Walesu, dokázal, že číšlo 1 na dveřích své Fiesty nemá pro nic za nic. Fin dokázal s novým WRC (motor 1,6l) porazit favorizovaného Sarrazina se starší 307 WRC (ale s 2,0l motorem) o 49s. "Byla to pro mě ideální příležitost, jak se připravit na Monte Carlo. Hodně jsme pracovali na nastavení a vítězství byla pochopitelně hezká tečka za soutěží. Teď se těším ještě víc na testy na Rally Monte Carlo, které nás čekají v nadcházejícím týdnu," řekl vítěz.
Třetí místo obsadil Ott Tänak, který nastoupil s druhou Fiestou RS WRC továrního týmu. Původně se počítalo s tím, že v ní bude sedět Sébastien Ogier. Jenže ten se minulý týden rozhodl podepsat u VW namísto nejisté budoucnosti u M-Sportu/Fordu. Jen pár sekund na Tänaka ztratil účastník několika závodů v letošním roce, Pierre Campana, s Mini WRC.
Výsledky Rally du Var 2011:
1. J.-M. Latvala/M. Anttila - Ford Fiesta WRC 2:22:00,7
2. S. Sarrazin/J.-J. Renucci - Peugeot 307 WRC +0:49,1
3. O. Tänak/K. Sikk - Ford Fiesta WRC +1:37,9
4. P. Campana/S. de Castelli - Mini WRC +1:45,4
5. B. Bouffier/X. Panseri - Peugeot 207 S2000 +2:43,3
6. P. Roche/M. Roche - Peugeot 307 WRC +5:28,3
7. S. Polo/"Slo" - Citroen Xsara WRC +5:29,2
8. J. Maurin/O. Ural - Ford Fiesta S2000 +7:46,6
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?