Jari-Matti Latvala získal s vozem Ford Fiesta RS WRC při Rally du Var svoje historicky první asfaltové vítězství. Fin si poradil s továrním jezdcem Peugeotu, Stephanem Sarrazinem. Ott Tänak zajel přesvědčivě a obsadil třetí příčku.
Přípravy na sezonu 2012 běží u M-Sportu podle plánu. Přestože ještě Ford nepotvrdil svoje další angažování v MS v automobilových soutěžích, zúčastnil se tým Malcolma Wilsona jihofrancouzské Rally du Var, která slouží jako příprava na úvodní podnik MS v roce 2012, Rally Monte Carlo. "Tratě i podmínky jsou na určitých místech naprosto shodné s Rally Monte Carlo. Tento start sloužil jako perfektní test," říká Wilson.
Latvala, vítěz z Walesu, dokázal, že číšlo 1 na dveřích své Fiesty nemá pro nic za nic. Fin dokázal s novým WRC (motor 1,6l) porazit favorizovaného Sarrazina se starší 307 WRC (ale s 2,0l motorem) o 49s. "Byla to pro mě ideální příležitost, jak se připravit na Monte Carlo. Hodně jsme pracovali na nastavení a vítězství byla pochopitelně hezká tečka za soutěží. Teď se těším ještě víc na testy na Rally Monte Carlo, které nás čekají v nadcházejícím týdnu," řekl vítěz.
Třetí místo obsadil Ott Tänak, který nastoupil s druhou Fiestou RS WRC továrního týmu. Původně se počítalo s tím, že v ní bude sedět Sébastien Ogier. Jenže ten se minulý týden rozhodl podepsat u VW namísto nejisté budoucnosti u M-Sportu/Fordu. Jen pár sekund na Tänaka ztratil účastník několika závodů v letošním roce, Pierre Campana, s Mini WRC.
Výsledky Rally du Var 2011:
1. J.-M. Latvala/M. Anttila - Ford Fiesta WRC 2:22:00,7
2. S. Sarrazin/J.-J. Renucci - Peugeot 307 WRC +0:49,1
3. O. Tänak/K. Sikk - Ford Fiesta WRC +1:37,9
4. P. Campana/S. de Castelli - Mini WRC +1:45,4
5. B. Bouffier/X. Panseri - Peugeot 207 S2000 +2:43,3
6. P. Roche/M. Roche - Peugeot 307 WRC +5:28,3
7. S. Polo/"Slo" - Citroen Xsara WRC +5:29,2
8. J. Maurin/O. Ural - Ford Fiesta S2000 +7:46,6
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?