Po potvrzení Sébastiena Ogiera jako prvního oficiálního jezdce programu VW mluvil britský autosport.com se šéfem VW pro motorsport, Krisem Nissenem, o Sébastienovi Ogierovi.
Otázka: Proč zrovna Sébastien Ogier?
Kris Nissen: Jsem si jistý, že na tuto otázku dokážete odpovědět lépe než já. Zaprvé, je to jeden z 5 nejlepších rallyových jezdců na světě, který dokáže vyhrávat závody. A zadruhé, situace umožnila, že jsme mohli podepsat smlouvu. Cítíme se trošku jako když vyhrajete loterii. Když se na něj podíváte, tak zjistíte, že je pořád stále mladý a už v sezonách 2011 a 2010 si vedl velmi dobře. Myslím, že můžeme být velmi spokojeni a také hrdí na to, že se nakonec rozhodl jít k nám.
O: Byla to jednoduchá smlouva na uzavření?
KN: Nechtěl bych zacházet moc do detailů, ale myslím že to bylo logické. Poté, co se rozhodl, že už u Citroënu nechce zůstat, měl dvě možnosti: Ford a Volkswagen. U Fordu mají hodně dobrých argumentů, aby angažovali právě jeho a navíc si myslím, že i on sám by rád v roce 2012 jezdil za tým, se kterým může vyhrát šampionát. Na druhé straně si myslím, že moc dobře věděl, jak Volkswagen pracuje.
Viděl naše poslední 3 vítězství na Dakaru. Viděl náš malý tým, který nasazoval letos Fabie S2000 do WRC. Každý vidí, že tento program bereme opravdu vážně hned od samého začátku. Navíc ten bude trvat až do roku 2015. Při svém rozhodování měl více argumentů pro Volkswagen.
Nechci říkat, jestli to bylo jednoduché nebo těžké, jenom řeknu, že od prvního jednání až do teď to byla hezká a konstruktivní cesta. Je to velmi inteligentní člověk s chytrými lidmi kolem sebe, to jsme poznali už teď. Včera večer jsme spolu měli hezkou večeři a dnes už byl časně ráno v továrně. Představil jsem jemu i Julienovi (Ingrassia, pozn. red.) všechny členy Volkswagen Motorsport. Už jsou členy naší rodiny.
O: Na jak dlouho je kontrakt uzavřen?
KN: Obvykle o kontraktech nemluvíme, ale řeknu to takto: Náš program je koncipován do roku 2015 a v tom roce ještě nebude starý na to, aby řídil závodní auto. Myslím, že je velmi pravděpodobné, že v tu dobu bude ještě pro Volkswagen jezdit.
O: Kdy se poprvé sveze s Volkswagenem?
KN: Už se stalo! S Julienem už jezdili v našem Race Touaregu a bylo velmi hezké je pozorovat. Momentálně jednáme a rozhodujeme, kdy se poprvé sveze i s Polem R WRC. Myslím, že v Polo zero (testovací auto) ho uvidíme už někdy v prosinci. První opravdové závodní auto bude postaveno v únoru.
O: Co bude dělat příští rok?
KN: Bude jezdit za náš, řekněme, Juniorský tým, finální plán ale ještě není sestaven. Očekáváme, že pojede všechny soutěže (dnes to Ogier potvrdil, viz zde).
O: Jak zajistíte, aby se neopakovaly problémy, které nastaly u Citroënu?
KN: To je velmi jednoduché - s Loebem jsme smlouvu nepodepsali.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.