Po potvrzení Sébastiena Ogiera jako prvního oficiálního jezdce programu VW mluvil britský autosport.com se šéfem VW pro motorsport, Krisem Nissenem, o Sébastienovi Ogierovi.
Otázka: Proč zrovna Sébastien Ogier?
Kris Nissen: Jsem si jistý, že na tuto otázku dokážete odpovědět lépe než já. Zaprvé, je to jeden z 5 nejlepších rallyových jezdců na světě, který dokáže vyhrávat závody. A zadruhé, situace umožnila, že jsme mohli podepsat smlouvu. Cítíme se trošku jako když vyhrajete loterii. Když se na něj podíváte, tak zjistíte, že je pořád stále mladý a už v sezonách 2011 a 2010 si vedl velmi dobře. Myslím, že můžeme být velmi spokojeni a také hrdí na to, že se nakonec rozhodl jít k nám.
O: Byla to jednoduchá smlouva na uzavření?
KN: Nechtěl bych zacházet moc do detailů, ale myslím že to bylo logické. Poté, co se rozhodl, že už u Citroënu nechce zůstat, měl dvě možnosti: Ford a Volkswagen. U Fordu mají hodně dobrých argumentů, aby angažovali právě jeho a navíc si myslím, že i on sám by rád v roce 2012 jezdil za tým, se kterým může vyhrát šampionát. Na druhé straně si myslím, že moc dobře věděl, jak Volkswagen pracuje.
Viděl naše poslední 3 vítězství na Dakaru. Viděl náš malý tým, který nasazoval letos Fabie S2000 do WRC. Každý vidí, že tento program bereme opravdu vážně hned od samého začátku. Navíc ten bude trvat až do roku 2015. Při svém rozhodování měl více argumentů pro Volkswagen.
Nechci říkat, jestli to bylo jednoduché nebo těžké, jenom řeknu, že od prvního jednání až do teď to byla hezká a konstruktivní cesta. Je to velmi inteligentní člověk s chytrými lidmi kolem sebe, to jsme poznali už teď. Včera večer jsme spolu měli hezkou večeři a dnes už byl časně ráno v továrně. Představil jsem jemu i Julienovi (Ingrassia, pozn. red.) všechny členy Volkswagen Motorsport. Už jsou členy naší rodiny.
O: Na jak dlouho je kontrakt uzavřen?
KN: Obvykle o kontraktech nemluvíme, ale řeknu to takto: Náš program je koncipován do roku 2015 a v tom roce ještě nebude starý na to, aby řídil závodní auto. Myslím, že je velmi pravděpodobné, že v tu dobu bude ještě pro Volkswagen jezdit.
O: Kdy se poprvé sveze s Volkswagenem?
KN: Už se stalo! S Julienem už jezdili v našem Race Touaregu a bylo velmi hezké je pozorovat. Momentálně jednáme a rozhodujeme, kdy se poprvé sveze i s Polem R WRC. Myslím, že v Polo zero (testovací auto) ho uvidíme už někdy v prosinci. První opravdové závodní auto bude postaveno v únoru.
O: Co bude dělat příští rok?
KN: Bude jezdit za náš, řekněme, Juniorský tým, finální plán ale ještě není sestaven. Očekáváme, že pojede všechny soutěže (dnes to Ogier potvrdil, viz zde).
O: Jak zajistíte, aby se neopakovaly problémy, které nastaly u Citroënu?
KN: To je velmi jednoduché - s Loebem jsme smlouvu nepodepsali.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?