Po potvrzení Sébastiena Ogiera jako prvního oficiálního jezdce programu VW mluvil britský autosport.com se šéfem VW pro motorsport, Krisem Nissenem, o Sébastienovi Ogierovi.
Otázka: Proč zrovna Sébastien Ogier?
Kris Nissen: Jsem si jistý, že na tuto otázku dokážete odpovědět lépe než já. Zaprvé, je to jeden z 5 nejlepších rallyových jezdců na světě, který dokáže vyhrávat závody. A zadruhé, situace umožnila, že jsme mohli podepsat smlouvu. Cítíme se trošku jako když vyhrajete loterii. Když se na něj podíváte, tak zjistíte, že je pořád stále mladý a už v sezonách 2011 a 2010 si vedl velmi dobře. Myslím, že můžeme být velmi spokojeni a také hrdí na to, že se nakonec rozhodl jít k nám.
O: Byla to jednoduchá smlouva na uzavření?
KN: Nechtěl bych zacházet moc do detailů, ale myslím že to bylo logické. Poté, co se rozhodl, že už u Citroënu nechce zůstat, měl dvě možnosti: Ford a Volkswagen. U Fordu mají hodně dobrých argumentů, aby angažovali právě jeho a navíc si myslím, že i on sám by rád v roce 2012 jezdil za tým, se kterým může vyhrát šampionát. Na druhé straně si myslím, že moc dobře věděl, jak Volkswagen pracuje.
Viděl naše poslední 3 vítězství na Dakaru. Viděl náš malý tým, který nasazoval letos Fabie S2000 do WRC. Každý vidí, že tento program bereme opravdu vážně hned od samého začátku. Navíc ten bude trvat až do roku 2015. Při svém rozhodování měl více argumentů pro Volkswagen.
Nechci říkat, jestli to bylo jednoduché nebo těžké, jenom řeknu, že od prvního jednání až do teď to byla hezká a konstruktivní cesta. Je to velmi inteligentní člověk s chytrými lidmi kolem sebe, to jsme poznali už teď. Včera večer jsme spolu měli hezkou večeři a dnes už byl časně ráno v továrně. Představil jsem jemu i Julienovi (Ingrassia, pozn. red.) všechny členy Volkswagen Motorsport. Už jsou členy naší rodiny.
O: Na jak dlouho je kontrakt uzavřen?
KN: Obvykle o kontraktech nemluvíme, ale řeknu to takto: Náš program je koncipován do roku 2015 a v tom roce ještě nebude starý na to, aby řídil závodní auto. Myslím, že je velmi pravděpodobné, že v tu dobu bude ještě pro Volkswagen jezdit.
O: Kdy se poprvé sveze s Volkswagenem?
KN: Už se stalo! S Julienem už jezdili v našem Race Touaregu a bylo velmi hezké je pozorovat. Momentálně jednáme a rozhodujeme, kdy se poprvé sveze i s Polem R WRC. Myslím, že v Polo zero (testovací auto) ho uvidíme už někdy v prosinci. První opravdové závodní auto bude postaveno v únoru.
O: Co bude dělat příští rok?
KN: Bude jezdit za náš, řekněme, Juniorský tým, finální plán ale ještě není sestaven. Očekáváme, že pojede všechny soutěže (dnes to Ogier potvrdil, viz zde).
O: Jak zajistíte, aby se neopakovaly problémy, které nastaly u Citroënu?
KN: To je velmi jednoduché - s Loebem jsme smlouvu nepodepsali.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.