Po potvrzení Sébastiena Ogiera jako prvního oficiálního jezdce programu VW mluvil britský autosport.com se šéfem VW pro motorsport, Krisem Nissenem, o Sébastienovi Ogierovi.
Otázka: Proč zrovna Sébastien Ogier?
Kris Nissen: Jsem si jistý, že na tuto otázku dokážete odpovědět lépe než já. Zaprvé, je to jeden z 5 nejlepších rallyových jezdců na světě, který dokáže vyhrávat závody. A zadruhé, situace umožnila, že jsme mohli podepsat smlouvu. Cítíme se trošku jako když vyhrajete loterii. Když se na něj podíváte, tak zjistíte, že je pořád stále mladý a už v sezonách 2011 a 2010 si vedl velmi dobře. Myslím, že můžeme být velmi spokojeni a také hrdí na to, že se nakonec rozhodl jít k nám.
O: Byla to jednoduchá smlouva na uzavření?
KN: Nechtěl bych zacházet moc do detailů, ale myslím že to bylo logické. Poté, co se rozhodl, že už u Citroënu nechce zůstat, měl dvě možnosti: Ford a Volkswagen. U Fordu mají hodně dobrých argumentů, aby angažovali právě jeho a navíc si myslím, že i on sám by rád v roce 2012 jezdil za tým, se kterým může vyhrát šampionát. Na druhé straně si myslím, že moc dobře věděl, jak Volkswagen pracuje.
Viděl naše poslední 3 vítězství na Dakaru. Viděl náš malý tým, který nasazoval letos Fabie S2000 do WRC. Každý vidí, že tento program bereme opravdu vážně hned od samého začátku. Navíc ten bude trvat až do roku 2015. Při svém rozhodování měl více argumentů pro Volkswagen.
Nechci říkat, jestli to bylo jednoduché nebo těžké, jenom řeknu, že od prvního jednání až do teď to byla hezká a konstruktivní cesta. Je to velmi inteligentní člověk s chytrými lidmi kolem sebe, to jsme poznali už teď. Včera večer jsme spolu měli hezkou večeři a dnes už byl časně ráno v továrně. Představil jsem jemu i Julienovi (Ingrassia, pozn. red.) všechny členy Volkswagen Motorsport. Už jsou členy naší rodiny.
O: Na jak dlouho je kontrakt uzavřen?
KN: Obvykle o kontraktech nemluvíme, ale řeknu to takto: Náš program je koncipován do roku 2015 a v tom roce ještě nebude starý na to, aby řídil závodní auto. Myslím, že je velmi pravděpodobné, že v tu dobu bude ještě pro Volkswagen jezdit.
O: Kdy se poprvé sveze s Volkswagenem?
KN: Už se stalo! S Julienem už jezdili v našem Race Touaregu a bylo velmi hezké je pozorovat. Momentálně jednáme a rozhodujeme, kdy se poprvé sveze i s Polem R WRC. Myslím, že v Polo zero (testovací auto) ho uvidíme už někdy v prosinci. První opravdové závodní auto bude postaveno v únoru.
O: Co bude dělat příští rok?
KN: Bude jezdit za náš, řekněme, Juniorský tým, finální plán ale ještě není sestaven. Očekáváme, že pojede všechny soutěže (dnes to Ogier potvrdil, viz zde).
O: Jak zajistíte, aby se neopakovaly problémy, které nastaly u Citroënu?
KN: To je velmi jednoduché - s Loebem jsme smlouvu nepodepsali.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.