Český závodník Jan Kopecký a jeho týmový kolega Juho Hanninen se vydají počátkem příštího měsíce na akci RACE OF CHAMPIONS v německém Düsseldorfu, kde výbornou sezónu zakončí závodem s nejlepšími jezdci ze všech odvětví motoristického sportu.
Kopecký skončil v prestižním seriálu IRC poslední tři roky jako finalista, včetně letošních šesti umístění na stupních vítězů a s dvěma vítězstvími. Jako první čech bude startovat na RACE OF CHAMPIONS v týmu Slovanů po boku ruské formulové hvězdy Vitalije Petrova.
"Než jsem přesedlal na rally, jezdil jsem v cestovních vozech a doufám, že mně to pomůže rychle se přeorientovat na jiný typ vozu" sdělil Kopecký. "Snad s Vitalijem budeme dobře bojovat za východní Evropu" .
Atraktivního setkání šampionů motoristických disciplín s více než 20letou tradicí se letos poprvé zúčastní také značka ŠKODA se svými vozy Fabia Super 2000.
Závod nabídne jedinečný K.O.systém duelů, jenž určí šampiona šampionů. Ke společnosti Michaela Schumachera, Sebastiena Vettela či Sebastiena Ogiera se přidají i vozy Škoda. V sobotu 3.prosince se bude bojovat o nejrychlejší tým národů, jednu zemi přitom reprezentují dva piloti. V neděli se pak na ostří nože setkají veličiny světového motorsportu v boji jeden proti druhému na paralerní trati a ve stejném voze. Nehraje přitom roli, jakou disciplínu závodník reprezentuje.
Nedělní závod RACE OF CHAMPIONS můžete sledovat v přímém přenosu na televizní stanici SAT1 .
Více informací na www.raceofchampions.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?