Sébastien Loeb mohl být ve Walesu smutný, že se na přejezdu srazil s autem z půjčovny. Ale není to poprvé a asi ani naposledy, co nesoutěžní auto vystavilo stopku závodnímu autu. Sever maxrally.com vybral pár podobně bizardních situací.
Armin Schwarz, RAC Rally roku 1989, Audi 200 Quattro
S velkým Audi získal Armin pěknou pátou příčku na RAC Rally 1988. Doufal tak v podobný výsledek i v následující sezoně s jedním z asi nevíce nezávodních aut, které kdy rally jezdilo. V roce 1989 se mu docela dařilo, ale pak přišel zvrat. "Auto prostě vyjelo od nikud a na úzké cestě do nás narazilo," řekl Němec.
Ten se pak po několika letech stal objetí další bizardní nehody při rally Argentina 2001, když jeho Octavii WRC zničilo hasičské auto, které jelo hasit pořár do servisní zóny, ale po cestě se převrátilo. "To bylo absolutně neuvěřitelné, celá naše soutěž byla pryč, protože auto bylo až moc poškozené. Tehdy jsem byl docela naštvaný, ale teď už je to OK."
Petter Solberg, Acropolis Rally roku 2006, Subaru Impreza WRC
Petter jel na Acropolis 2006 třetí, když do jeho Subaru v průběhu druhého dne narazil jiný řidič. Nor neudělal nic špatně, druhé auto jelo prostě po prostředku. "Projel jsem zatáčku na pravou ruku úplně vnitřkem tak, jak by se mělo. To auto ale bylo uprostřed cesty. Nechtěl jsem se s ním srazit, takže jsem uhnul ještě více na vnitřek až jsem trefil kámen a poškodil řízení. Byl jsem na své straně, bylo to tak smutné."
Jezdec z civilního auta navíc ani nezastavil, aby se ujistil, že se nikomu nic nestalo...
Sebastien Loeb a Conrad Rautenbach, Jordan Rally roku 2008, Citroën C4 WRC
Sébastien Loeb se vzájemně přehlédl s Conradem Rautenbachem. Seb Loeb jel z RZ11 rally v Jordánsku na vedoucí pozici zatímco Rautenbach teprve jel na start zkoušky. Potkali se v úzké a slepé zatáčce, bylo to trochu podobné tomu, co se Loebovi stalo teď ve Walesu. Ani jeden Citroën C4 WRC nebyl schopen pokračovat, a tak oba odstoupili. "Nebyla to ničí chyba. Byla to prostě jedna z těch zvláštních nehod," řekl Loeb.
Guerlain Chicherit, Dakar Rally roku 2011, Mini Countryman
Byla to premiéra pro Mini Countryman na Dakaru a bývalý freestilový závodník na lyžích, Guerlain Chicherit, dostal možnost řídit jediný speciál. Měl jen jediný úkol: Dojet do cíle. Na soutěži mohl dělat vše, co chtěl, jen nesměl nabourat. Asi do poloviny se mu to docela i dařilo. V polovině soutěže je volný den, a tak bylo auto, jako obvykle, celé odstrojeno a zkontrolováno. Nešlo o nic vážného, jen kontrola před restartem soutěže. Guerlainovo auto bylo připraveno, a tak jezdec s mechanikem vyrazili do nevlídného počasí zimních And. Nicméně při testu havarovali a auto zničili. Naštvaný šéf stáje, Sven Quandt, jezdce okamžitě vyhodil.
Kimi Räikkönen a Henning Solberg, Rally of France roku 2011, Citroen DS3 WRC a Ford Fiesta WRC
Kariéra Kimiho Räikkönena v rally pamatuje mnoho bizardních situací. Nicméně jeho odstoupení letos ve Francii stálo za to. Fin narazil svojí DS3 WRC do Fiesty Solberga. Stalo se tak na přejezdu ke zkoušce Pays d'Ormont.
"Jel jsem po rovné cestě. Ani jsem nezahříval gumy nebo něco takového, prostě jsem se věnoval řízení," řekl Nor, který z incidentu vyvázl dobře a do cíle dojel na šestém místě. "Ucítil jsem náraz ze zadu do auta, ale nebylo to nějaké tvrdé, žádné velké následky nebo tak. Když jsem se podíval do zrcátka, tak jsem viděl Kimiho, jak jede do škarpy. Nevěděl jsem, co se stalo." Kimi celou událost popsal jako "stupidní". Podle jeho slov však Solberg přibrzdil, aby zahřál brzdy.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.