Rozhovor s Ogierem: Co byly vrcholy a co pády sezony 2011?

Ogier, Sebastien
Ogier, Sebastien, foto: Citroën Sport / McKlein
iM2 22. listopadu 2011 21:40
Sdílej:

Sébastien Ogier vyhrál stejný počet soutěží jako staronový šampión WRC, Sébastien Loeb. Ve Walesu, kde byl brzy mimo hru kvůli své chybě v samém úvodu soutěže, exkluzivně promluvil pro wrc.com.

Otázka: Po Vašem odstoupení ve čtvrtek večer bylo asi vítězství v Power Stage cílem pro zbytek soutěže, ne?

Sébastien Ogier: Nebylo to popravdě v plánu. Hlavním cílem byla absolvovat všechny rychlostní zkoušky a naučit se je do budoucnosti. Poté přišla Power Stage, věděli jsme, že můžeme zajet dobrý čas. Zkusili jsme to, byla to krásná zkouška a tak jsme zatlačili o trošku více. Prvně jsme dostali pocit uspokojení, pak také přišla radost z tohoto malého vítězství. Pořád to ale byl složitý víkend.

O: Jak spokojen jste byl s progresem, který jste během sezony 2011 udělal?

SB: Je to dobré, jsem s tím spokojený. Teď musíme zapracovat na konzistentnosti, abychom byli na bodech neustále, ještě více jak letos. Naše rychlost byla dobrá. Ale pokud se chcete stát šampiónem, tak musíte bodovat skoro pokaždé. 

O: Ale Váš počet vítězství nebyl špatný, že?

SB: Zajisté, ve stejné sezoně a se stejným autem jsem vyhrál stejný počet soutěží jako 8 násobný světový šampión. 

O: Co byl Váš nejlepší moment v sezoně 2011?

SB: Mám hodně vzpomínek! Všechny vítězství jsou zcela jistě dobrými momenty. Ale asi bych vypíchl Jordánsko, protože tam jsem až do konce bojoval velmi těsně s Jarim-Mattim Latvalou. Na konci jsem měl velkou radost.

O: A největší zklamání?

SB: Pochopitelně Argentina byla špatná, byl jsem ve vedení. Mexiko taky trošku. Ale to byl teprve start sezony. V Argentině jsem věděl, že jsem ztratil dobrou možnost, která by mi mohla pomoci v šampionátu. Ale pořád je to dobrá sezona.

O: Uspěl jste jak na šotolině tak na asfaltu, cítíte se být stejně dobrý na všech površích?

SB: Myslím, že o vítězství mohu bojovat skoro kdekoliv. Možná ve Velké Británii by se to ještě dalo vylepšit. Jel jsem zde 4krát a 4krát jsem zde měl potíže. Musím se zde zlepšit, ale jde to dobrým směreme.

O: Už hodně toho bylo řečeno o pozici na trati a taktice s tím spojené a také o soubojích se svým bývalým týmovým kolegou, Loebem. Když se podívate zpět, jak moc Vás to ovlivnilo?

SB: Nikdy to není jednoduchá situace pro jezdce, když je součástí takovéto hry. Ale tak to je, když jedete pro velký tovární tým. Vypadá to, že je to vaší povinností, být součásti těch her.

Témata:
Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.