Rozhovor s Ogierem: Co byly vrcholy a co pády sezony 2011?

Ogier, Sebastien
Ogier, Sebastien, foto: Citroën Sport / McKlein
iM2 22. listopadu 2011 21:40
Sdílej:

Sébastien Ogier vyhrál stejný počet soutěží jako staronový šampión WRC, Sébastien Loeb. Ve Walesu, kde byl brzy mimo hru kvůli své chybě v samém úvodu soutěže, exkluzivně promluvil pro wrc.com.

Otázka: Po Vašem odstoupení ve čtvrtek večer bylo asi vítězství v Power Stage cílem pro zbytek soutěže, ne?

Sébastien Ogier: Nebylo to popravdě v plánu. Hlavním cílem byla absolvovat všechny rychlostní zkoušky a naučit se je do budoucnosti. Poté přišla Power Stage, věděli jsme, že můžeme zajet dobrý čas. Zkusili jsme to, byla to krásná zkouška a tak jsme zatlačili o trošku více. Prvně jsme dostali pocit uspokojení, pak také přišla radost z tohoto malého vítězství. Pořád to ale byl složitý víkend.

O: Jak spokojen jste byl s progresem, který jste během sezony 2011 udělal?

SB: Je to dobré, jsem s tím spokojený. Teď musíme zapracovat na konzistentnosti, abychom byli na bodech neustále, ještě více jak letos. Naše rychlost byla dobrá. Ale pokud se chcete stát šampiónem, tak musíte bodovat skoro pokaždé. 

O: Ale Váš počet vítězství nebyl špatný, že?

SB: Zajisté, ve stejné sezoně a se stejným autem jsem vyhrál stejný počet soutěží jako 8 násobný světový šampión. 

O: Co byl Váš nejlepší moment v sezoně 2011?

SB: Mám hodně vzpomínek! Všechny vítězství jsou zcela jistě dobrými momenty. Ale asi bych vypíchl Jordánsko, protože tam jsem až do konce bojoval velmi těsně s Jarim-Mattim Latvalou. Na konci jsem měl velkou radost.

O: A největší zklamání?

SB: Pochopitelně Argentina byla špatná, byl jsem ve vedení. Mexiko taky trošku. Ale to byl teprve start sezony. V Argentině jsem věděl, že jsem ztratil dobrou možnost, která by mi mohla pomoci v šampionátu. Ale pořád je to dobrá sezona.

O: Uspěl jste jak na šotolině tak na asfaltu, cítíte se být stejně dobrý na všech površích?

SB: Myslím, že o vítězství mohu bojovat skoro kdekoliv. Možná ve Velké Británii by se to ještě dalo vylepšit. Jel jsem zde 4krát a 4krát jsem zde měl potíže. Musím se zde zlepšit, ale jde to dobrým směreme.

O: Už hodně toho bylo řečeno o pozici na trati a taktice s tím spojené a také o soubojích se svým bývalým týmovým kolegou, Loebem. Když se podívate zpět, jak moc Vás to ovlivnilo?

SB: Nikdy to není jednoduchá situace pro jezdce, když je součástí takovéto hry. Ale tak to je, když jedete pro velký tovární tým. Vypadá to, že je to vaší povinností, být součásti těch her.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.