Sébastien Ogier vyhrál stejný počet soutěží jako staronový šampión WRC, Sébastien Loeb. Ve Walesu, kde byl brzy mimo hru kvůli své chybě v samém úvodu soutěže, exkluzivně promluvil pro wrc.com.
Otázka: Po Vašem odstoupení ve čtvrtek večer bylo asi vítězství v Power Stage cílem pro zbytek soutěže, ne?
Sébastien Ogier: Nebylo to popravdě v plánu. Hlavním cílem byla absolvovat všechny rychlostní zkoušky a naučit se je do budoucnosti. Poté přišla Power Stage, věděli jsme, že můžeme zajet dobrý čas. Zkusili jsme to, byla to krásná zkouška a tak jsme zatlačili o trošku více. Prvně jsme dostali pocit uspokojení, pak také přišla radost z tohoto malého vítězství. Pořád to ale byl složitý víkend.
O: Jak spokojen jste byl s progresem, který jste během sezony 2011 udělal?
SB: Je to dobré, jsem s tím spokojený. Teď musíme zapracovat na konzistentnosti, abychom byli na bodech neustále, ještě více jak letos. Naše rychlost byla dobrá. Ale pokud se chcete stát šampiónem, tak musíte bodovat skoro pokaždé.
O: Ale Váš počet vítězství nebyl špatný, že?
SB: Zajisté, ve stejné sezoně a se stejným autem jsem vyhrál stejný počet soutěží jako 8 násobný světový šampión.
O: Co byl Váš nejlepší moment v sezoně 2011?
SB: Mám hodně vzpomínek! Všechny vítězství jsou zcela jistě dobrými momenty. Ale asi bych vypíchl Jordánsko, protože tam jsem až do konce bojoval velmi těsně s Jarim-Mattim Latvalou. Na konci jsem měl velkou radost.
O: A největší zklamání?
SB: Pochopitelně Argentina byla špatná, byl jsem ve vedení. Mexiko taky trošku. Ale to byl teprve start sezony. V Argentině jsem věděl, že jsem ztratil dobrou možnost, která by mi mohla pomoci v šampionátu. Ale pořád je to dobrá sezona.
O: Uspěl jste jak na šotolině tak na asfaltu, cítíte se být stejně dobrý na všech površích?
SB: Myslím, že o vítězství mohu bojovat skoro kdekoliv. Možná ve Velké Británii by se to ještě dalo vylepšit. Jel jsem zde 4krát a 4krát jsem zde měl potíže. Musím se zde zlepšit, ale jde to dobrým směreme.
O: Už hodně toho bylo řečeno o pozici na trati a taktice s tím spojené a také o soubojích se svým bývalým týmovým kolegou, Loebem. Když se podívate zpět, jak moc Vás to ovlivnilo?
SB: Nikdy to není jednoduchá situace pro jezdce, když je součástí takovéto hry. Ale tak to je, když jedete pro velký tovární tým. Vypadá to, že je to vaší povinností, být součásti těch her.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.