Sébastien Ogier vyhrál stejný počet soutěží jako staronový šampión WRC, Sébastien Loeb. Ve Walesu, kde byl brzy mimo hru kvůli své chybě v samém úvodu soutěže, exkluzivně promluvil pro wrc.com.
Otázka: Po Vašem odstoupení ve čtvrtek večer bylo asi vítězství v Power Stage cílem pro zbytek soutěže, ne?
Sébastien Ogier: Nebylo to popravdě v plánu. Hlavním cílem byla absolvovat všechny rychlostní zkoušky a naučit se je do budoucnosti. Poté přišla Power Stage, věděli jsme, že můžeme zajet dobrý čas. Zkusili jsme to, byla to krásná zkouška a tak jsme zatlačili o trošku více. Prvně jsme dostali pocit uspokojení, pak také přišla radost z tohoto malého vítězství. Pořád to ale byl složitý víkend.
O: Jak spokojen jste byl s progresem, který jste během sezony 2011 udělal?
SB: Je to dobré, jsem s tím spokojený. Teď musíme zapracovat na konzistentnosti, abychom byli na bodech neustále, ještě více jak letos. Naše rychlost byla dobrá. Ale pokud se chcete stát šampiónem, tak musíte bodovat skoro pokaždé.
O: Ale Váš počet vítězství nebyl špatný, že?
SB: Zajisté, ve stejné sezoně a se stejným autem jsem vyhrál stejný počet soutěží jako 8 násobný světový šampión.
O: Co byl Váš nejlepší moment v sezoně 2011?
SB: Mám hodně vzpomínek! Všechny vítězství jsou zcela jistě dobrými momenty. Ale asi bych vypíchl Jordánsko, protože tam jsem až do konce bojoval velmi těsně s Jarim-Mattim Latvalou. Na konci jsem měl velkou radost.
O: A největší zklamání?
SB: Pochopitelně Argentina byla špatná, byl jsem ve vedení. Mexiko taky trošku. Ale to byl teprve start sezony. V Argentině jsem věděl, že jsem ztratil dobrou možnost, která by mi mohla pomoci v šampionátu. Ale pořád je to dobrá sezona.
O: Uspěl jste jak na šotolině tak na asfaltu, cítíte se být stejně dobrý na všech površích?
SB: Myslím, že o vítězství mohu bojovat skoro kdekoliv. Možná ve Velké Británii by se to ještě dalo vylepšit. Jel jsem zde 4krát a 4krát jsem zde měl potíže. Musím se zde zlepšit, ale jde to dobrým směreme.
O: Už hodně toho bylo řečeno o pozici na trati a taktice s tím spojené a také o soubojích se svým bývalým týmovým kolegou, Loebem. Když se podívate zpět, jak moc Vás to ovlivnilo?
SB: Nikdy to není jednoduchá situace pro jezdce, když je součástí takovéto hry. Ale tak to je, když jedete pro velký tovární tým. Vypadá to, že je to vaší povinností, být součásti těch her.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.