Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, dále bojuje o prodloužení smlouvy s Fordem v MS. Jedná se o prodloužení kontraktu a jezdecká otázka je momentálně v pozadí.
Přijde nebo nepřijde? Otázku, jestli v příštím roce pojede Jari-Matti Latvala pro Ford, zastínila dnešní novinka o přestupu Hirvonena k Citroënu. Nicméně přestup Ogiera k Citroënu je pro Malcolma Wilsona momentálně druhořadý. Momentálně totiž bojuje o setrvání Fordu v mistrovství světa. "Dále o tom diskutujeme a bereme v potaz monožství různých aspektů. Bohužel ještě nepadlo žádné rozhodnutí," říká Wilson pro wrc.com. Krom toho také dementoval údajnou nabídku Ogierovi. "Nejsem momentálně v pozici, dát mu nabídku. Ale není žádným tajemstvím, že spolu jednáme."
Ogier je momentálně bez práce, u Fordu by bylo místo...ale bude Ford?
Probíhající jednání s Fordem měly také důsledek na spolupráci s Hirvonenem, jak Wilson říká: "Měli jsme na něj opci, ale naší prioritou je udržet Ford v MS. Opce vypršela a jeho management musel myslet na jeho kariéru. Je to škoda, ale jejich stanovisko chápu," říká šéf M-Sportu.
Wilson však musí počítat s tím, že Ford pustí svoji účast v MS k ledu a on bude muset zformovat polotovární tým. Mimořádně důležitá je pro něj samozřejmě otázka peněz: "Samozřejmě se budu snažit zajistit nejsilnější jezdecký pár, jaký budu moci. Ale musíte myslet na spoustu věcí. Nejdůležitější je samozřejmě plat jezdců a to je něco, na co hledíme, abychom zvládli naši situaci."
Jari-Matti Latvala před nedávnem potvrdil jeho loajalitu k Fordu. Nabízí se také Petter Solberg, ten by mohl přinést nějaké peníze od sponzorů a novou možnost spolupráce. Navíc by dále nemusel jezdit jako soukromník. "Vše bude záležet na tom, jaké učiníme rozhodnutí. Snad budeme moci udělat dlouhodobější plán, pokud ne, tak budeme muset změnit způsob myšlení. Každý mohl vidět, že jsme díky našim jezdcům mohli dosáhnout ve Walesu dobrých výkonů. Je zde pro nás mnoho možností," říká Wilson.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?