Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, dále bojuje o prodloužení smlouvy s Fordem v MS. Jedná se o prodloužení kontraktu a jezdecká otázka je momentálně v pozadí.
Přijde nebo nepřijde? Otázku, jestli v příštím roce pojede Jari-Matti Latvala pro Ford, zastínila dnešní novinka o přestupu Hirvonena k Citroënu. Nicméně přestup Ogiera k Citroënu je pro Malcolma Wilsona momentálně druhořadý. Momentálně totiž bojuje o setrvání Fordu v mistrovství světa. "Dále o tom diskutujeme a bereme v potaz monožství různých aspektů. Bohužel ještě nepadlo žádné rozhodnutí," říká Wilson pro wrc.com. Krom toho také dementoval údajnou nabídku Ogierovi. "Nejsem momentálně v pozici, dát mu nabídku. Ale není žádným tajemstvím, že spolu jednáme."
Ogier je momentálně bez práce, u Fordu by bylo místo...ale bude Ford?
Probíhající jednání s Fordem měly také důsledek na spolupráci s Hirvonenem, jak Wilson říká: "Měli jsme na něj opci, ale naší prioritou je udržet Ford v MS. Opce vypršela a jeho management musel myslet na jeho kariéru. Je to škoda, ale jejich stanovisko chápu," říká šéf M-Sportu.
Wilson však musí počítat s tím, že Ford pustí svoji účast v MS k ledu a on bude muset zformovat polotovární tým. Mimořádně důležitá je pro něj samozřejmě otázka peněz: "Samozřejmě se budu snažit zajistit nejsilnější jezdecký pár, jaký budu moci. Ale musíte myslet na spoustu věcí. Nejdůležitější je samozřejmě plat jezdců a to je něco, na co hledíme, abychom zvládli naši situaci."
Jari-Matti Latvala před nedávnem potvrdil jeho loajalitu k Fordu. Nabízí se také Petter Solberg, ten by mohl přinést nějaké peníze od sponzorů a novou možnost spolupráce. Navíc by dále nemusel jezdit jako soukromník. "Vše bude záležet na tom, jaké učiníme rozhodnutí. Snad budeme moci udělat dlouhodobější plán, pokud ne, tak budeme muset změnit způsob myšlení. Každý mohl vidět, že jsme díky našim jezdcům mohli dosáhnout ve Walesu dobrých výkonů. Je zde pro nás mnoho možností," říká Wilson.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.