Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, dále bojuje o prodloužení smlouvy s Fordem v MS. Jedná se o prodloužení kontraktu a jezdecká otázka je momentálně v pozadí.
Přijde nebo nepřijde? Otázku, jestli v příštím roce pojede Jari-Matti Latvala pro Ford, zastínila dnešní novinka o přestupu Hirvonena k Citroënu. Nicméně přestup Ogiera k Citroënu je pro Malcolma Wilsona momentálně druhořadý. Momentálně totiž bojuje o setrvání Fordu v mistrovství světa. "Dále o tom diskutujeme a bereme v potaz monožství různých aspektů. Bohužel ještě nepadlo žádné rozhodnutí," říká Wilson pro wrc.com. Krom toho také dementoval údajnou nabídku Ogierovi. "Nejsem momentálně v pozici, dát mu nabídku. Ale není žádným tajemstvím, že spolu jednáme."
Ogier je momentálně bez práce, u Fordu by bylo místo...ale bude Ford?
Probíhající jednání s Fordem měly také důsledek na spolupráci s Hirvonenem, jak Wilson říká: "Měli jsme na něj opci, ale naší prioritou je udržet Ford v MS. Opce vypršela a jeho management musel myslet na jeho kariéru. Je to škoda, ale jejich stanovisko chápu," říká šéf M-Sportu.
Wilson však musí počítat s tím, že Ford pustí svoji účast v MS k ledu a on bude muset zformovat polotovární tým. Mimořádně důležitá je pro něj samozřejmě otázka peněz: "Samozřejmě se budu snažit zajistit nejsilnější jezdecký pár, jaký budu moci. Ale musíte myslet na spoustu věcí. Nejdůležitější je samozřejmě plat jezdců a to je něco, na co hledíme, abychom zvládli naši situaci."
Jari-Matti Latvala před nedávnem potvrdil jeho loajalitu k Fordu. Nabízí se také Petter Solberg, ten by mohl přinést nějaké peníze od sponzorů a novou možnost spolupráce. Navíc by dále nemusel jezdit jako soukromník. "Vše bude záležet na tom, jaké učiníme rozhodnutí. Snad budeme moci udělat dlouhodobější plán, pokud ne, tak budeme muset změnit způsob myšlení. Každý mohl vidět, že jsme díky našim jezdcům mohli dosáhnout ve Walesu dobrých výkonů. Je zde pro nás mnoho možností," říká Wilson.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.