Mikko Hirvonen bude novým týmovým kolegou Sébastiena Loeba. To dnes oficiálně potvrdil Citroën. Fin nahradí Sébastiena Ogiera, který tým může opustit.
Fámy jsou již minulostí, teď je to konečně oficiální: Sébastien Ogier může předčasně opustit Citroën. Na jeho místo přichází Mikko Hirvonen, který svoji smlouvu s Fordem neprodloužil. "Na Mikka se těšíme. V posledních čtyřech letech byl naším nejtěžším konkurentem a jsme napjati ze společné budoucnosti. Mikko je velmi talentovaný a jeho stabilnost nám pomůže v boji o titul mezi konstruktéry," říká šéf Citroënu, Olivier Quesnel.
Pro Hirvonena i Citroën nová spolupráce přináší hodně předností. Fin je znám jako loajální týmový hráč, který by ve srovnání s Ogierem mohl bez problémů plnit týmovou roli u Francouzů. Mikko se na druhou stranu může těšit z dalšího roku v továrním kokpitu. "Mikka znám hodně dlouho a myslím, že to bude dobře fungovat. Uvidíme, možná budeme bojovat jeden proti druhému," říká Loeb. Mikko k tomu dodává: "Po více jak 100 startech v MS je teď čas na novou výzvu. Spolupracovat s Fordem a M-Sportem bylo skvělé, ale teď nás čekají nové úkoly."
Hirvonen ve Fordu...
Kam bude směřovat cesta Sébastiena Ogiera, zůstává prozatím nejasné. Vzhledem k tomu, že Ford o svém programu na rok 2012 zatím nerozhodl, tak by mohl nastat případ, že M-Sport pojede jako poloprivátní tým. Jestli by si pak mohl dovolit platit Ogiera, je nejasné. Faktem je, že Francouz chce každopádně zůstat ve WRC, aby mohl bojovat s Loebem o titul. Mohl by také chtít s Fordem, případně M-Spotem, být smluvně vázán pouze na rok, protože v pozadí je Volkswagen s jeho velkým budgetem. Každopádně wolfsburgští nebudou schopni na příští rok Ogierovi nabídnout auto. Takže až od roku 2013 by mohl začít hon na Loeba v Polu R WRC.
Ogier v Citroënu...Tak to bylo letos, bude to příští rok naopak?
Pro šéfa Citroënu, Quesnela, je odchod Ogiera od také osobní porážkou. Chtěl si v Ogierovi vypěstovat nástupce Seba Loeba, který neustále koketoval s možností ukončení kariéry. Ogier však během sezony začal Loebovi až moc šlapat na paty. Poté, co FIA od roku 2012 změnila pořadí startujících do jednotlivých RZ a tím zklidnila nelibost Loeba, si vyjednal novou smlouvu u Citroënu na dva roky. O jeho služby se ucházelo také VW, a tak mu Citroën nechal ve smlouvě více volnosti a také ho určil jako jasnou týmovou jedničku. V důsledku toho odchází Ogier. "Citroën si ho vychoval, napřed v JWRC, pak v juniorce Citroënu a později v továrním týmu. Měl silnou sezonu, když vyhrál pět soutěží a celkově byl třetí," říká Quesnel. Také Loeb má k Ogierovi respekt: "Byl nejsilnějším týmovým kolegou, kterého jsem kdy měl. Napětí mezi námi nebylo tak velké, mohli jsme si vzájemně podívat do očí."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.