Mikko Hirvonen bude novým týmovým kolegou Sébastiena Loeba. To dnes oficiálně potvrdil Citroën. Fin nahradí Sébastiena Ogiera, který tým může opustit.
Fámy jsou již minulostí, teď je to konečně oficiální: Sébastien Ogier může předčasně opustit Citroën. Na jeho místo přichází Mikko Hirvonen, který svoji smlouvu s Fordem neprodloužil. "Na Mikka se těšíme. V posledních čtyřech letech byl naším nejtěžším konkurentem a jsme napjati ze společné budoucnosti. Mikko je velmi talentovaný a jeho stabilnost nám pomůže v boji o titul mezi konstruktéry," říká šéf Citroënu, Olivier Quesnel.
Pro Hirvonena i Citroën nová spolupráce přináší hodně předností. Fin je znám jako loajální týmový hráč, který by ve srovnání s Ogierem mohl bez problémů plnit týmovou roli u Francouzů. Mikko se na druhou stranu může těšit z dalšího roku v továrním kokpitu. "Mikka znám hodně dlouho a myslím, že to bude dobře fungovat. Uvidíme, možná budeme bojovat jeden proti druhému," říká Loeb. Mikko k tomu dodává: "Po více jak 100 startech v MS je teď čas na novou výzvu. Spolupracovat s Fordem a M-Sportem bylo skvělé, ale teď nás čekají nové úkoly."
Hirvonen ve Fordu...
Kam bude směřovat cesta Sébastiena Ogiera, zůstává prozatím nejasné. Vzhledem k tomu, že Ford o svém programu na rok 2012 zatím nerozhodl, tak by mohl nastat případ, že M-Sport pojede jako poloprivátní tým. Jestli by si pak mohl dovolit platit Ogiera, je nejasné. Faktem je, že Francouz chce každopádně zůstat ve WRC, aby mohl bojovat s Loebem o titul. Mohl by také chtít s Fordem, případně M-Spotem, být smluvně vázán pouze na rok, protože v pozadí je Volkswagen s jeho velkým budgetem. Každopádně wolfsburgští nebudou schopni na příští rok Ogierovi nabídnout auto. Takže až od roku 2013 by mohl začít hon na Loeba v Polu R WRC.
Ogier v Citroënu...Tak to bylo letos, bude to příští rok naopak?
Pro šéfa Citroënu, Quesnela, je odchod Ogiera od také osobní porážkou. Chtěl si v Ogierovi vypěstovat nástupce Seba Loeba, který neustále koketoval s možností ukončení kariéry. Ogier však během sezony začal Loebovi až moc šlapat na paty. Poté, co FIA od roku 2012 změnila pořadí startujících do jednotlivých RZ a tím zklidnila nelibost Loeba, si vyjednal novou smlouvu u Citroënu na dva roky. O jeho služby se ucházelo také VW, a tak mu Citroën nechal ve smlouvě více volnosti a také ho určil jako jasnou týmovou jedničku. V důsledku toho odchází Ogier. "Citroën si ho vychoval, napřed v JWRC, pak v juniorce Citroënu a později v továrním týmu. Měl silnou sezonu, když vyhrál pět soutěží a celkově byl třetí," říká Quesnel. Také Loeb má k Ogierovi respekt: "Byl nejsilnějším týmovým kolegou, kterého jsem kdy měl. Napětí mezi námi nebylo tak velké, mohli jsme si vzájemně podívat do očí."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?