Mikko Hirvonen bude novým týmovým kolegou Sébastiena Loeba. To dnes oficiálně potvrdil Citroën. Fin nahradí Sébastiena Ogiera, který tým může opustit.
Fámy jsou již minulostí, teď je to konečně oficiální: Sébastien Ogier může předčasně opustit Citroën. Na jeho místo přichází Mikko Hirvonen, který svoji smlouvu s Fordem neprodloužil. "Na Mikka se těšíme. V posledních čtyřech letech byl naším nejtěžším konkurentem a jsme napjati ze společné budoucnosti. Mikko je velmi talentovaný a jeho stabilnost nám pomůže v boji o titul mezi konstruktéry," říká šéf Citroënu, Olivier Quesnel.
Pro Hirvonena i Citroën nová spolupráce přináší hodně předností. Fin je znám jako loajální týmový hráč, který by ve srovnání s Ogierem mohl bez problémů plnit týmovou roli u Francouzů. Mikko se na druhou stranu může těšit z dalšího roku v továrním kokpitu. "Mikka znám hodně dlouho a myslím, že to bude dobře fungovat. Uvidíme, možná budeme bojovat jeden proti druhému," říká Loeb. Mikko k tomu dodává: "Po více jak 100 startech v MS je teď čas na novou výzvu. Spolupracovat s Fordem a M-Sportem bylo skvělé, ale teď nás čekají nové úkoly."
Hirvonen ve Fordu...
Kam bude směřovat cesta Sébastiena Ogiera, zůstává prozatím nejasné. Vzhledem k tomu, že Ford o svém programu na rok 2012 zatím nerozhodl, tak by mohl nastat případ, že M-Sport pojede jako poloprivátní tým. Jestli by si pak mohl dovolit platit Ogiera, je nejasné. Faktem je, že Francouz chce každopádně zůstat ve WRC, aby mohl bojovat s Loebem o titul. Mohl by také chtít s Fordem, případně M-Spotem, být smluvně vázán pouze na rok, protože v pozadí je Volkswagen s jeho velkým budgetem. Každopádně wolfsburgští nebudou schopni na příští rok Ogierovi nabídnout auto. Takže až od roku 2013 by mohl začít hon na Loeba v Polu R WRC.
Ogier v Citroënu...Tak to bylo letos, bude to příští rok naopak?
Pro šéfa Citroënu, Quesnela, je odchod Ogiera od také osobní porážkou. Chtěl si v Ogierovi vypěstovat nástupce Seba Loeba, který neustále koketoval s možností ukončení kariéry. Ogier však během sezony začal Loebovi až moc šlapat na paty. Poté, co FIA od roku 2012 změnila pořadí startujících do jednotlivých RZ a tím zklidnila nelibost Loeba, si vyjednal novou smlouvu u Citroënu na dva roky. O jeho služby se ucházelo také VW, a tak mu Citroën nechal ve smlouvě více volnosti a také ho určil jako jasnou týmovou jedničku. V důsledku toho odchází Ogier. "Citroën si ho vychoval, napřed v JWRC, pak v juniorce Citroënu a později v továrním týmu. Měl silnou sezonu, když vyhrál pět soutěží a celkově byl třetí," říká Quesnel. Také Loeb má k Ogierovi respekt: "Byl nejsilnějším týmovým kolegou, kterého jsem kdy měl. Napětí mezi námi nebylo tak velké, mohli jsme si vzájemně podívat do očí."
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.