Po oznámení o vstupu VW do MS se zájem o MS určitě zvýšil. Jenže nad Mini a Fordem jsou momentálně černé mraky. V servisní zóně Rally GB panuje nejistá atmosféra.
"Jsou to nejhorší časy jeho kariéry," popisuje situaci u šéfa M-Sportu, Malcolma Wilsona, nejmenovaný známý. Wilson totiž stále neví, jestli mu Ford prodlouží smlouvu na pokračování v MS i pro sezonu 2012 a dále. Sportovní šéf, Gerard Quinn, před startem Rally ve Walesu potvrdil, že se diskuze ohledně setrvání v MS u Fordu stále vedou a značka není rozhodnutá.
Také údajný odchod titulárního sponzora, Abu Dhabi, týmu moc nepřidá. Jari-Matti Latvala se mezitím nechal slyšet, že by s Fordem moc rád pokračoval i v příštím roce, ale pouze pokud bude program pokračovat. Jeho současný kolega, Mikko Hirvonen, by snad měl najít útočiště u Citroënu.
Nejistá situace je také u Mini. Připravované testy před Rally Monte Carlo a Rally Sweden se nebudou konat tak, jak bylo plánováno. "Náš testovací program je trvale přepracováván, podle toho, jestli máme na voze nové díly," snaží se David Richards utnout veškeré spekulace o šetření a nebo dokonce o úplném ukončení spolupráce s BMW v počátku.
"Změnám v našem testovacím programu byste neměli přikládat velkou váhu. Tým se rozhodl určité díly homologovat až 1. březnu, aby tak zvýšil naši konkurenceschopnost v průběhu celé příští sezony," pokračuje Richards.
Jenže mezitím přišla zahraniční média s informací, že Mini měly chybět finanční prostředky pro novou sezonu. Richards měl totiž zajistit titulárního sponzora pro tým, což se mu zatím nepovedlo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?