Po oznámení o vstupu VW do MS se zájem o MS určitě zvýšil. Jenže nad Mini a Fordem jsou momentálně černé mraky. V servisní zóně Rally GB panuje nejistá atmosféra.
"Jsou to nejhorší časy jeho kariéry," popisuje situaci u šéfa M-Sportu, Malcolma Wilsona, nejmenovaný známý. Wilson totiž stále neví, jestli mu Ford prodlouží smlouvu na pokračování v MS i pro sezonu 2012 a dále. Sportovní šéf, Gerard Quinn, před startem Rally ve Walesu potvrdil, že se diskuze ohledně setrvání v MS u Fordu stále vedou a značka není rozhodnutá.
Také údajný odchod titulárního sponzora, Abu Dhabi, týmu moc nepřidá. Jari-Matti Latvala se mezitím nechal slyšet, že by s Fordem moc rád pokračoval i v příštím roce, ale pouze pokud bude program pokračovat. Jeho současný kolega, Mikko Hirvonen, by snad měl najít útočiště u Citroënu.
Nejistá situace je také u Mini. Připravované testy před Rally Monte Carlo a Rally Sweden se nebudou konat tak, jak bylo plánováno. "Náš testovací program je trvale přepracováván, podle toho, jestli máme na voze nové díly," snaží se David Richards utnout veškeré spekulace o šetření a nebo dokonce o úplném ukončení spolupráce s BMW v počátku.
"Změnám v našem testovacím programu byste neměli přikládat velkou váhu. Tým se rozhodl určité díly homologovat až 1. březnu, aby tak zvýšil naši konkurenceschopnost v průběhu celé příští sezony," pokračuje Richards.
Jenže mezitím přišla zahraniční média s informací, že Mini měly chybět finanční prostředky pro novou sezonu. Richards měl totiž zajistit titulárního sponzora pro tým, což se mu zatím nepovedlo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.