AKTUALIZACE V CÍLI; Latvala dnes vyhrál rovnou polovinu z dnešních šesti RZ a zaslouženě vyhrál. Loeb přišel o výsledek havárií na přejezdu.
Fotogalerie z podniku ZDE.
Výsledky v cíli:
Dnes se jelo celkem na šesti zkouškách a hned od dopoledne za to pořádně vzal vedoucí Latvala. První dvě dnešní zkoušky vyhrál, v poslední dopolední RZ20 jej o vítězství připravil Ogier. Velmi zajímavá situace se však stala na přejezdu na RZ19, kde Loeb havaroval a přišel tak zcela o možnost oslavit titul nějakým elitním výsledkem.
Latvala se s Ogierem přetahoval i odpoledne, kde byl však úspěšnější Francouz se třemi nejrychlejšími časy a to včetně Power Stage. Tam ho na bodovaných pozicích doplnili Sordo a zmíněný Latvala. Dosud nejlepšího výsledku na této zkoušce zaznamenal i Prokop, který zajel šestý čas.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucíhoVýsledky po 2. etapě (RZ17):
Dnešní etapa odpoledne pokračovala třemi rychlostními zkouškami a všechny tři si připsal na svoje konto skvěle rozjetý Latvala. Již na první odpolední RZ15 si posádky stěžovaly na těžké podmínky, kdy je trať během deště velmi kluzká. Mezi nimi byl i Latvala, který však podal dobrý výkon a již po této zkoušce se dostal do vedení.
Následné Latvalovo vítězství na RZ16 nebylo moc přesvědčivé, když druhý Loeb za ním zaostal pouze o 0,2 s. O další sekundy horší čas zajel Sordo. Na této zkoušce musel odstoupit Oliveira s Mini WRC. Na poslední dnešní RZ17 zaostal Loeb za Latvalou o 4,6 s, třetí Ogier ztratil 16,5 s.
Do dnešního dne opět nastoupil Prokop, kterž zde poprvé startuje s vozem 1,6T WRC a včerejšek nedokončil kvůli pochroumanému zavěšení. Dnes zajížděl konzistantně časy kolem 11. místa a prokousával se pořadím vzhůru. Díky včerejším penalizacím za nedokončení etapy mu ale nyní patří 34. příčka.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časVýsledky po RZ14:
Marná je zatím snaha Jarri-Matti Latvali o překonání již jistého Mistra světa pro tento rok Sebastiena Loeba. Francouzs se svým Citroenem DS3 WRC se stále drží na špici průběžného pořadí posledního podniku letošního šampionátu. Mikko Hirvonen nakonec do druhé etapy nenastoupil. Jeho vůz byl po včerejší nehodě natolik poškozen, že nebylo možné pokračovat ani v rámci Super Rally.
Špatně začal dnešní den pro Pettera Solberga. Ten se podle dříve zveřejněných informací loučí s vozem Citroen. Rozlučka se ale nevyvedla. Petter skončil kvůli technické závadě na svém voze. Naopak skvěle jede norský mladík Ostberg, který si v klidu hlídá průběžné třetí místo.
Martin Prokop s Janem Tománkem nastoupili do dnešní etapy díky Super Rally. Po včerejší menší nehodě dali mechanici vůz do pořádku a posádka může pokračovat v poznávání nové techniky WRC. Časy české posádky v jednotlivých zkouškách druhé etapy se pohybují na hranici první a druhé desítky.
Pořadí
PosádkavůzVýsledky po RZ11 - I.Etapa:
V průběhu druhé sekce dnešní etapy Rally GB sice Jarri Matti Latvala snížil náskok Sebastiena Loeba na pouhou jednu vteřinu a jednu desetinu. Na boj o mistra světa 2011 to však nemá žádný vliv. Jediný muž, který mohl ještě Loebovi titul vzít odstoupil po nehodě v RZ7.
Jinak se během druhé sekce nic zásadního nestalo. S náročnými podmínkami na trati se jezdci perou statečně a navíc to vypadá, že zítra se díky Super Rally vrátí na tratě rally GB jak Martin Prokop, tak Danni Sordo. O startu Hirvonena rozhodne vážnost poškození motoru jeho vozu. Podle zpráv ze servisu se na jeho voze ale vehementně pracuje.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPo RZ7:
Mikko Hirvonen zde totiž nezvlád svůj vůz, vyletěl z tratě, musel asi na 2 minuty zastavit a poté pokračoval v pomalém témpu do cíle rychlostní zkoušky. Jeho celková ztráta se vyšplhala na téměř 4 minuty a Fin spadl až za bodovanou desítku. Vypadá to, že to znamená definitivní konec všem nadějím na možný titul, protože jeho největší rival, Sébastien Loeb, je teď v čele se 17,7s náskokem na Latvalu.
Skvělé časy dnes dopoledne zajížděl Mads Ostberg, který se dokázal po výpadku Hirvonena dostat až na 3. místo. Nejmladší z norských jezdců startujících s WRC vede "národní souboj" s bratry Solbergovými, celkově čtvrté místo drží Petter, kterému se moc nepovedlá závěrečná, přes 20 km dlouhá RZ7. Slušně jezdí dnes dopoledne i Henning, který svého bratra neztrácí mnoho.
Na Rally GB se asi nebude úplně v dobré vzpomínat také v týmu Mini WRT, protože Dani Sordo havaroval na RZ6 a Kris Meeke zaznamenal problémy na RZ7, ty ho srazily až na začátek první desítky.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucíhoPo RZ3:
Hned na úvodní rychlostní zkoušce soutěže čekalo na všechny velké překvapení, a sice když Sébastien Ogier narazil do zídky, ulomil u své DS3 WRC kolo a dnešek pro něj skončil. O čelo se mezitím přetahovali Latvala, Loeb a Hirvonen (v tomto pořadí vyhráli jednotlivé RZ dne). Odstupy na čele jsou zatím minimální.
Po čtvrtém Solbergovi následují obě tovární Mini, rychlejší je zatím Meeke, který jede domácí soutěž. Na 8. místě se po dnešku drží debutant ve WRC, Ott Tänak, s Fiestou WRC. Zvláště jeho čas na delší RZ (6.) byl slibný.
Druhý debutant za volantem WRC ze šampionátu SWRC, Martin Prokop, drží slušnou 12. příčku, 52s za lídrem soutěže. Zatím poráží Kuiperse, Novikova, Arauja nebo třeba Blocka.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucíhoŠkoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.