AKTUALIZACE V CÍLI; Latvala dnes vyhrál rovnou polovinu z dnešních šesti RZ a zaslouženě vyhrál. Loeb přišel o výsledek havárií na přejezdu.
Fotogalerie z podniku ZDE.
Výsledky v cíli:
Dnes se jelo celkem na šesti zkouškách a hned od dopoledne za to pořádně vzal vedoucí Latvala. První dvě dnešní zkoušky vyhrál, v poslední dopolední RZ20 jej o vítězství připravil Ogier. Velmi zajímavá situace se však stala na přejezdu na RZ19, kde Loeb havaroval a přišel tak zcela o možnost oslavit titul nějakým elitním výsledkem.
Latvala se s Ogierem přetahoval i odpoledne, kde byl však úspěšnější Francouz se třemi nejrychlejšími časy a to včetně Power Stage. Tam ho na bodovaných pozicích doplnili Sordo a zmíněný Latvala. Dosud nejlepšího výsledku na této zkoušce zaznamenal i Prokop, který zajel šestý čas.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Latvala J. - M. - Anttila M.Ford Fiesta RS WRC 3:27:03,5 --- 2. Ostberg M. - Andersson J.Ford Fiesta RS WRC +3:42,9 3. Solberg H. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +7:05,1 4. Meeke K. - Nagle P.Mini Cooper WRC +7:12,3 5. Wilson M. - Martin S.Ford Fiesta RS WRC +8:57,3 6. Tänak O. - Sikk K.Ford Fiesta RS WRC +9:27,1 7. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +9:47,7 8. Kuipers D. - Miclotte F.Ford Fiesta RS WRC +10:12,7 9. Block K. - Gelsomino A.Ford Fiesta RS WRC +16:01,2 10. Araujo A. - Ramalho M.Mini Cooper WRC +17:01,6Výsledky po 2. etapě (RZ17):
Dnešní etapa odpoledne pokračovala třemi rychlostními zkouškami a všechny tři si připsal na svoje konto skvěle rozjetý Latvala. Již na první odpolední RZ15 si posádky stěžovaly na těžké podmínky, kdy je trať během deště velmi kluzká. Mezi nimi byl i Latvala, který však podal dobrý výkon a již po této zkoušce se dostal do vedení.
Následné Latvalovo vítězství na RZ16 nebylo moc přesvědčivé, když druhý Loeb za ním zaostal pouze o 0,2 s. O další sekundy horší čas zajel Sordo. Na této zkoušce musel odstoupit Oliveira s Mini WRC. Na poslední dnešní RZ17 zaostal Loeb za Latvalou o 4,6 s, třetí Ogier ztratil 16,5 s.
Do dnešního dne opět nastoupil Prokop, kterž zde poprvé startuje s vozem 1,6T WRC a včerejšek nedokončil kvůli pochroumanému zavěšení. Dnes zajížděl konzistantně časy kolem 11. místa a prokousával se pořadím vzhůru. Díky včerejším penalizacím za nedokončení etapy mu ale nyní patří 34. příčka.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Latvala J. - M. - Anttila M.Ford Fiesta RS WRC 2:38:37,9 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +6,1 3. Ostberg M. - Andersson J.Ford Fiesta RS WRC +2:43,9 4. Solberg H. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +5:35,0 5. Meeke K. - Nagle P.Mini Cooper WRC +6:20,0 6. Wilson M. - Martin S.Ford Fiesta RS WRC +7:05,6 7. Tänak O. - Sikk K.Ford Fiesta RS WRC +7:42,3 8. Kuipers D. - Miclotte F.Ford Fiesta RS WRC +7:57,4 9. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +8:22,3 10. Block K. - Gelsomino A.Ford Fiesta RS WRC +12:34,7Výsledky po RZ14:
Marná je zatím snaha Jarri-Matti Latvali o překonání již jistého Mistra světa pro tento rok Sebastiena Loeba. Francouzs se svým Citroenem DS3 WRC se stále drží na špici průběžného pořadí posledního podniku letošního šampionátu. Mikko Hirvonen nakonec do druhé etapy nenastoupil. Jeho vůz byl po včerejší nehodě natolik poškozen, že nebylo možné pokračovat ani v rámci Super Rally.
Špatně začal dnešní den pro Pettera Solberga. Ten se podle dříve zveřejněných informací loučí s vozem Citroen. Rozlučka se ale nevyvedla. Petter skončil kvůli technické závadě na svém voze. Naopak skvěle jede norský mladík Ostberg, který si v klidu hlídá průběžné třetí místo.
Martin Prokop s Janem Tománkem nastoupili do dnešní etapy díky Super Rally. Po včerejší menší nehodě dali mechanici vůz do pořádku a posádka může pokračovat v poznávání nové techniky WRC. Časy české posádky v jednotlivých zkouškách druhé etapy se pohybují na hranici první a druhé desítky.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 2:00:30,8 --- 2. Latvala J. - M. - Anttila M.Ford Fiesta RS WRC +7,3 3. Ostberg M. - Andersson J.Ford Fiesta RS WRC +1:51,0 4. Solberg H. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +4:06,1 5. Wilson M. - Martin S.Ford Fiesta RS WRC +5:16,6 6. Meeke K. - Nagle P.Mini Cooper WRC +5:21,8 7. Kuipers D. - Miclotte F.Ford Fiesta RS WRC +6:14,1 8. Tänak O. - Sikk K.Ford Fiesta RS WRC +6:17,4 9. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +7:13,2 10. Block K. - Gelsomino A.Ford Fiesta RS WRC +10:11,1Výsledky po RZ11 - I.Etapa:
V průběhu druhé sekce dnešní etapy Rally GB sice Jarri Matti Latvala snížil náskok Sebastiena Loeba na pouhou jednu vteřinu a jednu desetinu. Na boj o mistra světa 2011 to však nemá žádný vliv. Jediný muž, který mohl ještě Loebovi titul vzít odstoupil po nehodě v RZ7.
Jinak se během druhé sekce nic zásadního nestalo. S náročnými podmínkami na trati se jezdci perou statečně a navíc to vypadá, že zítra se díky Super Rally vrátí na tratě rally GB jak Martin Prokop, tak Danni Sordo. O startu Hirvonena rozhodne vážnost poškození motoru jeho vozu. Podle zpráv ze servisu se na jeho voze ale vehementně pracuje.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 1:23:18,3 --- 2. Latvala J. - M. - Anttila M.Ford Fiesta RS WRC +1,1 3. Ostberg M. - Andersson J.Ford Fiesta RS WRC +1:13,5 4. Solberg P. - Patterson C.Citroën DS3 WRC +1:21,3 5. Solberg H. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +2:51,7 6. Tänak O. - Sikk K.Ford Fiesta RS WRC +3:46,0 7. Räikkoönen K. - Lindström K.Citroën DS3 WRC +3:47,0 8. Meeke K. - Nagle P.Mini Cooper WRC +3:51,3 9. Wilson M. - Martin S.Ford Fiesta RS WRC +3:59,4 10. Kuipers D. - Miclotte F.Ford Fiesta RS WRC +4:23,2Po RZ7:
Mikko Hirvonen zde totiž nezvlád svůj vůz, vyletěl z tratě, musel asi na 2 minuty zastavit a poté pokračoval v pomalém témpu do cíle rychlostní zkoušky. Jeho celková ztráta se vyšplhala na téměř 4 minuty a Fin spadl až za bodovanou desítku. Vypadá to, že to znamená definitivní konec všem nadějím na možný titul, protože jeho největší rival, Sébastien Loeb, je teď v čele se 17,7s náskokem na Latvalu.
Skvělé časy dnes dopoledne zajížděl Mads Ostberg, který se dokázal po výpadku Hirvonena dostat až na 3. místo. Nejmladší z norských jezdců startujících s WRC vede "národní souboj" s bratry Solbergovými, celkově čtvrté místo drží Petter, kterému se moc nepovedlá závěrečná, přes 20 km dlouhá RZ7. Slušně jezdí dnes dopoledne i Henning, který svého bratra neztrácí mnoho.
Na Rally GB se asi nebude úplně v dobré vzpomínat také v týmu Mini WRT, protože Dani Sordo havaroval na RZ6 a Kris Meeke zaznamenal problémy na RZ7, ty ho srazily až na začátek první desítky.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 48:37,7 --- 2. Latvala J. - M. - Anttila M.Ford Fiesta RS WRC +17,7 3. Ostberg M. - Andersson J.Ford Fiesta RS WRC +59,7 4. Solberg P. - Patterson C.Citroën DS3 WRC +1:13,4 5. Solberg H. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:39,0 6. Tänak O. - Sikk K.Ford Fiesta RS WRC +1:52,9 7. Wilson M. - Martin S.Ford Fiesta RS WRC +2:07,8 8. Räikkoönen K. - Lindström K.Citroën DS3 WRC +2:26,6 9. Kuipers D. - Miclotte F.Ford Fiesta RS WRC +2:32,7 10. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +2:49,6Po RZ3:
Hned na úvodní rychlostní zkoušce soutěže čekalo na všechny velké překvapení, a sice když Sébastien Ogier narazil do zídky, ulomil u své DS3 WRC kolo a dnešek pro něj skončil. O čelo se mezitím přetahovali Latvala, Loeb a Hirvonen (v tomto pořadí vyhráli jednotlivé RZ dne). Odstupy na čele jsou zatím minimální.
Po čtvrtém Solbergovi následují obě tovární Mini, rychlejší je zatím Meeke, který jede domácí soutěž. Na 8. místě se po dnešku drží debutant ve WRC, Ott Tänak, s Fiestou WRC. Zvláště jeho čas na delší RZ (6.) byl slibný.
Druhý debutant za volantem WRC ze šampionátu SWRC, Martin Prokop, drží slušnou 12. příčku, 52s za lídrem soutěže. Zatím poráží Kuiperse, Novikova, Arauja nebo třeba Blocka.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 14:38,0 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J.Ford Fiesta RS WRC +0,7 3. Latvala J. - M. - Anttila M.Ford Fiesta RS WRC +3,1 4. Solberg P. - Patterson C.Citroën DS3 WRC +11,9 5. Meeke K. - Nagle P. Mini John Cooper Works WRC +18,7 6. Sordo D. - Del Barrio C.Mini John Cooper Works WRC +27,3 7. Ostberg M. - Andersson J.Ford Fiesta RS WRC +27,8 8. Tänak O. - Sikk K.Ford Fiesta RS WRC +30,6 9. Wilson M. - Martin S.Ford Fiesta RS WRC +36,5 10. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +37,8Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.