Poměrně netradičně byl na programu shakedown test už ve středu. Celá soutěž ve Velké Británii totiž startuje již zítra odpoledne. Pojďme se povívat, jak to ve Walesu vypadá.
Nejrychlejší čas na trati shakedown testu zajel se shodným časem Mads Ostberg s Fordem Fiesta RS WRC týmu Stobart a Kris Meeke s továrním Mini John Cooper Works WRC. Oba byli o téměř vteřinu rychlejší než jejich nejbližší rival, Sébastien Loeb s DS3 WRC. "Ok, tohle byl pouze shakedown, ne samotná rally. Ale ukazuje to, že jdou věci správným směrem. Může Vás to podpořit, ale moc se tím nezbýváme. Auto máme ale určitě po předstartovním testu dobře nastavené, už se nemohu dočkat startu RZ," komentoval Nor.
V prvním souboji mezi jezdci bojujícími o titul byl úspěšnější Loeb, který porazil Hirvonena o 0,7s. Během shakedownu pršelo a jel se kolem Builth Wells. Čtvrtý nejrychlejší byl Dani Sordo s druhým továrním Mini.
"Obě auta fungovala na shakedownu perfektně, oba jezdci byli spokojeni a nemohou se dočkat startu. Teď nás čeká klasická práce, musíme z aut dostat bláto a udělat finální změny před ostrým stratem," říká David Wilcock, technický ředitel týmu Mini WRT.
Výsledky shakedownu jezdců s vozy WRC:
=1. OSTBERG. Ford Fiesta RS WRC. 1:31.2
=1. MEEKE. MINI John Cooper Works WRC. 1:31.2
3. LOEB. Citroen DS3 WRC. 1:32.1
4. SORDO. MINI John Cooper Works WRC. 1:32.2
=5. OGIER. Citroen DS3 WRC. 1:32.5
=5. LATVALA. Ford Fiesta RS WRC. 1:32.5
=5. WILSON. Ford Fiesta RS WRC. 1:32.5
=8. HIRVONEN. Ford Fiesta RS WRC. 1:32.8
=8. RAIKKONEN. Citroen DS3 WRC. 1:32.8
10. BLOCK. Ford Fiesta RS WRC. 1:33.4
11. H. SOLBERG. Ford Fiesta RS WRC. 1:33.9
=12. KUIPERS. Ford Fiesta RS WRC. 1:34.4
=12. P. SOLBERG. Citroen DS3 WRC. 1:34.4
=12. PROKOP. Ford Fiesta RS WRC. 1:34.4
15. NOVIKOV. Ford Fiesta RS WRC. 1:34.7
16. TANAK. Ford Fiesta RS WRC. 1:34.8
17. ARAUJO. MINI John Cooper Works WRC. 1:35.2
(19). VAN MERKSTEIJN JR. Citroen DS3 WRC. 1:36.2
(23). OLIVEIRA. MINI John Cooper Works WRC. 1:39.3
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?