Poměrně netradičně byl na programu shakedown test už ve středu. Celá soutěž ve Velké Británii totiž startuje již zítra odpoledne. Pojďme se povívat, jak to ve Walesu vypadá.
Nejrychlejší čas na trati shakedown testu zajel se shodným časem Mads Ostberg s Fordem Fiesta RS WRC týmu Stobart a Kris Meeke s továrním Mini John Cooper Works WRC. Oba byli o téměř vteřinu rychlejší než jejich nejbližší rival, Sébastien Loeb s DS3 WRC. "Ok, tohle byl pouze shakedown, ne samotná rally. Ale ukazuje to, že jdou věci správným směrem. Může Vás to podpořit, ale moc se tím nezbýváme. Auto máme ale určitě po předstartovním testu dobře nastavené, už se nemohu dočkat startu RZ," komentoval Nor.
V prvním souboji mezi jezdci bojujícími o titul byl úspěšnější Loeb, který porazil Hirvonena o 0,7s. Během shakedownu pršelo a jel se kolem Builth Wells. Čtvrtý nejrychlejší byl Dani Sordo s druhým továrním Mini.
"Obě auta fungovala na shakedownu perfektně, oba jezdci byli spokojeni a nemohou se dočkat startu. Teď nás čeká klasická práce, musíme z aut dostat bláto a udělat finální změny před ostrým stratem," říká David Wilcock, technický ředitel týmu Mini WRT.
Výsledky shakedownu jezdců s vozy WRC:
=1. OSTBERG. Ford Fiesta RS WRC. 1:31.2
=1. MEEKE. MINI John Cooper Works WRC. 1:31.2
3. LOEB. Citroen DS3 WRC. 1:32.1
4. SORDO. MINI John Cooper Works WRC. 1:32.2
=5. OGIER. Citroen DS3 WRC. 1:32.5
=5. LATVALA. Ford Fiesta RS WRC. 1:32.5
=5. WILSON. Ford Fiesta RS WRC. 1:32.5
=8. HIRVONEN. Ford Fiesta RS WRC. 1:32.8
=8. RAIKKONEN. Citroen DS3 WRC. 1:32.8
10. BLOCK. Ford Fiesta RS WRC. 1:33.4
11. H. SOLBERG. Ford Fiesta RS WRC. 1:33.9
=12. KUIPERS. Ford Fiesta RS WRC. 1:34.4
=12. P. SOLBERG. Citroen DS3 WRC. 1:34.4
=12. PROKOP. Ford Fiesta RS WRC. 1:34.4
15. NOVIKOV. Ford Fiesta RS WRC. 1:34.7
16. TANAK. Ford Fiesta RS WRC. 1:34.8
17. ARAUJO. MINI John Cooper Works WRC. 1:35.2
(19). VAN MERKSTEIJN JR. Citroen DS3 WRC. 1:36.2
(23). OLIVEIRA. MINI John Cooper Works WRC. 1:39.3
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?