Alister McRae zvítězil v Asijsko-Pacifickém šampionátu, který se jede pod hlavičkou FIA, když vyhrál s jeho Protonem Satria S2000 China Longyou Rally.
Protony připravuje v britském Derbyshire tým Mellors Elliot Motorsport, který si touto rally zajistil titul mezi výrobci. Alister McRae, bývalý britský šampión, vyhrál šest ze sedmi RZ prvního dne. I přes poměrně slušný náskok na to Alister tlačil i ze začátku druhého dne, aby si vybudoval ještě větší náskok. Pak již zvolnil.
"Jak asi můžete očekávat, já i můj navigátor, Bill Hayes, jsme s výsledkem absolutně spokojení - a ne jen díky nám, ale díky celému týmu Proton. Během rally nám vše vycházelo už od začátku. I když tomu tak je, tak to samozřejmě není lehké, ale vše tak nějak šlo a fungovalo tak, jak jsme chtěli. Na prvním dni jsme na to tlačili opravdu tvrdě a vybudovali si nějaký náskok. Jako obyvkle to byla těžká rally. Před soutěží docela silně pršelo, a tak byla tato soutěž na úzkých a zatáčkovitých cestách docela těžká. Ale nakonec jsme získali výborný výsledek!" říká Alister McRae, bratr zesnulého Colina McRae.
Týmový kolega Alistra, Chris Atkinson, si v Číně zajistil druhé místo mezi jezdci.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?