V boji o titul šampiona IRC zůstávají po prvním dnu už jen tři jezdci. Vede Mikkelsen před Al-Attiyahem a Kopeckým. Hänninen přišel o šanci na titul ve druhé rychlostní zkoušce.
Kyperská rally, poslední soutěž letošního šampionátu IRC, slibovala již před startem napínavou podívanou – mix povrchů, pět kandidátů na titul, dvojnásobný počet bodů za celkové umístění. Zatímco čtvrteční úvodní městská rychlostní zkouška navnadila diváky, páteční porce čtyř rychlostních zkoušek přinesla drama hned na úvod - po výletu mimo trať vypadnul jeden z hlavních kandidátů na titul šampiona IRC Juho Hänninen z továrního týmu ŠKODA Motorsport. Po první etapě je ve vedení Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK Motorsport, druhý je Al-Attiyah na Fordu, třetí příčku drží Jan Kopecký s Fabií Super 2000. Ve hře o titul jsou po prvním dnu již jen tři jezdci, všichni s vozy Fabia Super 2000 – Mikkelsen, Kopecký, Loix.
Soutěž začala čtvrteční městskou erzetou, po níž se na prvních třech místech seřadili piloti Fabií Super 2000 v pořadí Mikkelsen, Hänninen, Kopecký. Naplno se jezdci rozjeli vstříc neúprosným podmínkám až dnes. Hned v první páteční zkoušce po pár metrech vyhasly naděje snad největšího kandidáta na titul Juho Hänninena z továrního týmu ŠKODA Motorsport. Ten byl příliš rychlý hned ve třetí zatáčce, vylétl z trati, přetočil se přes střechu a zůstal zaklíněn mezi kameny. Soutěž pro něj pro dnešek skončila, mechanici týmu ŠKODA Motorsport se pokusí opravit vůz, aby mohl Hänninen v sobotu pokračovat v rámci super rally. Krizové chvíle se nevyhnuly ani vedoucímu Mikkelsenovi, který však vše ustál a je před zítřejším finále nejžhavějším kandidátem na celkový titul seriálu IRC. Napomohlo tomu i odstoupení Thierry Neuvilla na Peugeotu. Do hry o titul může promluvit ještě Freddy Loix na Fabii Super 2000, kterému patří čtvrtá příčka.
Jan Kopecký: „Kyperská rally je zrádná, navíc jedu s novým spolujezdcem, takže se trochu na trati sžíváme. V dnešní třetí erzetě jsme dojeli Neuvilla, který nám dost prášil. Ztratili jsme nějaký čas, ale ještě je před námi celý zítřejší den, může se stát cokoli.“
Juho Hänninen: „Má hloupá chyba hned na začátku nás připravila o vše. Jel jsem příliš rychle a vylétl z trati. Společně s diváky jsme se snažili dostat vůz zpět na trať, ale byl zaklíněn mezi kameny. Zítra se pokusíme jet super rally. Moc se omlouvám celému týmu.“
V sobotu čeká na posádky 100 kilometrů rozdělených do šesti rychlostních zkoušek a po jejich skončení bude znám jezdecký šampion IRC 2011.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?