Finále IRC na Kypru nabízí dramatickou podívanou

Škoda
Škoda, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
iM2 4. listopadu 2011 21:59
Sdílej:

V boji o titul šampiona IRC zůstávají po prvním dnu už jen tři jezdci. Vede Mikkelsen před Al-Attiyahem a Kopeckým. Hänninen přišel o šanci na titul ve druhé rychlostní zkoušce.

Kyperská rally, poslední soutěž letošního šampionátu IRC, slibovala již před startem napínavou podívanou – mix povrchů, pět kandidátů na titul, dvojnásobný počet bodů za celkové umístění. Zatímco čtvrteční úvodní městská rychlostní zkouška navnadila diváky, páteční porce čtyř rychlostních zkoušek přinesla drama hned na úvod - po výletu mimo trať vypadnul jeden z hlavních kandidátů na titul šampiona IRC Juho Hänninen z továrního týmu ŠKODA Motorsport. Po první etapě je ve vedení Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK Motorsport, druhý je Al-Attiyah na Fordu, třetí příčku drží Jan Kopecký s Fabií Super 2000. Ve hře o titul jsou po prvním dnu již jen tři jezdci, všichni s vozy Fabia Super 2000 – Mikkelsen, Kopecký, Loix.

Soutěž začala čtvrteční městskou erzetou, po níž se na prvních třech místech seřadili piloti Fabií Super 2000 v pořadí Mikkelsen, Hänninen, Kopecký. Naplno se jezdci rozjeli vstříc neúprosným podmínkám až dnes. Hned v první páteční zkoušce po pár metrech vyhasly naděje snad největšího kandidáta na titul Juho Hänninena z továrního týmu ŠKODA Motorsport. Ten byl příliš rychlý hned ve třetí zatáčce, vylétl z trati, přetočil se přes střechu a zůstal zaklíněn mezi kameny. Soutěž pro něj pro dnešek skončila, mechanici týmu ŠKODA Motorsport se pokusí opravit vůz, aby mohl Hänninen v sobotu pokračovat v rámci super rally. Krizové chvíle se nevyhnuly ani vedoucímu Mikkelsenovi, který však vše ustál a je před zítřejším finále nejžhavějším kandidátem na celkový titul seriálu IRC. Napomohlo tomu i odstoupení Thierry Neuvilla na Peugeotu. Do hry o titul může promluvit ještě Freddy Loix na Fabii Super 2000, kterému patří čtvrtá příčka.

Jan Kopecký: „Kyperská rally je zrádná, navíc jedu s novým spolujezdcem, takže se trochu na trati sžíváme. V dnešní třetí erzetě jsme dojeli Neuvilla, který nám dost prášil. Ztratili jsme nějaký čas, ale ještě je před námi celý zítřejší den, může se stát cokoli.“

Juho Hänninen: „Má hloupá chyba hned na začátku nás připravila o vše. Jel jsem příliš rychle a vylétl z trati. Společně s diváky jsme se snažili dostat vůz zpět na trať, ale byl zaklíněn mezi kameny. Zítra se pokusíme jet super rally. Moc se omlouvám celému týmu.“

V sobotu čeká na posádky 100 kilometrů rozdělených do šesti rychlostních zkoušek a po jejich skončení bude znám jezdecký šampion IRC 2011.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.