Finále IRC na Kypru nabízí dramatickou podívanou

Škoda
Škoda, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
iM2 4. listopadu 2011 21:59
Sdílej:

V boji o titul šampiona IRC zůstávají po prvním dnu už jen tři jezdci. Vede Mikkelsen před Al-Attiyahem a Kopeckým. Hänninen přišel o šanci na titul ve druhé rychlostní zkoušce.

Kyperská rally, poslední soutěž letošního šampionátu IRC, slibovala již před startem napínavou podívanou – mix povrchů, pět kandidátů na titul, dvojnásobný počet bodů za celkové umístění. Zatímco čtvrteční úvodní městská rychlostní zkouška navnadila diváky, páteční porce čtyř rychlostních zkoušek přinesla drama hned na úvod - po výletu mimo trať vypadnul jeden z hlavních kandidátů na titul šampiona IRC Juho Hänninen z továrního týmu ŠKODA Motorsport. Po první etapě je ve vedení Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK Motorsport, druhý je Al-Attiyah na Fordu, třetí příčku drží Jan Kopecký s Fabií Super 2000. Ve hře o titul jsou po prvním dnu již jen tři jezdci, všichni s vozy Fabia Super 2000 – Mikkelsen, Kopecký, Loix.

Soutěž začala čtvrteční městskou erzetou, po níž se na prvních třech místech seřadili piloti Fabií Super 2000 v pořadí Mikkelsen, Hänninen, Kopecký. Naplno se jezdci rozjeli vstříc neúprosným podmínkám až dnes. Hned v první páteční zkoušce po pár metrech vyhasly naděje snad největšího kandidáta na titul Juho Hänninena z továrního týmu ŠKODA Motorsport. Ten byl příliš rychlý hned ve třetí zatáčce, vylétl z trati, přetočil se přes střechu a zůstal zaklíněn mezi kameny. Soutěž pro něj pro dnešek skončila, mechanici týmu ŠKODA Motorsport se pokusí opravit vůz, aby mohl Hänninen v sobotu pokračovat v rámci super rally. Krizové chvíle se nevyhnuly ani vedoucímu Mikkelsenovi, který však vše ustál a je před zítřejším finále nejžhavějším kandidátem na celkový titul seriálu IRC. Napomohlo tomu i odstoupení Thierry Neuvilla na Peugeotu. Do hry o titul může promluvit ještě Freddy Loix na Fabii Super 2000, kterému patří čtvrtá příčka.

Jan Kopecký: „Kyperská rally je zrádná, navíc jedu s novým spolujezdcem, takže se trochu na trati sžíváme. V dnešní třetí erzetě jsme dojeli Neuvilla, který nám dost prášil. Ztratili jsme nějaký čas, ale ještě je před námi celý zítřejší den, může se stát cokoli.“

Juho Hänninen: „Má hloupá chyba hned na začátku nás připravila o vše. Jel jsem příliš rychle a vylétl z trati. Společně s diváky jsme se snažili dostat vůz zpět na trať, ale byl zaklíněn mezi kameny. Zítra se pokusíme jet super rally. Moc se omlouvám celému týmu.“

V sobotu čeká na posádky 100 kilometrů rozdělených do šesti rychlostních zkoušek a po jejich skončení bude znám jezdecký šampion IRC 2011.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.