V boji o titul šampiona IRC zůstávají po prvním dnu už jen tři jezdci. Vede Mikkelsen před Al-Attiyahem a Kopeckým. Hänninen přišel o šanci na titul ve druhé rychlostní zkoušce.
Kyperská rally, poslední soutěž letošního šampionátu IRC, slibovala již před startem napínavou podívanou – mix povrchů, pět kandidátů na titul, dvojnásobný počet bodů za celkové umístění. Zatímco čtvrteční úvodní městská rychlostní zkouška navnadila diváky, páteční porce čtyř rychlostních zkoušek přinesla drama hned na úvod - po výletu mimo trať vypadnul jeden z hlavních kandidátů na titul šampiona IRC Juho Hänninen z továrního týmu ŠKODA Motorsport. Po první etapě je ve vedení Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK Motorsport, druhý je Al-Attiyah na Fordu, třetí příčku drží Jan Kopecký s Fabií Super 2000. Ve hře o titul jsou po prvním dnu již jen tři jezdci, všichni s vozy Fabia Super 2000 – Mikkelsen, Kopecký, Loix.
Soutěž začala čtvrteční městskou erzetou, po níž se na prvních třech místech seřadili piloti Fabií Super 2000 v pořadí Mikkelsen, Hänninen, Kopecký. Naplno se jezdci rozjeli vstříc neúprosným podmínkám až dnes. Hned v první páteční zkoušce po pár metrech vyhasly naděje snad největšího kandidáta na titul Juho Hänninena z továrního týmu ŠKODA Motorsport. Ten byl příliš rychlý hned ve třetí zatáčce, vylétl z trati, přetočil se přes střechu a zůstal zaklíněn mezi kameny. Soutěž pro něj pro dnešek skončila, mechanici týmu ŠKODA Motorsport se pokusí opravit vůz, aby mohl Hänninen v sobotu pokračovat v rámci super rally. Krizové chvíle se nevyhnuly ani vedoucímu Mikkelsenovi, který však vše ustál a je před zítřejším finále nejžhavějším kandidátem na celkový titul seriálu IRC. Napomohlo tomu i odstoupení Thierry Neuvilla na Peugeotu. Do hry o titul může promluvit ještě Freddy Loix na Fabii Super 2000, kterému patří čtvrtá příčka.
Jan Kopecký: „Kyperská rally je zrádná, navíc jedu s novým spolujezdcem, takže se trochu na trati sžíváme. V dnešní třetí erzetě jsme dojeli Neuvilla, který nám dost prášil. Ztratili jsme nějaký čas, ale ještě je před námi celý zítřejší den, může se stát cokoli.“
Juho Hänninen: „Má hloupá chyba hned na začátku nás připravila o vše. Jel jsem příliš rychle a vylétl z trati. Společně s diváky jsme se snažili dostat vůz zpět na trať, ale byl zaklíněn mezi kameny. Zítra se pokusíme jet super rally. Moc se omlouvám celému týmu.“
V sobotu čeká na posádky 100 kilometrů rozdělených do šesti rychlostních zkoušek a po jejich skončení bude znám jezdecký šampion IRC 2011.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.