V boji o titul šampiona IRC zůstávají po prvním dnu už jen tři jezdci. Vede Mikkelsen před Al-Attiyahem a Kopeckým. Hänninen přišel o šanci na titul ve druhé rychlostní zkoušce.
Kyperská rally, poslední soutěž letošního šampionátu IRC, slibovala již před startem napínavou podívanou – mix povrchů, pět kandidátů na titul, dvojnásobný počet bodů za celkové umístění. Zatímco čtvrteční úvodní městská rychlostní zkouška navnadila diváky, páteční porce čtyř rychlostních zkoušek přinesla drama hned na úvod - po výletu mimo trať vypadnul jeden z hlavních kandidátů na titul šampiona IRC Juho Hänninen z továrního týmu ŠKODA Motorsport. Po první etapě je ve vedení Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK Motorsport, druhý je Al-Attiyah na Fordu, třetí příčku drží Jan Kopecký s Fabií Super 2000. Ve hře o titul jsou po prvním dnu již jen tři jezdci, všichni s vozy Fabia Super 2000 – Mikkelsen, Kopecký, Loix.
Soutěž začala čtvrteční městskou erzetou, po níž se na prvních třech místech seřadili piloti Fabií Super 2000 v pořadí Mikkelsen, Hänninen, Kopecký. Naplno se jezdci rozjeli vstříc neúprosným podmínkám až dnes. Hned v první páteční zkoušce po pár metrech vyhasly naděje snad největšího kandidáta na titul Juho Hänninena z továrního týmu ŠKODA Motorsport. Ten byl příliš rychlý hned ve třetí zatáčce, vylétl z trati, přetočil se přes střechu a zůstal zaklíněn mezi kameny. Soutěž pro něj pro dnešek skončila, mechanici týmu ŠKODA Motorsport se pokusí opravit vůz, aby mohl Hänninen v sobotu pokračovat v rámci super rally. Krizové chvíle se nevyhnuly ani vedoucímu Mikkelsenovi, který však vše ustál a je před zítřejším finále nejžhavějším kandidátem na celkový titul seriálu IRC. Napomohlo tomu i odstoupení Thierry Neuvilla na Peugeotu. Do hry o titul může promluvit ještě Freddy Loix na Fabii Super 2000, kterému patří čtvrtá příčka.
Jan Kopecký: „Kyperská rally je zrádná, navíc jedu s novým spolujezdcem, takže se trochu na trati sžíváme. V dnešní třetí erzetě jsme dojeli Neuvilla, který nám dost prášil. Ztratili jsme nějaký čas, ale ještě je před námi celý zítřejší den, může se stát cokoli.“
Juho Hänninen: „Má hloupá chyba hned na začátku nás připravila o vše. Jel jsem příliš rychle a vylétl z trati. Společně s diváky jsme se snažili dostat vůz zpět na trať, ale byl zaklíněn mezi kameny. Zítra se pokusíme jet super rally. Moc se omlouvám celému týmu.“
V sobotu čeká na posádky 100 kilometrů rozdělených do šesti rychlostních zkoušek a po jejich skončení bude znám jezdecký šampion IRC 2011.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?