VÝSLEDKY V CÍLI; Nor Andreas Mikkelsen vyhrál rally na Kypru a díky tomu se stává i celkovým vítězem letošního ročníku IRC. Ve svých dvaadvaceti letech se stává nejmladším nositelem tohoto ocenění.
FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE:
Výsledky po RZ11 (cíl):
Kyperskou rally uzavřely tři poslední RZ a výzmamnou změnu diznaly průběžné výsledky již v servisu, který těmto testům předcházel. Díky defektu na motoru bylo rozhodnuto, že dosud druhý Al-Attiyah nemůže dále pokračovat. Na somotné zkoušce potkala smůla obě vedoucí posádky Mikkelsena a Kopeckého, když oba píchli. Větší problém to byl v případě Kopeckého, který ztratil 45 s (mikkelsen jen 12,6 s). Samotnou RZ vyhrál Hanninen před Loixem.
Poslední dva testy již vcelku nic zajímavého nepřinesly. Na předposledním testu byl nejrychlejší Sandell následovaný Mikkelsenem a Hanninenem, poslední test vyhrál symbolicky Mikkelsen, druhý byl Hanninen a třetí Kopecký, kterého může mrzet, že o titul v IRC přišel díky netypické matematice šampionátu o pohých 1,5 bodu!
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 2:25:18,5 --- 2. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +1:40,5 3. Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 +2:54,8 4. Kruuda K. - Järveoja M.Škoda Fabia S2000 +4:33,0 5. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +5:05,4 6. Kahle M. - Göbel P.Škoda Fabia S2000 +7:48,9 7. Arai T. - Moscat D.Subaru Impreza R4 STi +8:16,2 8. Wallenwein M. - Kopczyk S. Škoda Fabia S2000 +13:06,7 9. Raoux J. - Magat L.Renault Clio +14:36,4 10. Loucaides D. - Laos C.#9 Peugeot 207 S2000 +15:07,8
Výsledky po RZ8:
První rychlostní zkoušku dne vyhrává Mikkelsen před Kruudou Kopeckým. Al-Attiyah v cíli zkoušky říkal, že je zkouška poměrně hodně kluzká a jejich rozpis nebyl úplně dodkonalý.
Rz 7 patří opět Mikkelsenovi, druhý byl Al-Attiyah a třetí 1,3 vteřiny Kopecký. Osmá zkouška se stala kořistí Katařana, Mikkelsen druhýa Koepcký třetí.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 1:46:13,3 --- 2. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Ford Fiesta S2000 +26,8 3. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +48,2 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +1:41,2 5.Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000
+2:28,6 6. Kruuda K. - Järveoja M.Škoda Fabia S2000 +3:52,2 7. Kahle M. - Göbel P.Škoda Fabia S2000 +5:44,3 8. Arai T. - Moscat D.Subaru Impreza R4 STi +6:44,5 9. Thomas Nicos / Loizides A. Mitsubishi Lancer Evo IX +7:41,4 10. Timotheou C. / Laos Pambos Mitsubishi Lancer Evo IX +10:02,2
Výsledky po RZ5:
Boj o titul mezi Mikkelsenem a Kopeckým. To čeká všechny příznivce rally a serie IRC v zítřejším vyvrcholení celé letošní sezony. Po ranním odstoupení Juho Hanninena (havárie) a odpoledním Thieryho Neuvilla (alternátor), zbyli v boji o titul tři jezdci. Krom Kopeckého a Mikkelsena ještě Belgičan Fredy Loix. Ten ovšem zatím není na Kypru tak rychlý, aby mohl bojovat přímo o titul. Vítěz bere vše. Tak by se dala popsat "mistrovská" matematika v boji o titul mezi Mikkelsenem a Kopeckým. Do hry však může zasáhnout ještě jeden jezdec. Naser Al-Attyiah sice není pravidelným učastníkem IRC, ale na Kypru jede a může být jazýčkem na vahách. Pokud by Attyiah vyhrál celou soutěž, stačila by Janu Kopeckému k vítězství třetí příčka z Kypru. Pokud ale vyhraje Mikkelsen, je titul jeho. Celkové výsledky po první etapě zatím hovoří pro norského mladíka. Zítrase ale může stát cokoliv. Na programu druhé etapy je totiž ještě šest rychlostních zkoušek a téměř sto ostrých kilometrů. Boj o šampiona IRC 2011 je otevřený a pořádně napínavý!!
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 1:07:17,7 --- 2. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Ford Fiesta S2000 +20,7 3. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +46,1 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +1:41,2 5.Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000
+1:46,3 6. Kruuda K. - Järveoja M.Škoda Fabia S2000 +2:43,5 7. Kahle M. - Göbel P.Škoda Fabia S2000 +3:30,6 8. Arai T. - Moscat D.Subaru Impreza R4 STi +4:35,3 9. Thomas Nicos / Loizides A. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:23,7 10. Timotheou C. / Laos Pambos Mitsubishi Lancer Evo IX +6:42,9
Výsledky po RZ3:
Po včerejší krátké zahřívací rychlostní zkoušky se dnes jezdci naplno pustili do boje o poslední body do letošního šampionátu IRC. Před startem mělo šanci na vítězství pět posádek. Čtyři jezdci Škody a jeden Peugeotu. Na první pohled byla převaha Škodovek jasná. Po třech odjetých testech je ale vše jinak. Hned ve druhé zatáčce první rychlostní zkoušky dnešního dne vylétl z tratě Juho Hanninen. Posádka z havárie vyvázla nezraněná, ale jejich vůz byl mimo trať a nepodařilo se ho dostat zpět. Největší adept na titul a vítěz letošního SWRC v Mistrovství světa zůstal mimno hru.
Ve hře o titul tak zustala trojice Škodováckých pilotů Mikkelsen, Loix a Kopecký. Proti nim stojí osamocený Thiery Neuville s Peugeotem. Matematika velí, že kdo z těchto pilotů vyhraje soutěž naKypru, vyhraje i titul v IRC. Do hry o body ovšem ještě může vstoupit Nasser Al-Attiyah s Fordem, který zamíchá kartami v případě svého vítězství na Kypru.No a jak to vypadá s průběžným pořadím po třetí rychlostní zkoušce? Průběžně nejrychlejším mužem je Neuvelle. Za ním je Mikkelsen, který na třetím testu chyboval a ztratil podle svých slov osm až deset vteřin. Třetí pozici kontroluje Kopecký následovaný Al-Alttyiahem.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N.Peugeot 207 S2000 35:12,1 --- 2. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +8,8 3. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +21,2 4. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Ford Fiesta S2000 +25,2 5.Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000
+56,2 6. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +1:01,1 7. Kruuda K. - Järveoja M.Škoda Fabia S2000 +1:28,1 8. Kahle M. - Göbel P.Škoda Fabia S2000 +1:46,1 9. Arai T. - Moscat D.Subaru Impreza R4 STi +2:00,9 10. Wallenwein M. - Kopczyk S.Škoda Fabia S000 +2:01,6
Mikkelsen, který jede s Fabii S2000 týmu Škoda UK, porazil na 3,2km dlouhé asfaltové speciálce druhého nejrychlejšího Hänninena o 3,1s. Nor byl tedy rychlejší než Fin skoro přesně o 1 vteřinu na kilometr s totižným vozem! Za ním se seřadili všichni uchazeči o titul v pořadí: Hänninen, Kopecký, Loix a Neuville.
Slibný 6. čas zajel Japonec Arai na Subaru Impreza R4 STi. Nechal tak za sebou několik jezdců s vozy S2000. Uvidíme, jak se povede tomuto nestárnoucímu Japonci na tratích běžných rychlostních zkoušek. První RZ zítřejšího dne se jede v 9:97.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 2:48,9 --- 2. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +3,1 3. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +3,2 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +3,6 5. Neuville T. - Gilsoul N.Peugeot 207 S2000+4,1 6. Arai T. - Moscat D.Subaru Impreza R4 STi +8,9 7. Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 +10,7 8. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Ford Fiesta S2000 +12,1 9. Wallenwein M. - Kopczyk S.Škoda Fabia S000 +12,3 10. Kahle M. - Göbel P.Škoda Fabia S2000 +13,7
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.