VÝSLEDKY V CÍLI; Nor Andreas Mikkelsen vyhrál rally na Kypru a díky tomu se stává i celkovým vítězem letošního ročníku IRC. Ve svých dvaadvaceti letech se stává nejmladším nositelem tohoto ocenění.
FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE:
Výsledky po RZ11 (cíl):
Kyperskou rally uzavřely tři poslední RZ a výzmamnou změnu diznaly průběžné výsledky již v servisu, který těmto testům předcházel. Díky defektu na motoru bylo rozhodnuto, že dosud druhý Al-Attiyah nemůže dále pokračovat. Na somotné zkoušce potkala smůla obě vedoucí posádky Mikkelsena a Kopeckého, když oba píchli. Větší problém to byl v případě Kopeckého, který ztratil 45 s (mikkelsen jen 12,6 s). Samotnou RZ vyhrál Hanninen před Loixem.
Poslední dva testy již vcelku nic zajímavého nepřinesly. Na předposledním testu byl nejrychlejší Sandell následovaný Mikkelsenem a Hanninenem, poslední test vyhrál symbolicky Mikkelsen, druhý byl Hanninen a třetí Kopecký, kterého může mrzet, že o titul v IRC přišel díky netypické matematice šampionátu o pohých 1,5 bodu!
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 2:25:18,5 --- 2. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +1:40,5 3. Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 +2:54,8 4. Kruuda K. - Järveoja M.Škoda Fabia S2000 +4:33,0 5. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +5:05,4 6. Kahle M. - Göbel P.Škoda Fabia S2000 +7:48,9 7. Arai T. - Moscat D.Subaru Impreza R4 STi +8:16,2 8. Wallenwein M. - Kopczyk S. Škoda Fabia S2000 +13:06,7 9. Raoux J. - Magat L.Renault Clio +14:36,4 10. Loucaides D. - Laos C.#9 Peugeot 207 S2000 +15:07,8
Výsledky po RZ8:
První rychlostní zkoušku dne vyhrává Mikkelsen před Kruudou Kopeckým. Al-Attiyah v cíli zkoušky říkal, že je zkouška poměrně hodně kluzká a jejich rozpis nebyl úplně dodkonalý.
Rz 7 patří opět Mikkelsenovi, druhý byl Al-Attiyah a třetí 1,3 vteřiny Kopecký. Osmá zkouška se stala kořistí Katařana, Mikkelsen druhýa Koepcký třetí.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 1:46:13,3 --- 2. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Ford Fiesta S2000 +26,8 3. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +48,2 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +1:41,2 5.Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000
+2:28,6 6. Kruuda K. - Järveoja M.Škoda Fabia S2000 +3:52,2 7. Kahle M. - Göbel P.Škoda Fabia S2000 +5:44,3 8. Arai T. - Moscat D.Subaru Impreza R4 STi +6:44,5 9. Thomas Nicos / Loizides A. Mitsubishi Lancer Evo IX +7:41,4 10. Timotheou C. / Laos Pambos Mitsubishi Lancer Evo IX +10:02,2
Výsledky po RZ5:
Boj o titul mezi Mikkelsenem a Kopeckým. To čeká všechny příznivce rally a serie IRC v zítřejším vyvrcholení celé letošní sezony. Po ranním odstoupení Juho Hanninena (havárie) a odpoledním Thieryho Neuvilla (alternátor), zbyli v boji o titul tři jezdci. Krom Kopeckého a Mikkelsena ještě Belgičan Fredy Loix. Ten ovšem zatím není na Kypru tak rychlý, aby mohl bojovat přímo o titul. Vítěz bere vše. Tak by se dala popsat "mistrovská" matematika v boji o titul mezi Mikkelsenem a Kopeckým. Do hry však může zasáhnout ještě jeden jezdec. Naser Al-Attyiah sice není pravidelným učastníkem IRC, ale na Kypru jede a může být jazýčkem na vahách. Pokud by Attyiah vyhrál celou soutěž, stačila by Janu Kopeckému k vítězství třetí příčka z Kypru. Pokud ale vyhraje Mikkelsen, je titul jeho. Celkové výsledky po první etapě zatím hovoří pro norského mladíka. Zítrase ale může stát cokoliv. Na programu druhé etapy je totiž ještě šest rychlostních zkoušek a téměř sto ostrých kilometrů. Boj o šampiona IRC 2011 je otevřený a pořádně napínavý!!
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 1:07:17,7 --- 2. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Ford Fiesta S2000 +20,7 3. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +46,1 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +1:41,2 5.Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000
+1:46,3 6. Kruuda K. - Järveoja M.Škoda Fabia S2000 +2:43,5 7. Kahle M. - Göbel P.Škoda Fabia S2000 +3:30,6 8. Arai T. - Moscat D.Subaru Impreza R4 STi +4:35,3 9. Thomas Nicos / Loizides A. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:23,7 10. Timotheou C. / Laos Pambos Mitsubishi Lancer Evo IX +6:42,9
Výsledky po RZ3:
Po včerejší krátké zahřívací rychlostní zkoušky se dnes jezdci naplno pustili do boje o poslední body do letošního šampionátu IRC. Před startem mělo šanci na vítězství pět posádek. Čtyři jezdci Škody a jeden Peugeotu. Na první pohled byla převaha Škodovek jasná. Po třech odjetých testech je ale vše jinak. Hned ve druhé zatáčce první rychlostní zkoušky dnešního dne vylétl z tratě Juho Hanninen. Posádka z havárie vyvázla nezraněná, ale jejich vůz byl mimo trať a nepodařilo se ho dostat zpět. Největší adept na titul a vítěz letošního SWRC v Mistrovství světa zůstal mimno hru.
Ve hře o titul tak zustala trojice Škodováckých pilotů Mikkelsen, Loix a Kopecký. Proti nim stojí osamocený Thiery Neuville s Peugeotem. Matematika velí, že kdo z těchto pilotů vyhraje soutěž naKypru, vyhraje i titul v IRC. Do hry o body ovšem ještě může vstoupit Nasser Al-Attiyah s Fordem, který zamíchá kartami v případě svého vítězství na Kypru.No a jak to vypadá s průběžným pořadím po třetí rychlostní zkoušce? Průběžně nejrychlejším mužem je Neuvelle. Za ním je Mikkelsen, který na třetím testu chyboval a ztratil podle svých slov osm až deset vteřin. Třetí pozici kontroluje Kopecký následovaný Al-Alttyiahem.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N.Peugeot 207 S2000 35:12,1 --- 2. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +8,8 3. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +21,2 4. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Ford Fiesta S2000 +25,2 5.Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000
+56,2 6. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +1:01,1 7. Kruuda K. - Järveoja M.Škoda Fabia S2000 +1:28,1 8. Kahle M. - Göbel P.Škoda Fabia S2000 +1:46,1 9. Arai T. - Moscat D.Subaru Impreza R4 STi +2:00,9 10. Wallenwein M. - Kopczyk S.Škoda Fabia S000 +2:01,6
Mikkelsen, který jede s Fabii S2000 týmu Škoda UK, porazil na 3,2km dlouhé asfaltové speciálce druhého nejrychlejšího Hänninena o 3,1s. Nor byl tedy rychlejší než Fin skoro přesně o 1 vteřinu na kilometr s totižným vozem! Za ním se seřadili všichni uchazeči o titul v pořadí: Hänninen, Kopecký, Loix a Neuville.
Slibný 6. čas zajel Japonec Arai na Subaru Impreza R4 STi. Nechal tak za sebou několik jezdců s vozy S2000. Uvidíme, jak se povede tomuto nestárnoucímu Japonci na tratích běžných rychlostních zkoušek. První RZ zítřejšího dne se jede v 9:97.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 2:48,9 --- 2. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +3,1 3. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +3,2 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +3,6 5. Neuville T. - Gilsoul N.Peugeot 207 S2000+4,1 6. Arai T. - Moscat D.Subaru Impreza R4 STi +8,9 7. Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 +10,7 8. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Ford Fiesta S2000 +12,1 9. Wallenwein M. - Kopczyk S.Škoda Fabia S000 +12,3 10. Kahle M. - Göbel P.Škoda Fabia S2000 +13,7
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.