VÝSLEDKY V CÍLI; Nor Andreas Mikkelsen vyhrál rally na Kypru a díky tomu se stává i celkovým vítězem letošního ročníku IRC. Ve svých dvaadvaceti letech se stává nejmladším nositelem tohoto ocenění.
FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE:
Výsledky po RZ11 (cíl):
Kyperskou rally uzavřely tři poslední RZ a výzmamnou změnu diznaly průběžné výsledky již v servisu, který těmto testům předcházel. Díky defektu na motoru bylo rozhodnuto, že dosud druhý Al-Attiyah nemůže dále pokračovat. Na somotné zkoušce potkala smůla obě vedoucí posádky Mikkelsena a Kopeckého, když oba píchli. Větší problém to byl v případě Kopeckého, který ztratil 45 s (mikkelsen jen 12,6 s). Samotnou RZ vyhrál Hanninen před Loixem.
Poslední dva testy již vcelku nic zajímavého nepřinesly. Na předposledním testu byl nejrychlejší Sandell následovaný Mikkelsenem a Hanninenem, poslední test vyhrál symbolicky Mikkelsen, druhý byl Hanninen a třetí Kopecký, kterého může mrzet, že o titul v IRC přišel díky netypické matematice šampionátu o pohých 1,5 bodu!
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 2:25:18,5 --- 2. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +1:40,5 3. Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 +2:54,8 4. Kruuda K. - Järveoja M.Škoda Fabia S2000 +4:33,0 5. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +5:05,4 6. Kahle M. - Göbel P.Škoda Fabia S2000 +7:48,9 7. Arai T. - Moscat D.Subaru Impreza R4 STi +8:16,2 8. Wallenwein M. - Kopczyk S. Škoda Fabia S2000 +13:06,7 9. Raoux J. - Magat L.Renault Clio +14:36,4 10. Loucaides D. - Laos C.#9 Peugeot 207 S2000 +15:07,8
Výsledky po RZ8:
První rychlostní zkoušku dne vyhrává Mikkelsen před Kruudou Kopeckým. Al-Attiyah v cíli zkoušky říkal, že je zkouška poměrně hodně kluzká a jejich rozpis nebyl úplně dodkonalý.
Rz 7 patří opět Mikkelsenovi, druhý byl Al-Attiyah a třetí 1,3 vteřiny Kopecký. Osmá zkouška se stala kořistí Katařana, Mikkelsen druhýa Koepcký třetí.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 1:46:13,3 --- 2. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Ford Fiesta S2000 +26,8 3. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +48,2 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +1:41,2 5.Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000
+2:28,6 6. Kruuda K. - Järveoja M.Škoda Fabia S2000 +3:52,2 7. Kahle M. - Göbel P.Škoda Fabia S2000 +5:44,3 8. Arai T. - Moscat D.Subaru Impreza R4 STi +6:44,5 9. Thomas Nicos / Loizides A. Mitsubishi Lancer Evo IX +7:41,4 10. Timotheou C. / Laos Pambos Mitsubishi Lancer Evo IX +10:02,2
Výsledky po RZ5:
Boj o titul mezi Mikkelsenem a Kopeckým. To čeká všechny příznivce rally a serie IRC v zítřejším vyvrcholení celé letošní sezony. Po ranním odstoupení Juho Hanninena (havárie) a odpoledním Thieryho Neuvilla (alternátor), zbyli v boji o titul tři jezdci. Krom Kopeckého a Mikkelsena ještě Belgičan Fredy Loix. Ten ovšem zatím není na Kypru tak rychlý, aby mohl bojovat přímo o titul. Vítěz bere vše. Tak by se dala popsat "mistrovská" matematika v boji o titul mezi Mikkelsenem a Kopeckým. Do hry však může zasáhnout ještě jeden jezdec. Naser Al-Attyiah sice není pravidelným učastníkem IRC, ale na Kypru jede a může být jazýčkem na vahách. Pokud by Attyiah vyhrál celou soutěž, stačila by Janu Kopeckému k vítězství třetí příčka z Kypru. Pokud ale vyhraje Mikkelsen, je titul jeho. Celkové výsledky po první etapě zatím hovoří pro norského mladíka. Zítrase ale může stát cokoliv. Na programu druhé etapy je totiž ještě šest rychlostních zkoušek a téměř sto ostrých kilometrů. Boj o šampiona IRC 2011 je otevřený a pořádně napínavý!!
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 1:07:17,7 --- 2. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Ford Fiesta S2000 +20,7 3. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +46,1 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +1:41,2 5.Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000
+1:46,3 6. Kruuda K. - Järveoja M.Škoda Fabia S2000 +2:43,5 7. Kahle M. - Göbel P.Škoda Fabia S2000 +3:30,6 8. Arai T. - Moscat D.Subaru Impreza R4 STi +4:35,3 9. Thomas Nicos / Loizides A. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:23,7 10. Timotheou C. / Laos Pambos Mitsubishi Lancer Evo IX +6:42,9
Výsledky po RZ3:
Po včerejší krátké zahřívací rychlostní zkoušky se dnes jezdci naplno pustili do boje o poslední body do letošního šampionátu IRC. Před startem mělo šanci na vítězství pět posádek. Čtyři jezdci Škody a jeden Peugeotu. Na první pohled byla převaha Škodovek jasná. Po třech odjetých testech je ale vše jinak. Hned ve druhé zatáčce první rychlostní zkoušky dnešního dne vylétl z tratě Juho Hanninen. Posádka z havárie vyvázla nezraněná, ale jejich vůz byl mimo trať a nepodařilo se ho dostat zpět. Největší adept na titul a vítěz letošního SWRC v Mistrovství světa zůstal mimno hru.
Ve hře o titul tak zustala trojice Škodováckých pilotů Mikkelsen, Loix a Kopecký. Proti nim stojí osamocený Thiery Neuville s Peugeotem. Matematika velí, že kdo z těchto pilotů vyhraje soutěž naKypru, vyhraje i titul v IRC. Do hry o body ovšem ještě může vstoupit Nasser Al-Attiyah s Fordem, který zamíchá kartami v případě svého vítězství na Kypru.No a jak to vypadá s průběžným pořadím po třetí rychlostní zkoušce? Průběžně nejrychlejším mužem je Neuvelle. Za ním je Mikkelsen, který na třetím testu chyboval a ztratil podle svých slov osm až deset vteřin. Třetí pozici kontroluje Kopecký následovaný Al-Alttyiahem.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N.Peugeot 207 S2000 35:12,1 --- 2. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +8,8 3. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +21,2 4. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Ford Fiesta S2000 +25,2 5.Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000
+56,2 6. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +1:01,1 7. Kruuda K. - Järveoja M.Škoda Fabia S2000 +1:28,1 8. Kahle M. - Göbel P.Škoda Fabia S2000 +1:46,1 9. Arai T. - Moscat D.Subaru Impreza R4 STi +2:00,9 10. Wallenwein M. - Kopczyk S.Škoda Fabia S000 +2:01,6
Mikkelsen, který jede s Fabii S2000 týmu Škoda UK, porazil na 3,2km dlouhé asfaltové speciálce druhého nejrychlejšího Hänninena o 3,1s. Nor byl tedy rychlejší než Fin skoro přesně o 1 vteřinu na kilometr s totižným vozem! Za ním se seřadili všichni uchazeči o titul v pořadí: Hänninen, Kopecký, Loix a Neuville.
Slibný 6. čas zajel Japonec Arai na Subaru Impreza R4 STi. Nechal tak za sebou několik jezdců s vozy S2000. Uvidíme, jak se povede tomuto nestárnoucímu Japonci na tratích běžných rychlostních zkoušek. První RZ zítřejšího dne se jede v 9:97.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 2:48,9 --- 2. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +3,1 3. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +3,2 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +3,6 5. Neuville T. - Gilsoul N.Peugeot 207 S2000+4,1 6. Arai T. - Moscat D.Subaru Impreza R4 STi +8,9 7. Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 +10,7 8. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Ford Fiesta S2000 +12,1 9. Wallenwein M. - Kopczyk S.Škoda Fabia S000 +12,3 10. Kahle M. - Göbel P.Škoda Fabia S2000 +13,7
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?