VÝSLEDKY V CÍLI; Nor Andreas Mikkelsen vyhrál rally na Kypru a díky tomu se stává i celkovým vítězem letošního ročníku IRC. Ve svých dvaadvaceti letech se stává nejmladším nositelem tohoto ocenění.
FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE:
Výsledky po RZ11 (cíl):
Kyperskou rally uzavřely tři poslední RZ a výzmamnou změnu diznaly průběžné výsledky již v servisu, který těmto testům předcházel. Díky defektu na motoru bylo rozhodnuto, že dosud druhý Al-Attiyah nemůže dále pokračovat. Na somotné zkoušce potkala smůla obě vedoucí posádky Mikkelsena a Kopeckého, když oba píchli. Větší problém to byl v případě Kopeckého, který ztratil 45 s (mikkelsen jen 12,6 s). Samotnou RZ vyhrál Hanninen před Loixem.
Poslední dva testy již vcelku nic zajímavého nepřinesly. Na předposledním testu byl nejrychlejší Sandell následovaný Mikkelsenem a Hanninenem, poslední test vyhrál symbolicky Mikkelsen, druhý byl Hanninen a třetí Kopecký, kterého může mrzet, že o titul v IRC přišel díky netypické matematice šampionátu o pohých 1,5 bodu!
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 2:25:18,5 --- 2. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +1:40,5 3. Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 +2:54,8 4. Kruuda K. - Järveoja M.Škoda Fabia S2000 +4:33,0 5. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +5:05,4 6. Kahle M. - Göbel P.Škoda Fabia S2000 +7:48,9 7. Arai T. - Moscat D.Subaru Impreza R4 STi +8:16,2 8. Wallenwein M. - Kopczyk S. Škoda Fabia S2000 +13:06,7 9. Raoux J. - Magat L.Renault Clio +14:36,4 10. Loucaides D. - Laos C.#9 Peugeot 207 S2000 +15:07,8
Výsledky po RZ8:
První rychlostní zkoušku dne vyhrává Mikkelsen před Kruudou Kopeckým. Al-Attiyah v cíli zkoušky říkal, že je zkouška poměrně hodně kluzká a jejich rozpis nebyl úplně dodkonalý.
Rz 7 patří opět Mikkelsenovi, druhý byl Al-Attiyah a třetí 1,3 vteřiny Kopecký. Osmá zkouška se stala kořistí Katařana, Mikkelsen druhýa Koepcký třetí.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 1:46:13,3 --- 2. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Ford Fiesta S2000 +26,8 3. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +48,2 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +1:41,2 5.Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000
+2:28,6 6. Kruuda K. - Järveoja M.Škoda Fabia S2000 +3:52,2 7. Kahle M. - Göbel P.Škoda Fabia S2000 +5:44,3 8. Arai T. - Moscat D.Subaru Impreza R4 STi +6:44,5 9. Thomas Nicos / Loizides A. Mitsubishi Lancer Evo IX +7:41,4 10. Timotheou C. / Laos Pambos Mitsubishi Lancer Evo IX +10:02,2
Výsledky po RZ5:
Boj o titul mezi Mikkelsenem a Kopeckým. To čeká všechny příznivce rally a serie IRC v zítřejším vyvrcholení celé letošní sezony. Po ranním odstoupení Juho Hanninena (havárie) a odpoledním Thieryho Neuvilla (alternátor), zbyli v boji o titul tři jezdci. Krom Kopeckého a Mikkelsena ještě Belgičan Fredy Loix. Ten ovšem zatím není na Kypru tak rychlý, aby mohl bojovat přímo o titul. Vítěz bere vše. Tak by se dala popsat "mistrovská" matematika v boji o titul mezi Mikkelsenem a Kopeckým. Do hry však může zasáhnout ještě jeden jezdec. Naser Al-Attyiah sice není pravidelným učastníkem IRC, ale na Kypru jede a může být jazýčkem na vahách. Pokud by Attyiah vyhrál celou soutěž, stačila by Janu Kopeckému k vítězství třetí příčka z Kypru. Pokud ale vyhraje Mikkelsen, je titul jeho. Celkové výsledky po první etapě zatím hovoří pro norského mladíka. Zítrase ale může stát cokoliv. Na programu druhé etapy je totiž ještě šest rychlostních zkoušek a téměř sto ostrých kilometrů. Boj o šampiona IRC 2011 je otevřený a pořádně napínavý!!
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 1:07:17,7 --- 2. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Ford Fiesta S2000 +20,7 3. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +46,1 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +1:41,2 5.Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000
+1:46,3 6. Kruuda K. - Järveoja M.Škoda Fabia S2000 +2:43,5 7. Kahle M. - Göbel P.Škoda Fabia S2000 +3:30,6 8. Arai T. - Moscat D.Subaru Impreza R4 STi +4:35,3 9. Thomas Nicos / Loizides A. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:23,7 10. Timotheou C. / Laos Pambos Mitsubishi Lancer Evo IX +6:42,9
Výsledky po RZ3:
Po včerejší krátké zahřívací rychlostní zkoušky se dnes jezdci naplno pustili do boje o poslední body do letošního šampionátu IRC. Před startem mělo šanci na vítězství pět posádek. Čtyři jezdci Škody a jeden Peugeotu. Na první pohled byla převaha Škodovek jasná. Po třech odjetých testech je ale vše jinak. Hned ve druhé zatáčce první rychlostní zkoušky dnešního dne vylétl z tratě Juho Hanninen. Posádka z havárie vyvázla nezraněná, ale jejich vůz byl mimo trať a nepodařilo se ho dostat zpět. Největší adept na titul a vítěz letošního SWRC v Mistrovství světa zůstal mimno hru.
Ve hře o titul tak zustala trojice Škodováckých pilotů Mikkelsen, Loix a Kopecký. Proti nim stojí osamocený Thiery Neuville s Peugeotem. Matematika velí, že kdo z těchto pilotů vyhraje soutěž naKypru, vyhraje i titul v IRC. Do hry o body ovšem ještě může vstoupit Nasser Al-Attiyah s Fordem, který zamíchá kartami v případě svého vítězství na Kypru.No a jak to vypadá s průběžným pořadím po třetí rychlostní zkoušce? Průběžně nejrychlejším mužem je Neuvelle. Za ním je Mikkelsen, který na třetím testu chyboval a ztratil podle svých slov osm až deset vteřin. Třetí pozici kontroluje Kopecký následovaný Al-Alttyiahem.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N.Peugeot 207 S2000 35:12,1 --- 2. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +8,8 3. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +21,2 4. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Ford Fiesta S2000 +25,2 5.Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000
+56,2 6. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +1:01,1 7. Kruuda K. - Järveoja M.Škoda Fabia S2000 +1:28,1 8. Kahle M. - Göbel P.Škoda Fabia S2000 +1:46,1 9. Arai T. - Moscat D.Subaru Impreza R4 STi +2:00,9 10. Wallenwein M. - Kopczyk S.Škoda Fabia S000 +2:01,6
Mikkelsen, který jede s Fabii S2000 týmu Škoda UK, porazil na 3,2km dlouhé asfaltové speciálce druhého nejrychlejšího Hänninena o 3,1s. Nor byl tedy rychlejší než Fin skoro přesně o 1 vteřinu na kilometr s totižným vozem! Za ním se seřadili všichni uchazeči o titul v pořadí: Hänninen, Kopecký, Loix a Neuville.
Slibný 6. čas zajel Japonec Arai na Subaru Impreza R4 STi. Nechal tak za sebou několik jezdců s vozy S2000. Uvidíme, jak se povede tomuto nestárnoucímu Japonci na tratích běžných rychlostních zkoušek. První RZ zítřejšího dne se jede v 9:97.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 2:48,9 --- 2. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +3,1 3. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +3,2 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +3,6 5. Neuville T. - Gilsoul N.Peugeot 207 S2000+4,1 6. Arai T. - Moscat D.Subaru Impreza R4 STi +8,9 7. Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 +10,7 8. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Ford Fiesta S2000 +12,1 9. Wallenwein M. - Kopczyk S.Škoda Fabia S000 +12,3 10. Kahle M. - Göbel P.Škoda Fabia S2000 +13,7
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.