Martin Prokop by se chtěl v sezoně 2012 zúčastnit všech 13 soutěží zařazených do seriálu MS s vozem WRC. Na Fiestu WRC si začne zvykat už příští týden při Rally ve Walesu.
Prokop, který obsadil letos v celkovém hodnocení SWRC třetí příčku, mění Fiestu S2000 za Fiestu WRC. Na Martina čekají první kilometry za volantem WRC při závěrečném letošním podniku WRC v Británii. Bývalý juniorský mistr světa navíc věří, že by se mu mohlo podařit zajistit si účast ve všech podnicích WRC v příštím roce.
"Tato rally je pouze testem. Je moc brzy, abychom doufali v nějaký výsledek. Rád bych byl rychlý, ale jsem soukromým jezdcem, takže také musím myslet na budoucnost. Chceme si auto vyzkoušet a poznat, na čem musíme před Rally Monte Carlo zapracovat," říká Čech.
Dále prozradil, že je velice blízko podpisu smlouvy, která by mu zaručovala starty na všech soutěžích MS v příštím roce: "Rádi bychom toho dosáhli, je to sen. Jsme ale docela blízko k jeho dosažení, blíže, než kdykoliv předtím."
O vůz se bude Martinovi starat jeho tým, který má za sebou školení v dílnách M-Sportu. "Během rally budou pracovat na autě a vyzkouší si to. Do Británie pojedu dříve, máme naplánován test."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.