Rallyová legenda, Markku Alen, řekl, že Loeb je vhodným nástupcem jeho rekordu v nejvyšším počtu vyhraných rychlostních zkoušek v MS. Tento rekord byl v držení Fina do minulého týdne, kdy ho Sébastien Loeb na RallyRACC-Rally de Espana překonal.
Když Loeb vyhrál druhou RZ v sobotu ráno, 12,27 km dlouhou Riba-roja d’Ebre, tak získal svoje 802. vítězství v měřeném testu v MS. Porazil tak Marrku Alena, který má 801 vítězství. Tento rekord držel od roku 1990. Loeb však k tomuto číslu potřeboval 150 startů, Alen jen 129.
"Sébastien je fantastický jezdec, takže jsem rád, že to je právě on, kdo porazil můj rekrod. Teď už jsem starý, takže se vlastně divím, že ten rekrod vydržel tak dlouho! Ale všechno má svůj konec, takže to je normální. Sébastien tento rok odvedl velmi dobrou práci, vlastně ne jen tento rok, ale i všechny další. On je tím mužem, kterého všichni musejí porazit," říká Alen.
Alen se ve WRC naposledy objevil ve Finsku v roce 2001, kde s privátním Focusem WRC dojel šestnáctý, oslavil tak tehdy svoje 50. narozeniny. Od té doby, co se Alen stáhl z rally, tak se soustředil na vývoj jízdních vlastností u aut pro různé automobilové výrobce a také řídil kariéru svého syna, Antona Alena.
Za Loebem (802) a Alenem (801) je Carlos Sainz se 756 vítězstvími v RZ. Po Loebovi je druhým nejúspěšnějším současným jezdcem Petter Solberg, který má 412 nejrychlejších časů.
Malou fotogalerii Markku Alena najdete zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.