Rallyová legenda, Markku Alen, řekl, že Loeb je vhodným nástupcem jeho rekordu v nejvyšším počtu vyhraných rychlostních zkoušek v MS. Tento rekord byl v držení Fina do minulého týdne, kdy ho Sébastien Loeb na RallyRACC-Rally de Espana překonal.
Když Loeb vyhrál druhou RZ v sobotu ráno, 12,27 km dlouhou Riba-roja d’Ebre, tak získal svoje 802. vítězství v měřeném testu v MS. Porazil tak Marrku Alena, který má 801 vítězství. Tento rekord držel od roku 1990. Loeb však k tomuto číslu potřeboval 150 startů, Alen jen 129.
"Sébastien je fantastický jezdec, takže jsem rád, že to je právě on, kdo porazil můj rekrod. Teď už jsem starý, takže se vlastně divím, že ten rekrod vydržel tak dlouho! Ale všechno má svůj konec, takže to je normální. Sébastien tento rok odvedl velmi dobrou práci, vlastně ne jen tento rok, ale i všechny další. On je tím mužem, kterého všichni musejí porazit," říká Alen.
Alen se ve WRC naposledy objevil ve Finsku v roce 2001, kde s privátním Focusem WRC dojel šestnáctý, oslavil tak tehdy svoje 50. narozeniny. Od té doby, co se Alen stáhl z rally, tak se soustředil na vývoj jízdních vlastností u aut pro různé automobilové výrobce a také řídil kariéru svého syna, Antona Alena.
Za Loebem (802) a Alenem (801) je Carlos Sainz se 756 vítězstvími v RZ. Po Loebovi je druhým nejúspěšnějším současným jezdcem Petter Solberg, který má 412 nejrychlejších časů.
Malou fotogalerii Markku Alena najdete zde.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?