Šéf Škody Motorsport, Michal Hrabánek, odmítá kritiku týmu Kronos Peugeot a oznámil, že se česká značka hodlá i nadále účastnit šampionátu IRC s továrním týmem.
Jak letos tak i loni Škoda v IRC prakticky dominovala. Jejich jediným soupeřem, který s nimi mohl bojovat alespoň o vítězství v jednotlivých soutěžích, byl Peugeot. Francouzi od určité doby vystupují ostře proti Škodě, která jako jediná nastupuje s rizím továrním týmem. Naproti tomu Kronos Racing, který do šampionátu nasazuje 207, je pouze zákaznickým týmem. To už jeho šéf, Marc van Dalen, několikrát zdůraznil. Podle jeho slov by měla Škoda s továrním týmem vstoupit spíše do MS.
Mezitím už posbíraly vozy Škoda Fabia S2000 nespočet úspěchů. Juho Hänninen vyhrál například minulý týden ve Španělsku šampionát SWRC. Michal Hrabánek, šéf Škody Motorsport, odmítá kritiku konkurence a potvrzuje, že Škoda zůstane v IRC i příští rok: "Na adresu Kronosu nemohu nic říci. Mám rád soupeření s nimi."
"U Kronosu je ale vidět hodně lidí od Peugeot Sportu. Znám je z různých zasedání FIA. Potkáváme se prakticky každý týden. Říkají, že jsou pouze soukromý tým, ale to ve skutečnosti nejsou. Škoda by si do IRC přála zahrnout více importérů. Spolupráce s importéry představuje budoucnost v IRC."
"Ale IRC bychom jako tovární tým nechtěli opouštět. Tovární tým bude i nadále hrát vedoucí roli v aktivitách značky v motorsportu." Jak všichni víme, Škoda patří pod koncern VW, který od roku 2013 nasadí do MS Pola R WRC. Škoda by se měla i nadále angažovat na poli S2000. I Hrabánek se zastává 2,0l motorů namísto 1,6l motorů, které se používají ve stávajících WRC.
"Dohoda na příští rok je jasná, nasadit motory o objemu 2,0l. Nemyslím si, že by se Škoda mohla vrátit do MS. Nejsme světová značka. Investice v Africe nebo Americe by byly neopodstatněné," uzavřel Hrabánek.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.