Šéf VW, Kris Nissen, chválí schopnosti Pettera Solberga. Bude mistr světa z roku 2003 nakonec jezdit za wolfsburgskou automobilku?
Spekulace ohledně budoucích jezdců Volkswagenu neutichají. Skoro každý pilot z pole MS byl již s automobilkou spojován. Jak víme, tak od roku 2013 vstupuje koncern do WRC s Polem R WRC. Rok 2012 tak bude pouze testovacím a vývojovým rokem. V pozadí se samozřejmě již několik měsíců pracuje na speciálu WRC. Několik potencionálních pilotů nového Pola se již svezlo na soutěži MS ve Fabii S2000.
VW bude samozřejmě chtít šampionát vyhrát. Pokud se budou chtít postavit pilotům jako jsou Sébastien Loeb, Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala a další, tak budou potřebovat špičkové závodníky. To by mohl Petter Solberg splňovat.
Nor již několikrát otevřeně přiznal, že chce opět závodit za tovární tým. Od roku 2009 totiž jezdí ve svém soukromém týmu. Proti továrním týmům Citroënu a Fordu samozřejmě v této době neměl šanci.
Šéf VW, Kris Nissen, teď byl dotázán, jestli by Petter ve svých 36 letech nebyl pro nový projekt v továrním týmu moc starý. Jeho odpověď byla následující: "Nemyslím si, že by Petter byl moc starý na jeden testovací rok a následnou úspěšnou soutěžní sezonu," řekl Nissen pro Autosport.
Uvidíme Pettera za volantem tohoto speciálu?
"Kdyby bylo jeho cílem, aby se stal mistrem světa v roce 2018, tak už by na to byl moc starý. Když ale vezmeme jeho charakter, rychlost a zkušenosti, tak není starý. Je stále hodně motivovaný." Podle některých zvěstí by se o jezdcích mělo rozhodnout v následujcích týdnech.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.