Titul světových šampionů vybojovalo ve Španělsku v poslední soutěži šampionátu SWRC finské duo týmu Red Bull ŠKODA Juho Hänninen - Mikko Markkula na Fabii S2000.
Hned v prvním roce účasti v šampionátu SWRC předvedl tým Red Bull ŠKODA fantastický výkon a může zaslouženě slavit titul světových šampionů. Pro značku ŠKODA je titul v mistrovství světa vrcholem jejích oslav 110 let historie motorsportu.
Týmový šéf Raimund Baumschlager: „Dnešek je pro nás všechny výjimečný. Juho potvrdil svou třídu a odjel precizní a taktickou soutěž. Byl po celou sezonu bezesporu nejrychlejší a nejkonstantnější pilot. Můžeme být na náš společný výkon hrdí!“ Španělská rally byla perfektním závěrem sezony pro celý tým. Juho Hänninen korunoval svůj celoroční výkon suverénní, inteligentní a přesto rychlou jízdou v Katalánsku. Jel chytře a současně agresivně a až do poslední rychlostní zkoušky bojoval o vítězství s vítězem Dakaru Al-Attiyahem na Fordu. Předčasné rozhodnutí o držiteli světového titulu padlo přitom již na první zkoušce v úvodní páteční etapě. Zatímco průběžně vedoucí jezdec pořadí šampionátu Juho Hänninen zajel hned na začátku nejrychlejší čas, největší konkurent v boji o titul Ott Tänak havaroval a nemohl již v první den zasáhnout do boje. Od tohoto momentu změnil Hänninen strategii. Na prvním místě stála taktická jízda na jistotu. Přesto zajížděl Hänninen dále skvělé časy, zůstal maximálně koncentrovaný a okřídlený pocitem možného vítězství.
Juho Hänninen: „Perfektní den pro nás všechny a skvělý úspěch v mé kariéře. Všechno fungovalo na výbornou. Nemuseli jsme jet s maximálním rizikem, přesto jsme byli pořád vpředu. Chtěl bych speciálně poděkovat všem, kdo nám při tomto úspěchu pomáhali. Měli jsme zajištěné podmínky, abychom mohli soutěžit na nejvyšší úrovni a světový titul je pro nás všechny zasloužená odměna.“
Také druhé duo týmu Red Bull ŠKODA Hermann Gassner/Timo Gottschalk ukázalo na závěr sezony ve Španělsku vyzrálý výkon. Gassner zajel jeden nejrychlejší čas a několikrát se dostal mezi první tři. V konečném účtování mu patří pátá příčka.
Hermann Gassner: „Potřeboval jsem dlouhou dobu, abych našel správný rytmus. Ale čím déle rally trvala, tím více jsem mohl útočit, aniž bych příliš riskoval. Byl to povzbudivý a pozitivní závěr proměnlivé sezony, ve které jsme se toho hodně naučili.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.