Titul světových šampionů vybojovalo ve Španělsku v poslední soutěži šampionátu SWRC finské duo týmu Red Bull ŠKODA Juho Hänninen - Mikko Markkula na Fabii S2000.
Hned v prvním roce účasti v šampionátu SWRC předvedl tým Red Bull ŠKODA fantastický výkon a může zaslouženě slavit titul světových šampionů. Pro značku ŠKODA je titul v mistrovství světa vrcholem jejích oslav 110 let historie motorsportu.
Týmový šéf Raimund Baumschlager: „Dnešek je pro nás všechny výjimečný. Juho potvrdil svou třídu a odjel precizní a taktickou soutěž. Byl po celou sezonu bezesporu nejrychlejší a nejkonstantnější pilot. Můžeme být na náš společný výkon hrdí!“ Španělská rally byla perfektním závěrem sezony pro celý tým. Juho Hänninen korunoval svůj celoroční výkon suverénní, inteligentní a přesto rychlou jízdou v Katalánsku. Jel chytře a současně agresivně a až do poslední rychlostní zkoušky bojoval o vítězství s vítězem Dakaru Al-Attiyahem na Fordu. Předčasné rozhodnutí o držiteli světového titulu padlo přitom již na první zkoušce v úvodní páteční etapě. Zatímco průběžně vedoucí jezdec pořadí šampionátu Juho Hänninen zajel hned na začátku nejrychlejší čas, největší konkurent v boji o titul Ott Tänak havaroval a nemohl již v první den zasáhnout do boje. Od tohoto momentu změnil Hänninen strategii. Na prvním místě stála taktická jízda na jistotu. Přesto zajížděl Hänninen dále skvělé časy, zůstal maximálně koncentrovaný a okřídlený pocitem možného vítězství.
Juho Hänninen: „Perfektní den pro nás všechny a skvělý úspěch v mé kariéře. Všechno fungovalo na výbornou. Nemuseli jsme jet s maximálním rizikem, přesto jsme byli pořád vpředu. Chtěl bych speciálně poděkovat všem, kdo nám při tomto úspěchu pomáhali. Měli jsme zajištěné podmínky, abychom mohli soutěžit na nejvyšší úrovni a světový titul je pro nás všechny zasloužená odměna.“
Také druhé duo týmu Red Bull ŠKODA Hermann Gassner/Timo Gottschalk ukázalo na závěr sezony ve Španělsku vyzrálý výkon. Gassner zajel jeden nejrychlejší čas a několikrát se dostal mezi první tři. V konečném účtování mu patří pátá příčka.
Hermann Gassner: „Potřeboval jsem dlouhou dobu, abych našel správný rytmus. Ale čím déle rally trvala, tím více jsem mohl útočit, aniž bych příliš riskoval. Byl to povzbudivý a pozitivní závěr proměnlivé sezony, ve které jsme se toho hodně naučili.“
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?