Titul světových šampionů vybojovalo ve Španělsku v poslední soutěži šampionátu SWRC finské duo týmu Red Bull ŠKODA Juho Hänninen - Mikko Markkula na Fabii S2000.
Hned v prvním roce účasti v šampionátu SWRC předvedl tým Red Bull ŠKODA fantastický výkon a může zaslouženě slavit titul světových šampionů. Pro značku ŠKODA je titul v mistrovství světa vrcholem jejích oslav 110 let historie motorsportu.
Týmový šéf Raimund Baumschlager: „Dnešek je pro nás všechny výjimečný. Juho potvrdil svou třídu a odjel precizní a taktickou soutěž. Byl po celou sezonu bezesporu nejrychlejší a nejkonstantnější pilot. Můžeme být na náš společný výkon hrdí!“ Španělská rally byla perfektním závěrem sezony pro celý tým. Juho Hänninen korunoval svůj celoroční výkon suverénní, inteligentní a přesto rychlou jízdou v Katalánsku. Jel chytře a současně agresivně a až do poslední rychlostní zkoušky bojoval o vítězství s vítězem Dakaru Al-Attiyahem na Fordu. Předčasné rozhodnutí o držiteli světového titulu padlo přitom již na první zkoušce v úvodní páteční etapě. Zatímco průběžně vedoucí jezdec pořadí šampionátu Juho Hänninen zajel hned na začátku nejrychlejší čas, největší konkurent v boji o titul Ott Tänak havaroval a nemohl již v první den zasáhnout do boje. Od tohoto momentu změnil Hänninen strategii. Na prvním místě stála taktická jízda na jistotu. Přesto zajížděl Hänninen dále skvělé časy, zůstal maximálně koncentrovaný a okřídlený pocitem možného vítězství.
Juho Hänninen: „Perfektní den pro nás všechny a skvělý úspěch v mé kariéře. Všechno fungovalo na výbornou. Nemuseli jsme jet s maximálním rizikem, přesto jsme byli pořád vpředu. Chtěl bych speciálně poděkovat všem, kdo nám při tomto úspěchu pomáhali. Měli jsme zajištěné podmínky, abychom mohli soutěžit na nejvyšší úrovni a světový titul je pro nás všechny zasloužená odměna.“
Také druhé duo týmu Red Bull ŠKODA Hermann Gassner/Timo Gottschalk ukázalo na závěr sezony ve Španělsku vyzrálý výkon. Gassner zajel jeden nejrychlejší čas a několikrát se dostal mezi první tři. V konečném účtování mu patří pátá příčka.
Hermann Gassner: „Potřeboval jsem dlouhou dobu, abych našel správný rytmus. Ale čím déle rally trvala, tím více jsem mohl útočit, aniž bych příliš riskoval. Byl to povzbudivý a pozitivní závěr proměnlivé sezony, ve které jsme se toho hodně naučili.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?