Sezóna Bryana Bouffiera by se dala rozdělit do dvou dílů: Rally Monte Carlo a zbytek. V úvodní rally roku sice Francouz vyhrál, poté se mu už tak nedařilo. Teď navíc přišla další rána, když se jej Peugeot rozhodl nenasadit do závěrečné Rally Cyprus.
To znamená, že se z pětice jezdců, kteří mohli bojovat o titul IRC, jeden vytratí. IRC zažívá nejtěsnější finiš ve své historii: o titul se ještě mohou poprat Jan Kopecký, Juho Hänninen, Thierry Neuville a Andreas Mikkelsen. Bryan Bouffier již bohužel ne.
Rally Cyprus nabízí dvojnásobné bodové příděly, takže je stále o co jet. Zatím je v čele Honza Kopecký se 131 body, druhý je Juho Hänninen (125 bodů) a následuje Thierry Neuville (115 bodů).
Hänninenovi se navíc může podařit vyhrát i titul v SWRC. Jeho hlavní rival v boji o titul, Ott Tänak, totiž v páteční etapě Rally Catalunya havaroval. Juho je momentálně v hodnocení SWRC druhý, vteřinu za Al-Attiyahem. Fin se ale musí hlavně pokusit dojet do cíle, protože Tänak do druhé etapy nastoupí v rámci Super Rally.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?