Sezóna Bryana Bouffiera by se dala rozdělit do dvou dílů: Rally Monte Carlo a zbytek. V úvodní rally roku sice Francouz vyhrál, poté se mu už tak nedařilo. Teď navíc přišla další rána, když se jej Peugeot rozhodl nenasadit do závěrečné Rally Cyprus.
To znamená, že se z pětice jezdců, kteří mohli bojovat o titul IRC, jeden vytratí. IRC zažívá nejtěsnější finiš ve své historii: o titul se ještě mohou poprat Jan Kopecký, Juho Hänninen, Thierry Neuville a Andreas Mikkelsen. Bryan Bouffier již bohužel ne.
Rally Cyprus nabízí dvojnásobné bodové příděly, takže je stále o co jet. Zatím je v čele Honza Kopecký se 131 body, druhý je Juho Hänninen (125 bodů) a následuje Thierry Neuville (115 bodů).
Hänninenovi se navíc může podařit vyhrát i titul v SWRC. Jeho hlavní rival v boji o titul, Ott Tänak, totiž v páteční etapě Rally Catalunya havaroval. Juho je momentálně v hodnocení SWRC druhý, vteřinu za Al-Attiyahem. Fin se ale musí hlavně pokusit dojet do cíle, protože Tänak do druhé etapy nastoupí v rámci Super Rally.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?