AKTUALIZACE PO RZ18 - CÍL; Vítězství si ve Španělsku připsal Sébastien Loeb, přiblížil se tak zisku již osmého titulu mistra světa? Má k němu nejblíže...
Výsledky po RZ18:
Dnes bylo stejně jako včera i předevčírem na programu 6 měřených testů. To nejpodstatnější se dělo v předposlední RZ17. Sébastien Ogier musel odstoupit z průběžného pátého místa, důvodem bylo, že jeho DS3 WRC vypovědě službu motor. Na stejné zkoušce udělal chybu, po které musel odstoupit i Matthew Wilson. Aby toho nebylo málo, tak také na této zkoušce přijel Jari-Matti Lattvala dříve do časové kontroly, a tak dostal penalizaci 2 minuty. Samozřejmě se nejednalo o žádnou chybu, ale o taktické puštění svého týmového kolegy před sebe.
I před cílem superspeciálky Jari-Matti na chvíli ubral, aby si jeden premiérový bod připsal Mikko a ne on. Pak se ale před oba tovární Fordy dostal Loeb a později ještě Daniel Oliviera na Mini WRC. V superspeciálce triumfovaly Mini v pořadí Meeke a Sordo.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 4:05:39,3 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +2:06,9 3. Latvala J-M - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +2:00s +2:32,4 4. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +10s +3:24,1 5. Meeke K. - Nagle P. Mini Cooper WRC +10s +5:15,1 6. Ostberg M. - Andersson J.Ford Fiesta RS WRC +5:54,2 7. Novikov E. - Girauded D. Citroën DS3 WRC +9:31,8 8. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +9:40,1 9. Kuipers D. - Miclotte F.Ford Fiesta RS WRC +11:13,8 10. Hänninen J. - Markkula M.Škoda Fabia S2000 +13:49,2
Výsledky po RZ12:
Jarri Matti Latvala dostal za úkol od týmu, aby ytvořil v dnešní etapě co největší tlak na Sebastiena Loeba. To se mu z části podařilo. Latvala vyhrál tři rychlostní zkoušky, zatím co Loeb jen dvě. Přes veškerou snahu však fisnký jezdec s Fordem Fiesta WRC nedokázal na Loeba stáhnout ani deset vteřin z jeho náskoku. Zítra vypukne boj a dá se očekávat taktizování v případě jezdců Fordu. Hirvonen nesmí ztratit zbytečné body na Loeba.
V kategorii vozů S2000 (SWRC) se na vedoucího Al-Attiyaha dotáhl na rozdíl pouhých čtyř desetin Juho Hanninen. Martin Prokop je třetí. Pokud takto dojedou jezdci v této kategorii do cíle, stane se Juho Hanninen mistrem světa šampionátu SWRC.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 3:06:01,3 --- 2. Latvala J-M - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +276 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +1:51,8 4. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +2:29,2 5. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +3:41,4 6. Meeke K. - Nagle P.Mini Cooper WRC +10s +4:11,9 7. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +4:49,1 8. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +6:42,0 9. Novikov E. - Giraudet D.Citroën DS3 WRC +7:19,8 10. Wilson M. - Martin S.Ford Fiesta RS WRC +8:48,8
Odpoledne byly na programu druhé průjezdy stejnými zkouškami jako dopoledne. Pořadí se sice poměrně promíchalo, ale nakonec až k tolika změnám nedošlo. Hned na RZ4 se do vedení dostal Jari-Matti Latvala, když tuto zkoušku vyhrál. I následující test vyhrál Fin.
Na této zkoušce měl defekt Ogier a ztratil 1 minutu a 40 sekund, propadl se tak až na páté místo za Hirvonena a Sorda. Latvala tou dobou vedl už o 16s. Na poslední zkoušce dne však Fina potkal defekt a ztratil 45s. Vítězství na tomto testu braly Citroëny v pořadí Loeb, Ogier.
VÝSLEDKY PO RZ6
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 1:44:06,3 --- 2. Latvala J-M - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +30,6 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +54,2 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +1:45,3 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +2:02,7 6. Meeke K. - Nagle P.Mini Cooper WRC +10s +2:52,8 7. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +3:03,1 8. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +3:11,6 9. Novikov E. - Giraudet D.Citroën DS3 WRC +4:24,8 10. Wilson M. - Martin S.Ford Fiesta RS WRC +5:16,7
Dnes dopoledne byly na programu první tři rychlostní zkoušky. Jednu vyhrál Loeb a zbývající dvě Ogier. Nicméně v první RZ Loeb nejbližšímu pronásledovateli nadělil 7,5s, druhému Hirvonenovi už 15,5s.
Hned na první zkoušce měl smůlu Petter Solberg, když vylomil kolo a musel odstoupit. 10s penalizace také hned z kraje dostal Kris Meeke za pozdní příjezd do ČK. Na třetí RZ musel vzdát také Kimi Räikkönen, to Ken Block nedojel ani první RZ. Náš Martin Prokop je zatím na 13. místě.
VÝSLEDKY PO RZ3
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 52:28,9 --- 2. Latvala J-M - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +5,3 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +11,9 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRCMini Cooper WRC +36,5 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +57,4 6. Meeke K. - Nagle P.Mini Cooper WRC +10s +1:24,6 7. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +1:32,5 8. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +1:48,6 9. Novikov E. - Giraudet D.Citroën DS3 WRC +2:19,0 10. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Ford Fiesta S2000 +2:31,5
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?