AKTUALIZACE PO RZ18 - CÍL; Vítězství si ve Španělsku připsal Sébastien Loeb, přiblížil se tak zisku již osmého titulu mistra světa? Má k němu nejblíže...
Výsledky po RZ18:
Dnes bylo stejně jako včera i předevčírem na programu 6 měřených testů. To nejpodstatnější se dělo v předposlední RZ17. Sébastien Ogier musel odstoupit z průběžného pátého místa, důvodem bylo, že jeho DS3 WRC vypovědě službu motor. Na stejné zkoušce udělal chybu, po které musel odstoupit i Matthew Wilson. Aby toho nebylo málo, tak také na této zkoušce přijel Jari-Matti Lattvala dříve do časové kontroly, a tak dostal penalizaci 2 minuty. Samozřejmě se nejednalo o žádnou chybu, ale o taktické puštění svého týmového kolegy před sebe.
I před cílem superspeciálky Jari-Matti na chvíli ubral, aby si jeden premiérový bod připsal Mikko a ne on. Pak se ale před oba tovární Fordy dostal Loeb a později ještě Daniel Oliviera na Mini WRC. V superspeciálce triumfovaly Mini v pořadí Meeke a Sordo.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 4:05:39,3 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +2:06,9 3. Latvala J-M - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +2:00s +2:32,4 4. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +10s +3:24,1 5. Meeke K. - Nagle P. Mini Cooper WRC +10s +5:15,1 6. Ostberg M. - Andersson J.Ford Fiesta RS WRC +5:54,2 7. Novikov E. - Girauded D. Citroën DS3 WRC +9:31,8 8. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +9:40,1 9. Kuipers D. - Miclotte F.Ford Fiesta RS WRC +11:13,8 10. Hänninen J. - Markkula M.Škoda Fabia S2000 +13:49,2
Výsledky po RZ12:
Jarri Matti Latvala dostal za úkol od týmu, aby ytvořil v dnešní etapě co největší tlak na Sebastiena Loeba. To se mu z části podařilo. Latvala vyhrál tři rychlostní zkoušky, zatím co Loeb jen dvě. Přes veškerou snahu však fisnký jezdec s Fordem Fiesta WRC nedokázal na Loeba stáhnout ani deset vteřin z jeho náskoku. Zítra vypukne boj a dá se očekávat taktizování v případě jezdců Fordu. Hirvonen nesmí ztratit zbytečné body na Loeba.
V kategorii vozů S2000 (SWRC) se na vedoucího Al-Attiyaha dotáhl na rozdíl pouhých čtyř desetin Juho Hanninen. Martin Prokop je třetí. Pokud takto dojedou jezdci v této kategorii do cíle, stane se Juho Hanninen mistrem světa šampionátu SWRC.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 3:06:01,3 --- 2. Latvala J-M - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +276 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +1:51,8 4. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +2:29,2 5. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +3:41,4 6. Meeke K. - Nagle P.Mini Cooper WRC +10s +4:11,9 7. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +4:49,1 8. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +6:42,0 9. Novikov E. - Giraudet D.Citroën DS3 WRC +7:19,8 10. Wilson M. - Martin S.Ford Fiesta RS WRC +8:48,8
Odpoledne byly na programu druhé průjezdy stejnými zkouškami jako dopoledne. Pořadí se sice poměrně promíchalo, ale nakonec až k tolika změnám nedošlo. Hned na RZ4 se do vedení dostal Jari-Matti Latvala, když tuto zkoušku vyhrál. I následující test vyhrál Fin.
Na této zkoušce měl defekt Ogier a ztratil 1 minutu a 40 sekund, propadl se tak až na páté místo za Hirvonena a Sorda. Latvala tou dobou vedl už o 16s. Na poslední zkoušce dne však Fina potkal defekt a ztratil 45s. Vítězství na tomto testu braly Citroëny v pořadí Loeb, Ogier.
VÝSLEDKY PO RZ6
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 1:44:06,3 --- 2. Latvala J-M - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +30,6 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +54,2 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +1:45,3 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +2:02,7 6. Meeke K. - Nagle P.Mini Cooper WRC +10s +2:52,8 7. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +3:03,1 8. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +3:11,6 9. Novikov E. - Giraudet D.Citroën DS3 WRC +4:24,8 10. Wilson M. - Martin S.Ford Fiesta RS WRC +5:16,7
Dnes dopoledne byly na programu první tři rychlostní zkoušky. Jednu vyhrál Loeb a zbývající dvě Ogier. Nicméně v první RZ Loeb nejbližšímu pronásledovateli nadělil 7,5s, druhému Hirvonenovi už 15,5s.
Hned na první zkoušce měl smůlu Petter Solberg, když vylomil kolo a musel odstoupit. 10s penalizace také hned z kraje dostal Kris Meeke za pozdní příjezd do ČK. Na třetí RZ musel vzdát také Kimi Räikkönen, to Ken Block nedojel ani první RZ. Náš Martin Prokop je zatím na 13. místě.
VÝSLEDKY PO RZ3
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 52:28,9 --- 2. Latvala J-M - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +5,3 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +11,9 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRCMini Cooper WRC +36,5 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +57,4 6. Meeke K. - Nagle P.Mini Cooper WRC +10s +1:24,6 7. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +1:32,5 8. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +1:48,6 9. Novikov E. - Giraudet D.Citroën DS3 WRC +2:19,0 10. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Ford Fiesta S2000 +2:31,5
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?