AKTUALIZACE PO RZ18 - CÍL; Vítězství si ve Španělsku připsal Sébastien Loeb, přiblížil se tak zisku již osmého titulu mistra světa? Má k němu nejblíže...
Výsledky po RZ18:
Dnes bylo stejně jako včera i předevčírem na programu 6 měřených testů. To nejpodstatnější se dělo v předposlední RZ17. Sébastien Ogier musel odstoupit z průběžného pátého místa, důvodem bylo, že jeho DS3 WRC vypovědě službu motor. Na stejné zkoušce udělal chybu, po které musel odstoupit i Matthew Wilson. Aby toho nebylo málo, tak také na této zkoušce přijel Jari-Matti Lattvala dříve do časové kontroly, a tak dostal penalizaci 2 minuty. Samozřejmě se nejednalo o žádnou chybu, ale o taktické puštění svého týmového kolegy před sebe.
I před cílem superspeciálky Jari-Matti na chvíli ubral, aby si jeden premiérový bod připsal Mikko a ne on. Pak se ale před oba tovární Fordy dostal Loeb a později ještě Daniel Oliviera na Mini WRC. V superspeciálce triumfovaly Mini v pořadí Meeke a Sordo.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 4:05:39,3 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +2:06,9 3. Latvala J-M - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +2:00s +2:32,4 4. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +10s +3:24,1 5. Meeke K. - Nagle P. Mini Cooper WRC +10s +5:15,1 6. Ostberg M. - Andersson J.Ford Fiesta RS WRC +5:54,2 7. Novikov E. - Girauded D. Citroën DS3 WRC +9:31,8 8. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +9:40,1 9. Kuipers D. - Miclotte F.Ford Fiesta RS WRC +11:13,8 10. Hänninen J. - Markkula M.Škoda Fabia S2000 +13:49,2
Výsledky po RZ12:
Jarri Matti Latvala dostal za úkol od týmu, aby ytvořil v dnešní etapě co největší tlak na Sebastiena Loeba. To se mu z části podařilo. Latvala vyhrál tři rychlostní zkoušky, zatím co Loeb jen dvě. Přes veškerou snahu však fisnký jezdec s Fordem Fiesta WRC nedokázal na Loeba stáhnout ani deset vteřin z jeho náskoku. Zítra vypukne boj a dá se očekávat taktizování v případě jezdců Fordu. Hirvonen nesmí ztratit zbytečné body na Loeba.
V kategorii vozů S2000 (SWRC) se na vedoucího Al-Attiyaha dotáhl na rozdíl pouhých čtyř desetin Juho Hanninen. Martin Prokop je třetí. Pokud takto dojedou jezdci v této kategorii do cíle, stane se Juho Hanninen mistrem světa šampionátu SWRC.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 3:06:01,3 --- 2. Latvala J-M - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +276 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +1:51,8 4. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +2:29,2 5. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +3:41,4 6. Meeke K. - Nagle P.Mini Cooper WRC +10s +4:11,9 7. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +4:49,1 8. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +6:42,0 9. Novikov E. - Giraudet D.Citroën DS3 WRC +7:19,8 10. Wilson M. - Martin S.Ford Fiesta RS WRC +8:48,8
Odpoledne byly na programu druhé průjezdy stejnými zkouškami jako dopoledne. Pořadí se sice poměrně promíchalo, ale nakonec až k tolika změnám nedošlo. Hned na RZ4 se do vedení dostal Jari-Matti Latvala, když tuto zkoušku vyhrál. I následující test vyhrál Fin.
Na této zkoušce měl defekt Ogier a ztratil 1 minutu a 40 sekund, propadl se tak až na páté místo za Hirvonena a Sorda. Latvala tou dobou vedl už o 16s. Na poslední zkoušce dne však Fina potkal defekt a ztratil 45s. Vítězství na tomto testu braly Citroëny v pořadí Loeb, Ogier.
VÝSLEDKY PO RZ6
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 1:44:06,3 --- 2. Latvala J-M - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +30,6 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +54,2 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +1:45,3 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +2:02,7 6. Meeke K. - Nagle P.Mini Cooper WRC +10s +2:52,8 7. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +3:03,1 8. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +3:11,6 9. Novikov E. - Giraudet D.Citroën DS3 WRC +4:24,8 10. Wilson M. - Martin S.Ford Fiesta RS WRC +5:16,7
Dnes dopoledne byly na programu první tři rychlostní zkoušky. Jednu vyhrál Loeb a zbývající dvě Ogier. Nicméně v první RZ Loeb nejbližšímu pronásledovateli nadělil 7,5s, druhému Hirvonenovi už 15,5s.
Hned na první zkoušce měl smůlu Petter Solberg, když vylomil kolo a musel odstoupit. 10s penalizace také hned z kraje dostal Kris Meeke za pozdní příjezd do ČK. Na třetí RZ musel vzdát také Kimi Räikkönen, to Ken Block nedojel ani první RZ. Náš Martin Prokop je zatím na 13. místě.
VÝSLEDKY PO RZ3
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 52:28,9 --- 2. Latvala J-M - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +5,3 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +11,9 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRCMini Cooper WRC +36,5 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +57,4 6. Meeke K. - Nagle P.Mini Cooper WRC +10s +1:24,6 7. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +1:32,5 8. Solberg H. - Minor I.Ford Fiesta RS WRC +1:48,6 9. Novikov E. - Giraudet D.Citroën DS3 WRC +2:19,0 10. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.Ford Fiesta S2000 +2:31,5
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?