Martin Prokop odstartuje ve Walesu v elitní kategorii. Český půst, trvající 3 roky, 11 měsíců a 10 dnů, 10.listopadu 2011 skončí.
„Zaručené“ zprávy o možném startu posádky Czech Ford National Teamu v MS v rally s vozem nejsilnější kategorie WRC se objevovaly v průběhu celé letošní sezóny, ve které česká dvojice svádí souboje v šampionátu SWRC. Realitou se však stanou teprve 10.listopadu po půl třetí odpoledne. To se bude na startovní rampu Wales Rally GB ve dvacetitisícovém velškém městečku Llandudno blížit FORD FIESTA WRC s posádkou Prokop – Tománek v kokpitu. Po dlouhých 4 letech opět česká dvojice v elitní kategorii, ve společnosti rallyových ikon jako je Loeb, Hirvonen, Solberg nebo Sordo.
„Splněný sen – zní to sice jako to nejprofláknutější klišé, ale lépe se ten pocit asi popsat nedá“, říká šťastný Martin Prokop. Ačkoli se stal v roce 2009 juniorským mistrem světa (vozy s jednou poháněnou nápravou) i vicemistrem světa v kategorii produkčních vozů, přesto, že byl loni třetí v SWRC (MS vozů kategorie S2000) a letos před posledním závodem figuruje na stejné pozici, přesto bude druhý listopadový víkend vrcholem jeho desetileté kariéry. „Nepochybně! Ačkoli pro příští sezónu ještě nemůžeme nic potvrdit, pevně věřím, že to bude začátek úplně nové etapy v mém rallyovém životě. Nervozita? Možná. Zdravé rozechvění? Ano. Radostné očekávání? Rozhodně!,“ popisuje pocity před svým prvním nahlédnutím do elitní kategorie. WRC, Formule 1 a Moto GP jsou v motoristickém světě zóny pro vyvolené. Pro ty, kdo dokáží, že patří mezi nejlepší.
Jaké jsou před ostrovním startem ambice našich reprezentantů? „Osobně nemám rád vyjádření o sbírání zkušeností. Vždy mi trošku zavánějí alibismem. Ale teď nemohu říct nic jiného ani já – prostě se pokusíme co nejrychleji zvyknout na špičkovou techniku a postupně ji začít co nejlépe využívat. Kde v pořadí se budeme se svými časy pohybovat, to se zprvu spíše necháme překvapit.“
Nebudou zrádné, uklouzané, blátivé, promáčené velšské tratě příliš náročným dějištěm takovéto premiéry?
„Wales je sice extrémně náročný závod, v MS ale nenajdete podnik, který by snad byl snadný. Vybrali jsme si těžký test. Protože celé WRC je těžké. Pokud zde uspějeme, bude to dobrý signál pro naši další budoucnost. “ říká devětadvacetiletý rodák z Jihlavy, před svým dnem D.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.