Doba svátků je ještě poměrně daleko - konkrétně 2 měsíce a 10 dní - ale pro Estonce Otta Tänaka by mohly přijít Vánoce o něco dříve.
Sever maxrally.com přinesl zprávu, podle níž dobře informované zdroje již potvrdily, že uchazeč o titul v SWRC, Ott Tänak, pojede Wales Rally GB za volantem Fiesty RS WRC. Vše by tak krásně zapadalo do sebe, protože Tänak je chráněncem bývalého soutěžáka, Markka Märtina. Ten v současnosti dělá pro Ford nějaké vývojové a testovací práce, byl také přítomen testu před Rallye de France, na kterém se Tänak také svezl. Tänakovu Fiestu pro SWRC navíc připravuje přímo M-Sport.
"Dostal jsem jen trochu času na svezení se v autě na asfaltu, ale samozřejmě to pro mě bylo velmi dobré. Nikdo nic ohledně budoucnosti neví," říká Ott.
Tänak se již ve Fiestě WRC svezl v květnu, kdy se účastnil podniku The Rally Show v Conbury Parku ve Velké Británii. Poslední závod SWRC je koná příští týden ve Španělsku, Tänak ztrácí na průběžně vedoucího Hänninena na Fabii S2000 pouze 3 body.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?