AKTUALIZACE V CÍLI; Mikkelsen konečně dokázal svoji rychlost přetavit v elitní výsledek a vyhrává svoji první soutěž v IRC. Zároveň se stává nejmladším vítězem historie této série a již šestým mužem, který dokázal letos vyhrát.
FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE.
VÝSLEDKY V CÍLI
Dvě poslední RZ dohromady měřili okolo pěti a půl kilometru a svým charakterembyly spíše podívanou pro diváky. I tak ale poslední zkouška přecijen o pořadí do určité míry rozhodla. V hlouby první desítky po včerejším incidentu se pohybující Wilks na úplně poslední 2,7 km dlouhém úseku urazil kolo a zakončil tak svoje nevydařené vystoupení na Ostrovech.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 1:55:17,2 --- 2. Hänninen J.- Markkula M. Škoda Fabia S2000 +26,4 3. Bouffier B. - Pansersi X. Peugeot 207 S2000 +1:35,3 4. Breen C. - Roberts G. Ford Fiesta S2000 +2:05,1 5. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +2:11,7 6. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +3:10,4 7. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +3:11,5 8. Fisher A. - Barritt D. Ford Fiesta S2000 +4:59,9 9. Arai T. - Moscatt D. Subaru Impreza +8:17,6 10. Kahle M. - Göbel P. Škoda Fabia S2000 +9:36,1
Výsledky po RZ13:
Když se dnes po první ranní ryhclostní zkoušce dostal na druhé místo celkového pořadí Juho Hanninen a začal stahovat náskok na vedoucího Mikkelsena tak se zdálo, že tito dva jezdci ještzě svedou o vítězství těsný souboj. Proti byl ale právě Nor Mikkelsen jedoucí s Fabií S2000. Na odpoledních rychlostních zkouškách nenechal nic náhodě a Hanninena si hlídal. Před závěrečnými dvěma rychlostními testy tak vede před Finem o půl minuty. V nepřesvědčivých výkonech naopak pokračuje Jan Kopecký. Tovární jezdec Škodovky se dnes v jednotlivých zkouškách nepodival výše než na šesté místo. K posunu v celkovém pořadí mu tak pomohly trable soupeřů. Po třinácti zkouškách je letošní největší aspirant na titul v IRC pátý.Na jezdce teď už čekají jen závěrečné dba průjezdy krátkou speciálkou. Ještě připomeňme, že ve Skotsku si jezdci připíší jedenapůlnásobek bodů do celkového hodnocení IRC.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 1:51:12,4 --- 2. Hänninen J.- Markkula M. Škoda Fabia S2000 +30,4 3. Bouffier B. - Pansersi X. Peugeot 207 S2000 +1:34,4 4. Breen C. - Roberts G. Ford Fiesta S2000 +2:00,5 5. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +2:13,5 6. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +3:14,7 7. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +3:18,1 8. Fisher A. - Barritt D. Ford Fiesta S2000 +5:02,9 9. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 +6:54,3 10. Arai T. - Moscatt D. Subaru Impreza +8:14,6
Výsledky po RZ8:
Ve Skotsku byly dnes odpoledne na programu pouze 3 RZ. Osmá (poslední) však byla zrušena, a tak se odjely pouze dvě. Hned v RZ6 se propadl Andersson s jeho Protonem. Dostal totiž penalizaci za předčasný start a ještě pozdní příjezd do časové kontroly 2 minuty a 10 sekund. P-G je tak na jedenáctém místě.
Na špici se však nic nezměnilo, i nadále vede Andreas Mikkelsen. Na RZ7 však ztratil Thierry Neuville, a tak se propadl na čtvrté místo. Jeho druhou pozici převzal Bryan Bouffier a na bednu se již dostal Juho Hänninen. Pěkné páté místo si drží Irský borec, Craig Breen na Fiestě S2000.
VÝSLEDKY PO RZ8
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 58:52,8 --- 2. Bouffier B. - Pansersi X.Peugeot 207 S2000 +50,7 3. Hänninen J.- Markkula M.Škoda Fabia S2000 +51,7 4. Neuville T. - Gilsoul N.Peugeot 207 S2000 +1:25,8 5. Breen C. - Roberts G.Ford Fiesta S2000 +1:28,5 6. Sandell P. - Parmander S.Škoda Fabia S2000 +1:33,9 7. Kopecký J. - Starý P.Škoda Fabia S2000 +1:43,4 8. Nikara J. - Nikara P. Mitsubishi Lancer Evo IX. +2:22,2 9. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +2:27,3 10. Bogie D. - Rae K.Mistsubishi Lancer Evo IX. +2:33,0Výsledky po RZ5:
Hned na dnešní úvodní RZ ukázal Mikkelsen, že by chtěl na Ostrovech a pro jeho tým domácí půdě uspět. Zkoušku dojel o rovnch 3,3 s rychleji než dosud edoucí Wilks a jeho násko stáhl na polovinu. Smůlu měl Karl Kruuda, který udělal defekt a díky tomu ztratil téměř minutu.
Útok Mikkelsena pokračoval i na následující RZ a i přes to, že byl o pouhou 0,1 s poražen Bouffierem, dostal se do průběžného vedení. Wilks zajel třetí čas a na nejrychlejšího Bouffiera ztratil 6,9 s.
Nejrychlejší dovjice t ZR5 na na zatím posledním testu pořadí prohodila a místo 0,1 s byl nyní odstup 9,9 ve prospěch Mikkelsena. Co bylo ale hlavní událostí, je Wilksův výlet mimo trať, při kterém Brit ztratil přes šest minut. Skotko tedy bude další soutěží, kde Wilks úspěch nezaznamená...
VÝSLEDKY PO RZ5
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 38:50,0 --- 2. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +28,6 3. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +33,7 4. Andersson P. - Axelsson E. Proton Satria Neo S2000 +37,6 5. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +41,3 6. Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 +49,4 7. Breen C. - Roberts G. Ford Fiesta S2000 +1:08,2 8. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +1:23,3 9. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +1:42,1 10. Bogie D. - Rae K. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:55,4Po 1. etapě:
Po dvou průjezdech vložky Carron Valley, která měří 8,5km, se na čele usadil Guy Wilks s Peugeotem 207 S2000 týmu Kronos. Brit, kterému letošní sezona zatím vůbec nevychází, vyhrál oba průjezdy. Druhou příčku drží tovární jezdec Škody, Juho Hänninen. Fin na Guye ztrácí 4,4s. Fantastické třetí místo drží P.-G. Andersson s Protonem Satria Neo S2000! Jeho kolega Alister McRae jede na 11. pozici.
Při druhém průjezdu RZ se blýskl Craig Breen s Fordem Fiesta S2000. Ir zajel o 0,8s druhý čas a to ho posunulo na průběžné 4. místo v soutěži. Velmi dobře si v soutěži vede i Brit Fisher s další Fiestou S2000, který přenocuje 7. Jan Kopecký je se ztrátou zhruba 12s na 9. místě. Honzův soupeř v boji o titul šampiona IRC, Thierry Neuville s Peugeotem, 5.
VÝSLEDKY PO RZ2
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 10:46,7 --- 2. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +4,4 3. Andersson P-G - Axelsson P. Proton Satria Neo S2000 +4,6 4. Breen C. - Roberts G. Ford Fiesta S2000 +4,8 5. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +6,7 6. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +6,8 7. Fisher A. - Barritt D. Ford Fiesta S2000 +7,4 8. Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 +11,0 9. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +11,8 10. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +16,1Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?