AKTUALIZACE V CÍLI; Mikkelsen konečně dokázal svoji rychlost přetavit v elitní výsledek a vyhrává svoji první soutěž v IRC. Zároveň se stává nejmladším vítězem historie této série a již šestým mužem, který dokázal letos vyhrát.
FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE.
VÝSLEDKY V CÍLI
Dvě poslední RZ dohromady měřili okolo pěti a půl kilometru a svým charakterembyly spíše podívanou pro diváky. I tak ale poslední zkouška přecijen o pořadí do určité míry rozhodla. V hlouby první desítky po včerejším incidentu se pohybující Wilks na úplně poslední 2,7 km dlouhém úseku urazil kolo a zakončil tak svoje nevydařené vystoupení na Ostrovech.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 1:55:17,2 --- 2. Hänninen J.- Markkula M. Škoda Fabia S2000 +26,4 3. Bouffier B. - Pansersi X. Peugeot 207 S2000 +1:35,3 4. Breen C. - Roberts G. Ford Fiesta S2000 +2:05,1 5. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +2:11,7 6. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +3:10,4 7. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +3:11,5 8. Fisher A. - Barritt D. Ford Fiesta S2000 +4:59,9 9. Arai T. - Moscatt D. Subaru Impreza +8:17,6 10. Kahle M. - Göbel P. Škoda Fabia S2000 +9:36,1
Výsledky po RZ13:
Když se dnes po první ranní ryhclostní zkoušce dostal na druhé místo celkového pořadí Juho Hanninen a začal stahovat náskok na vedoucího Mikkelsena tak se zdálo, že tito dva jezdci ještzě svedou o vítězství těsný souboj. Proti byl ale právě Nor Mikkelsen jedoucí s Fabií S2000. Na odpoledních rychlostních zkouškách nenechal nic náhodě a Hanninena si hlídal. Před závěrečnými dvěma rychlostními testy tak vede před Finem o půl minuty. V nepřesvědčivých výkonech naopak pokračuje Jan Kopecký. Tovární jezdec Škodovky se dnes v jednotlivých zkouškách nepodival výše než na šesté místo. K posunu v celkovém pořadí mu tak pomohly trable soupeřů. Po třinácti zkouškách je letošní největší aspirant na titul v IRC pátý.Na jezdce teď už čekají jen závěrečné dba průjezdy krátkou speciálkou. Ještě připomeňme, že ve Skotsku si jezdci připíší jedenapůlnásobek bodů do celkového hodnocení IRC.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 1:51:12,4 --- 2. Hänninen J.- Markkula M. Škoda Fabia S2000 +30,4 3. Bouffier B. - Pansersi X. Peugeot 207 S2000 +1:34,4 4. Breen C. - Roberts G. Ford Fiesta S2000 +2:00,5 5. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +2:13,5 6. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +3:14,7 7. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +3:18,1 8. Fisher A. - Barritt D. Ford Fiesta S2000 +5:02,9 9. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 +6:54,3 10. Arai T. - Moscatt D. Subaru Impreza +8:14,6
Výsledky po RZ8:
Ve Skotsku byly dnes odpoledne na programu pouze 3 RZ. Osmá (poslední) však byla zrušena, a tak se odjely pouze dvě. Hned v RZ6 se propadl Andersson s jeho Protonem. Dostal totiž penalizaci za předčasný start a ještě pozdní příjezd do časové kontroly 2 minuty a 10 sekund. P-G je tak na jedenáctém místě.
Na špici se však nic nezměnilo, i nadále vede Andreas Mikkelsen. Na RZ7 však ztratil Thierry Neuville, a tak se propadl na čtvrté místo. Jeho druhou pozici převzal Bryan Bouffier a na bednu se již dostal Juho Hänninen. Pěkné páté místo si drží Irský borec, Craig Breen na Fiestě S2000.
VÝSLEDKY PO RZ8
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 58:52,8 --- 2. Bouffier B. - Pansersi X.Peugeot 207 S2000 +50,7 3. Hänninen J.- Markkula M.Škoda Fabia S2000 +51,7 4. Neuville T. - Gilsoul N.Peugeot 207 S2000 +1:25,8 5. Breen C. - Roberts G.Ford Fiesta S2000 +1:28,5 6. Sandell P. - Parmander S.Škoda Fabia S2000 +1:33,9 7. Kopecký J. - Starý P.Škoda Fabia S2000 +1:43,4 8. Nikara J. - Nikara P. Mitsubishi Lancer Evo IX. +2:22,2 9. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +2:27,3 10. Bogie D. - Rae K.Mistsubishi Lancer Evo IX. +2:33,0Výsledky po RZ5:
Hned na dnešní úvodní RZ ukázal Mikkelsen, že by chtěl na Ostrovech a pro jeho tým domácí půdě uspět. Zkoušku dojel o rovnch 3,3 s rychleji než dosud edoucí Wilks a jeho násko stáhl na polovinu. Smůlu měl Karl Kruuda, který udělal defekt a díky tomu ztratil téměř minutu.
Útok Mikkelsena pokračoval i na následující RZ a i přes to, že byl o pouhou 0,1 s poražen Bouffierem, dostal se do průběžného vedení. Wilks zajel třetí čas a na nejrychlejšího Bouffiera ztratil 6,9 s.
Nejrychlejší dovjice t ZR5 na na zatím posledním testu pořadí prohodila a místo 0,1 s byl nyní odstup 9,9 ve prospěch Mikkelsena. Co bylo ale hlavní událostí, je Wilksův výlet mimo trať, při kterém Brit ztratil přes šest minut. Skotko tedy bude další soutěží, kde Wilks úspěch nezaznamená...
VÝSLEDKY PO RZ5
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 38:50,0 --- 2. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +28,6 3. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +33,7 4. Andersson P. - Axelsson E. Proton Satria Neo S2000 +37,6 5. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +41,3 6. Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 +49,4 7. Breen C. - Roberts G. Ford Fiesta S2000 +1:08,2 8. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +1:23,3 9. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +1:42,1 10. Bogie D. - Rae K. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:55,4Po 1. etapě:
Po dvou průjezdech vložky Carron Valley, která měří 8,5km, se na čele usadil Guy Wilks s Peugeotem 207 S2000 týmu Kronos. Brit, kterému letošní sezona zatím vůbec nevychází, vyhrál oba průjezdy. Druhou příčku drží tovární jezdec Škody, Juho Hänninen. Fin na Guye ztrácí 4,4s. Fantastické třetí místo drží P.-G. Andersson s Protonem Satria Neo S2000! Jeho kolega Alister McRae jede na 11. pozici.
Při druhém průjezdu RZ se blýskl Craig Breen s Fordem Fiesta S2000. Ir zajel o 0,8s druhý čas a to ho posunulo na průběžné 4. místo v soutěži. Velmi dobře si v soutěži vede i Brit Fisher s další Fiestou S2000, který přenocuje 7. Jan Kopecký je se ztrátou zhruba 12s na 9. místě. Honzův soupeř v boji o titul šampiona IRC, Thierry Neuville s Peugeotem, 5.
VÝSLEDKY PO RZ2
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 10:46,7 --- 2. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +4,4 3. Andersson P-G - Axelsson P. Proton Satria Neo S2000 +4,6 4. Breen C. - Roberts G. Ford Fiesta S2000 +4,8 5. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +6,7 6. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +6,8 7. Fisher A. - Barritt D. Ford Fiesta S2000 +7,4 8. Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 +11,0 9. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +11,8 10. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +16,1Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.