Rally de France: Další těsný finiš, Ogier slaví vítězství

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Citroën Sport
RallyZone.cz 30. září 2011 12:00
Sdílej:

VÝSLEDKY PO RZ 23 - CÍL; Sébastien Ogier se stal vítězem Rally de Frace. Cestu za svým letošním již pátým triumfem v soutěži MS však neměl lehkou.

Prohlédněte si jedinečné černé zbarvení továrních Fordů ZDE.

FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE.

Po RZ23 - CÍL:

Dnes bylo ve Francii na programu šest RZ. Hned první z nich vyhrál Jari-Matti Latvala, dále si pak ještě připsal vítězství na dnešní 3., 4., a 6. RZ (Power stage). Nejzajímavější však byl duel o vítězství mezi Sébastienem Ogierem na Citroënu a Danim Sordem na Mini. Ten se během celého dne udržoval do sedmi sekund! Nakonec však slaví Sébastien Ogier.

Jeho vítězstvím se navíc hodně přiblížil k průběžně vedoucímu jezdci, Sébastienu Loebovi. V Power !stage navíc zajel na desetinu stejný čas jako Mikko Hirvonen! Oba tak byli klasfikování jako třetí. Jari-Matti Latvala si před Power stage nechal dát dvou minutovou penalizaci, a tak pustil svého tovnárního kolegu před sebe. V průběžném pořadí mezi jezdci je tedy situace následující: 1. Loeb - 196 bodů, 2. Ogier - 193 bodů a 3. Hirvonen - 193 bodů. Ogier je před Hirvonenem, protože dokázal získat více vítězství během sezony (5 oproti 2 Hirvonena).

 

pořadí

Posádkavůz Celkový čas
Ztráta navedoucího     1.
  Ogier S. - Ingrassia J.    Citroën DS3 WRC 3:06:20,4  ---     2.
   Sordo D. - Del Barrio C.  Mini Cooper WRC   +6,3  
    3.   Solberg P. - Patterson C.  Citroën DS3 WRC   +1:23,9
    4.    Hirvonen M. - Lehtinen   Ford Fiesta WRC
+ 10 s  +3:26,6     5.   Latvala J. M. - Anttila M.  Ford Fiesta WRC
 + 2:10 s  +3:30,3
    6.   Kuipers D. - Miclotte F.  Ford Fiesta WRC   +6:42,0
    7.   Solberg H. - Minor-Petrasko I.   Ford Fiesta WRC  
+7:08,3     8.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta WRC  
+7:58,3     9.
  Block K. - Gelsomino A.  Ford Fiesta WRC   +8:25,5    10.
  Campana P. - De Castelli S.  Mini Cooper WRC   +8:38,7

 

Po RZ17:

Od poslední aktualizace posádky absolvovali už jen 24km RZ Grand Ballon 2 a kratičkou RZ Mulhouse (3km). Na RZ16 získal vítězství letos na asfaltu očividně rychlejší jezdec Fordu, Jari-Matti Latvala. Zajímavostí je, že to bylo teprve druhé vítězství modrého oválu na RZ ve Francii. Latvala ale může litovat páteční chyby, protože jinak jezdí časy pravidelně v TOP3. Pierre Campana zrychlil, na RZ16 získal 7. čas, čímž hájí svoje průběžné 10. místo (náskok 7,4s před Blockem na konci dne).

Na poslední RZ dne si vítězství připsal Sébastien Ogier s Citroënem a pojistil si tak vedení před Sordem na konci druhé etapy. To teď činí 9,5s. Před závěrečným dnem se tedy máme na co těšit. Zítra nás čeká nejkratší etapa (dvě 10km RZ a jedna 4km ve dvou průjezdech), podaří se ještě Sordovi vzchopit a Ogiera porazit a nebo Citroën uhájí svoji neporazitelnost na asfaltu?

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího
    1.   Ogier S. - Ingrassia J.    Citroën DS3 WRC 2:42:24,3
 ---     2.    Sordo D. - Del Barrio C.  Mini Cooper WRC  
+9,5  
    3.   Solberg P. - Patterson C.  Citroën DS3 WRC   +51,9
    4.    Latvala J. M. - Anttila M.  Ford Fiesta WRC   +1:36,4
    5.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Ford Fiesta WRC    +3:01,0
    6.   Kuipers D. - Miclotte F.  Ford Fiesta WRC
  +5:59,3     7.
  Araujo A. - Ramalho M.   Mini Cooper WRC   +6:08,6
    8.   Solberg H. - Minor-Petrasko I.  Ford Fiesta WRC   +6:25,6
    9.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta WRC  
+7:16,4    10.   Campana P. - De Castelli S.  Mini Cooper WRC  
+7:43,8

 

Po RZ 15:

Ve druhých průjezdech zkoušek je lepší Ogier. Na druhého Sorda si během čtyř zkoušek vyjel náskok téměř osmi vteřin. Na RZ 13 havaroval Meeke, posádka OK. Všechno je velmi vyrovnané, trať je hodně znečištěná cutováním.

V SWRC se situace neměni. Pořadí Tanak, Brynildsen a Prokop, který ztrácí na Brynildsena pouze deset vteřin. Do konce dne zbývají dvě RZ o celkové díélce 27 km. Vše může být ještě jinak.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího     1.
  Ogier S. - Ingrassia J.    Citroën DS3 WRC 2:26:28,0  ---
    2.    Sordo D. - Del Barrio C.  Mini Cooper WRC   +7,9  
    3.   Solberg P. - Patterson C.  Citroën DS3 WRC
  +50,1     4.    Latvala J. M. - Anttila M.  Ford Fiesta WRC
  +1:37,8
    5.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Ford Fiesta WRC    +2:26,8
    6.   Kuipers D. - Miclotte F.  Ford Fiesta WRC   +5:12,8
    7.   Araujo A. - Ramalho M.   Mini Cooper WRC  
+5:35,4     8.
  Solberg H. - Minor-Petrasko I.  Ford Fiesta WRC   +5:45,0     9.
  Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta WRC   +6:52,7
   10.   Campana P. - De Castelli S.  Mini Cooper WRC   +7:08,3

 

Po RZ 12:

Ráno se nejlépe vyspal Ogier a Petter Solberg. Sordo začal pomaleji, ale je to jen takový novinářský obrat, protože na výherce zkoušek nezstrail více než 2 vteřiny. Po RZ 12 jde tedy Sordo opět do vedení. Druhý je Ogier a třetí Solberg, ale se ztrátou 40 vteřin na vedoucícho. Na čtvrté místo se posunul Latvala a pátý Meeke.

V SWRC vede nadále neohrožene Tanak. Druhý je Bynildsen s Fabií (2,25) a třetí je Prokop 2:41,6. Hänninen utrhnul své Fabii v RZ 12 zadní kolo a končí.

Cíl nespatří ani Jan Černý, kterému praskla poloosa.

 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího     1.
  Sordo D. - Del Barrio C.  Mini Cooper WRC 2:01:29,5  ---
    2.    Ogier S. - Ingrassia J.    Citroën DS3 WRC   +0,2  
    3.   Solberg P. - Patterson C.  Citroën DS3 WRC
  +40,9     4.    Latvala J. M. - Anttila M.  Ford Fiesta WRC
  +1:21,1
    5.   Meeke K. - Nagle P.  Mini Cooper WRC    +1:21,6
    6.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Ford Fiesta WRC   +1:47,7
    7.   Kuipers D. - Miclotte F.  Ford Fiesta WRC  
+4:21,4     8.
  Araujo A. - Ramalho M.   Mini Cooper WRC   +4:36,5     9.
  Solberg H. - Minor-Petrasko I.  Ford Fiesta WRC   +4:58,9
   10.  Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta WRC   +5:58,5

 

 

Po první etapě:

První odpolední RZ vyhrál Ogier. Ale dva čtvrté čas na následujích RZ pro něj znamenaly propad z průběžného vedení. Na RZ6 zajeli shodně nejrychlejší čas Sordo a Petter Solberg, který triumfoval i na následující RZ7. V ten okamžik první tři na průběžných medailových pozicích (Petter Solberg, Ogier a Sordo) dělily pouze tři vteřiny. Poslední dnešní RZ8 však vyhrál Sordo, pro kterého znamenal třetí čas Ogiera a pátý Pettera Solberga posun na průběžné vedení.

 

VÝSLEDKY PO RZ8

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího
    1.   Sordo D. - Del Barrio C.  Mini Cooper WRC 1:23:02,1  ---
    2.   Solberg P. - Patterson C.  Citroën DS3 WRC   +1,0
      3.
  Ogier S. - Ingrassia J.    Citroën DS3 WRC   +2,8     4.
   Meeke K. - Nagle P.  Mini Cooper WRC   +54,5
    5.   Latvala J. M. - Anttila M.  Ford Fiesta WRC    +1:13,7
    6.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Ford Fiesta WRC  
+1:20,6     7.   Araujo A. - Ramalho M.   Mini Cooper WRC
  +2:23,1
    8.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta WRC   +2:36,8
    9.   Kuipers D. - Miclotte F.  Ford Fiesta WRC   +2:46,8
   10.   Solberg H. - Minor-Petrasko I.  Ford Fiesta WRC   +3:18,0

 

Po první sekci:

Úvodní rychlostní test rally se nesl ve starých kolejích. Vítězství si připsal Loeb a dostal se do čela. Jenže druhou RZ vyhrál Ogier a oba Francouzi se opět začali prát o čelo soutěže. Jejich vzájemný odstup byl po dvou odjetých testech 0,1s. Jenže v RZ3 nastala věc naprosto nevídaná, Loebovi vypověděl službu motoru u jeho DS3 WRC! Francouz tak musel vůz odstavit a je mimo hru.

Na přejezdu (!) na RZ3 havaroval také Kimi Räikkönen. I pro něj soutěž alespoň pro dnešek končí. Třetí rychlostní zkouška jako by byla zakletá, protože na ní udělaly chyby i obě tovární posádky Fordu, Latvala i Hirvonen byli mimo trať a ztratili tím zhruba minutu. Je to škoda, protože Fordy ve Francii nezajíždí špatné časy (důkazem může být vítězství Latvaly na RZ4 ).

Na čele se vytvořila silná trojice Ogier, Solberg a Sordo. Francouz vyhrál dvě RZ (2. a 3.), Solberg zajíždí stabilní časy, které ho dostaly na místo druhé a Dani Sordo se s Mini WRC, který je na asfaltu očividně už teď dost rychlý, blýskl dvěma 2. a jedním 3. časem. Navíc čtvrté místo okupuje druhé tovární Mini s Meekem za volantem. 

VÝSLEDKY PO RZ4 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího
    1.   Ogier S. - Ingrassia J.    Citroën DS3 WRC 48:09,5
 ---     2.   Solberg P. - Patterson C.  Citroën DS3 WRC  
+5,0  
    3.   Sordo D. - Del Barrio C.  Mini Cooper WRC   +6,6
    4.    Meeke K. - Nagle P.  Mini Cooper WRC   +28,0
    5.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta WRC    +53,5
    6.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Ford Fiesta WRC
  +1:00,1     7.
  Latvala J. M. - Anttila M.  Ford Fiesta WRC   +1:19,7
    8.   Araujo A. - Ramalho M.   Mini Cooper WRC   +1:20,4
    9.   Kuipers D. - Miclotte F.  Ford Fiesta WRC  
+1:25,6    10.   Block K. - Gelsomino A.  Ford Fiesta WRC  
+1:53,8
Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.