VÝSLEDKY PO RZ 23 - CÍL; Sébastien Ogier se stal vítězem Rally de Frace. Cestu za svým letošním již pátým triumfem v soutěži MS však neměl lehkou.
Prohlédněte si jedinečné černé zbarvení továrních Fordů ZDE.
FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE.
Po RZ23 - CÍL:
Dnes bylo ve Francii na programu šest RZ. Hned první z nich vyhrál Jari-Matti Latvala, dále si pak ještě připsal vítězství na dnešní 3., 4., a 6. RZ (Power stage). Nejzajímavější však byl duel o vítězství mezi Sébastienem Ogierem na Citroënu a Danim Sordem na Mini. Ten se během celého dne udržoval do sedmi sekund! Nakonec však slaví Sébastien Ogier.
Jeho vítězstvím se navíc hodně přiblížil k průběžně vedoucímu jezdci, Sébastienu Loebovi. V Power !stage navíc zajel na desetinu stejný čas jako Mikko Hirvonen! Oba tak byli klasfikování jako třetí. Jari-Matti Latvala si před Power stage nechal dát dvou minutovou penalizaci, a tak pustil svého tovnárního kolegu před sebe. V průběžném pořadí mezi jezdci je tedy situace následující: 1. Loeb - 196 bodů, 2. Ogier - 193 bodů a 3. Hirvonen - 193 bodů. Ogier je před Hirvonenem, protože dokázal získat více vítězství během sezony (5 oproti 2 Hirvonena).
pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 3:06:20,4 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +6,3 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +1:23,9 4. Hirvonen M. - Lehtinen Ford Fiesta WRC + 10 s +3:26,6 5. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC + 2:10 s +3:30,3 6. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +6:42,0 7. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta WRC +7:08,3 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +7:58,3 9. Block K. - Gelsomino A. Ford Fiesta WRC +8:25,5 10. Campana P. - De Castelli S. Mini Cooper WRC +8:38,7
Po RZ17:
Od poslední aktualizace posádky absolvovali už jen 24km RZ Grand Ballon 2 a kratičkou RZ Mulhouse (3km). Na RZ16 získal vítězství letos na asfaltu očividně rychlejší jezdec Fordu, Jari-Matti Latvala. Zajímavostí je, že to bylo teprve druhé vítězství modrého oválu na RZ ve Francii. Latvala ale může litovat páteční chyby, protože jinak jezdí časy pravidelně v TOP3. Pierre Campana zrychlil, na RZ16 získal 7. čas, čímž hájí svoje průběžné 10. místo (náskok 7,4s před Blockem na konci dne).
Na poslední RZ dne si vítězství připsal Sébastien Ogier s Citroënem a pojistil si tak vedení před Sordem na konci druhé etapy. To teď činí 9,5s. Před závěrečným dnem se tedy máme na co těšit. Zítra nás čeká nejkratší etapa (dvě 10km RZ a jedna 4km ve dvou průjezdech), podaří se ještě Sordovi vzchopit a Ogiera porazit a nebo Citroën uhájí svoji neporazitelnost na asfaltu?
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 2:42:24,3 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +9,5 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +51,9 4. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1:36,4 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +3:01,0 6. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +5:59,3 7. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +6:08,6 8. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta WRC +6:25,6 9. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +7:16,4 10. Campana P. - De Castelli S. Mini Cooper WRC +7:43,8
Po RZ 15:
Ve druhých průjezdech zkoušek je lepší Ogier. Na druhého Sorda si během čtyř zkoušek vyjel náskok téměř osmi vteřin. Na RZ 13 havaroval Meeke, posádka OK. Všechno je velmi vyrovnané, trať je hodně znečištěná cutováním.
V SWRC se situace neměni. Pořadí Tanak, Brynildsen a Prokop, který ztrácí na Brynildsena pouze deset vteřin. Do konce dne zbývají dvě RZ o celkové díélce 27 km. Vše může být ještě jinak.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 2:26:28,0 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +7,9 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +50,1 4. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1:37,8 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +2:26,8 6. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +5:12,8 7. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +5:35,4 8. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta WRC +5:45,0 9. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +6:52,7 10. Campana P. - De Castelli S. Mini Cooper WRC +7:08,3
Po RZ 12:
Ráno se nejlépe vyspal Ogier a Petter Solberg. Sordo začal pomaleji, ale je to jen takový novinářský obrat, protože na výherce zkoušek nezstrail více než 2 vteřiny. Po RZ 12 jde tedy Sordo opět do vedení. Druhý je Ogier a třetí Solberg, ale se ztrátou 40 vteřin na vedoucícho. Na čtvrté místo se posunul Latvala a pátý Meeke.
V SWRC vede nadále neohrožene Tanak. Druhý je Bynildsen s Fabií (2,25) a třetí je Prokop 2:41,6. Hänninen utrhnul své Fabii v RZ 12 zadní kolo a končí.
Cíl nespatří ani Jan Černý, kterému praskla poloosa.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC 2:01:29,5 --- 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +0,2 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +40,9 4. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1:21,1 5. Meeke K. - Nagle P. Mini Cooper WRC +1:21,6 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +1:47,7 7. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +4:21,4 8. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +4:36,5 9. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta WRC +4:58,9 10. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +5:58,5
Po první etapě:
První odpolední RZ vyhrál Ogier. Ale dva čtvrté čas na následujích RZ pro něj znamenaly propad z průběžného vedení. Na RZ6 zajeli shodně nejrychlejší čas Sordo a Petter Solberg, který triumfoval i na následující RZ7. V ten okamžik první tři na průběžných medailových pozicích (Petter Solberg, Ogier a Sordo) dělily pouze tři vteřiny. Poslední dnešní RZ8 však vyhrál Sordo, pro kterého znamenal třetí čas Ogiera a pátý Pettera Solberga posun na průběžné vedení.
VÝSLEDKY PO RZ8
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC 1:23:02,1 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +1,0 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +2,8 4. Meeke K. - Nagle P. Mini Cooper WRC +54,5 5. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1:13,7 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +1:20,6 7. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +2:23,1 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +2:36,8 9. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +2:46,8 10. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta WRC +3:18,0
Po první sekci:
Úvodní rychlostní test rally se nesl ve starých kolejích. Vítězství si připsal Loeb a dostal se do čela. Jenže druhou RZ vyhrál Ogier a oba Francouzi se opět začali prát o čelo soutěže. Jejich vzájemný odstup byl po dvou odjetých testech 0,1s. Jenže v RZ3 nastala věc naprosto nevídaná, Loebovi vypověděl službu motoru u jeho DS3 WRC! Francouz tak musel vůz odstavit a je mimo hru.
Na přejezdu (!) na RZ3 havaroval také Kimi Räikkönen. I pro něj soutěž alespoň pro dnešek končí. Třetí rychlostní zkouška jako by byla zakletá, protože na ní udělaly chyby i obě tovární posádky Fordu, Latvala i Hirvonen byli mimo trať a ztratili tím zhruba minutu. Je to škoda, protože Fordy ve Francii nezajíždí špatné časy (důkazem může být vítězství Latvaly na RZ4 ).
Na čele se vytvořila silná trojice Ogier, Solberg a Sordo. Francouz vyhrál dvě RZ (2. a 3.), Solberg zajíždí stabilní časy, které ho dostaly na místo druhé a Dani Sordo se s Mini WRC, který je na asfaltu očividně už teď dost rychlý, blýskl dvěma 2. a jedním 3. časem. Navíc čtvrté místo okupuje druhé tovární Mini s Meekem za volantem.
VÝSLEDKY PO RZ4
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 48:09,5 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +5,0 3. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +6,6 4. Meeke K. - Nagle P. Mini Cooper WRC +28,0 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +53,5 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +1:00,1 7. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1:19,7 8. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +1:20,4 9. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +1:25,6 10. Block K. - Gelsomino A. Ford Fiesta WRC +1:53,8Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.