VÝSLEDKY PO RZ 23 - CÍL; Sébastien Ogier se stal vítězem Rally de Frace. Cestu za svým letošním již pátým triumfem v soutěži MS však neměl lehkou.
Prohlédněte si jedinečné černé zbarvení továrních Fordů ZDE.
FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE.
Po RZ23 - CÍL:
Dnes bylo ve Francii na programu šest RZ. Hned první z nich vyhrál Jari-Matti Latvala, dále si pak ještě připsal vítězství na dnešní 3., 4., a 6. RZ (Power stage). Nejzajímavější však byl duel o vítězství mezi Sébastienem Ogierem na Citroënu a Danim Sordem na Mini. Ten se během celého dne udržoval do sedmi sekund! Nakonec však slaví Sébastien Ogier.
Jeho vítězstvím se navíc hodně přiblížil k průběžně vedoucímu jezdci, Sébastienu Loebovi. V Power !stage navíc zajel na desetinu stejný čas jako Mikko Hirvonen! Oba tak byli klasfikování jako třetí. Jari-Matti Latvala si před Power stage nechal dát dvou minutovou penalizaci, a tak pustil svého tovnárního kolegu před sebe. V průběžném pořadí mezi jezdci je tedy situace následující: 1. Loeb - 196 bodů, 2. Ogier - 193 bodů a 3. Hirvonen - 193 bodů. Ogier je před Hirvonenem, protože dokázal získat více vítězství během sezony (5 oproti 2 Hirvonena).
pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 3:06:20,4 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +6,3 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +1:23,9 4. Hirvonen M. - Lehtinen Ford Fiesta WRC + 10 s +3:26,6 5. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC + 2:10 s +3:30,3 6. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +6:42,0 7. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta WRC +7:08,3 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +7:58,3 9. Block K. - Gelsomino A. Ford Fiesta WRC +8:25,5 10. Campana P. - De Castelli S. Mini Cooper WRC +8:38,7
Po RZ17:
Od poslední aktualizace posádky absolvovali už jen 24km RZ Grand Ballon 2 a kratičkou RZ Mulhouse (3km). Na RZ16 získal vítězství letos na asfaltu očividně rychlejší jezdec Fordu, Jari-Matti Latvala. Zajímavostí je, že to bylo teprve druhé vítězství modrého oválu na RZ ve Francii. Latvala ale může litovat páteční chyby, protože jinak jezdí časy pravidelně v TOP3. Pierre Campana zrychlil, na RZ16 získal 7. čas, čímž hájí svoje průběžné 10. místo (náskok 7,4s před Blockem na konci dne).
Na poslední RZ dne si vítězství připsal Sébastien Ogier s Citroënem a pojistil si tak vedení před Sordem na konci druhé etapy. To teď činí 9,5s. Před závěrečným dnem se tedy máme na co těšit. Zítra nás čeká nejkratší etapa (dvě 10km RZ a jedna 4km ve dvou průjezdech), podaří se ještě Sordovi vzchopit a Ogiera porazit a nebo Citroën uhájí svoji neporazitelnost na asfaltu?
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 2:42:24,3 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +9,5 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +51,9 4. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1:36,4 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +3:01,0 6. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +5:59,3 7. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +6:08,6 8. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta WRC +6:25,6 9. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +7:16,4 10. Campana P. - De Castelli S. Mini Cooper WRC +7:43,8
Po RZ 15:
Ve druhých průjezdech zkoušek je lepší Ogier. Na druhého Sorda si během čtyř zkoušek vyjel náskok téměř osmi vteřin. Na RZ 13 havaroval Meeke, posádka OK. Všechno je velmi vyrovnané, trať je hodně znečištěná cutováním.
V SWRC se situace neměni. Pořadí Tanak, Brynildsen a Prokop, který ztrácí na Brynildsena pouze deset vteřin. Do konce dne zbývají dvě RZ o celkové díélce 27 km. Vše může být ještě jinak.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 2:26:28,0 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +7,9 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +50,1 4. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1:37,8 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +2:26,8 6. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +5:12,8 7. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +5:35,4 8. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta WRC +5:45,0 9. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +6:52,7 10. Campana P. - De Castelli S. Mini Cooper WRC +7:08,3
Po RZ 12:
Ráno se nejlépe vyspal Ogier a Petter Solberg. Sordo začal pomaleji, ale je to jen takový novinářský obrat, protože na výherce zkoušek nezstrail více než 2 vteřiny. Po RZ 12 jde tedy Sordo opět do vedení. Druhý je Ogier a třetí Solberg, ale se ztrátou 40 vteřin na vedoucícho. Na čtvrté místo se posunul Latvala a pátý Meeke.
V SWRC vede nadále neohrožene Tanak. Druhý je Bynildsen s Fabií (2,25) a třetí je Prokop 2:41,6. Hänninen utrhnul své Fabii v RZ 12 zadní kolo a končí.
Cíl nespatří ani Jan Černý, kterému praskla poloosa.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC 2:01:29,5 --- 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +0,2 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +40,9 4. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1:21,1 5. Meeke K. - Nagle P. Mini Cooper WRC +1:21,6 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +1:47,7 7. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +4:21,4 8. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +4:36,5 9. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta WRC +4:58,9 10. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +5:58,5
Po první etapě:
První odpolední RZ vyhrál Ogier. Ale dva čtvrté čas na následujích RZ pro něj znamenaly propad z průběžného vedení. Na RZ6 zajeli shodně nejrychlejší čas Sordo a Petter Solberg, který triumfoval i na následující RZ7. V ten okamžik první tři na průběžných medailových pozicích (Petter Solberg, Ogier a Sordo) dělily pouze tři vteřiny. Poslední dnešní RZ8 však vyhrál Sordo, pro kterého znamenal třetí čas Ogiera a pátý Pettera Solberga posun na průběžné vedení.
VÝSLEDKY PO RZ8
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC 1:23:02,1 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +1,0 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +2,8 4. Meeke K. - Nagle P. Mini Cooper WRC +54,5 5. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1:13,7 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +1:20,6 7. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +2:23,1 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +2:36,8 9. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +2:46,8 10. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta WRC +3:18,0
Po první sekci:
Úvodní rychlostní test rally se nesl ve starých kolejích. Vítězství si připsal Loeb a dostal se do čela. Jenže druhou RZ vyhrál Ogier a oba Francouzi se opět začali prát o čelo soutěže. Jejich vzájemný odstup byl po dvou odjetých testech 0,1s. Jenže v RZ3 nastala věc naprosto nevídaná, Loebovi vypověděl službu motoru u jeho DS3 WRC! Francouz tak musel vůz odstavit a je mimo hru.
Na přejezdu (!) na RZ3 havaroval také Kimi Räikkönen. I pro něj soutěž alespoň pro dnešek končí. Třetí rychlostní zkouška jako by byla zakletá, protože na ní udělaly chyby i obě tovární posádky Fordu, Latvala i Hirvonen byli mimo trať a ztratili tím zhruba minutu. Je to škoda, protože Fordy ve Francii nezajíždí špatné časy (důkazem může být vítězství Latvaly na RZ4 ).
Na čele se vytvořila silná trojice Ogier, Solberg a Sordo. Francouz vyhrál dvě RZ (2. a 3.), Solberg zajíždí stabilní časy, které ho dostaly na místo druhé a Dani Sordo se s Mini WRC, který je na asfaltu očividně už teď dost rychlý, blýskl dvěma 2. a jedním 3. časem. Navíc čtvrté místo okupuje druhé tovární Mini s Meekem za volantem.
VÝSLEDKY PO RZ4
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 48:09,5 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +5,0 3. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +6,6 4. Meeke K. - Nagle P. Mini Cooper WRC +28,0 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +53,5 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +1:00,1 7. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1:19,7 8. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +1:20,4 9. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +1:25,6 10. Block K. - Gelsomino A. Ford Fiesta WRC +1:53,8V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.