VÝSLEDKY PO RZ 23 - CÍL; Sébastien Ogier se stal vítězem Rally de Frace. Cestu za svým letošním již pátým triumfem v soutěži MS však neměl lehkou.
Prohlédněte si jedinečné černé zbarvení továrních Fordů ZDE.
FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE.
Po RZ23 - CÍL:
Dnes bylo ve Francii na programu šest RZ. Hned první z nich vyhrál Jari-Matti Latvala, dále si pak ještě připsal vítězství na dnešní 3., 4., a 6. RZ (Power stage). Nejzajímavější však byl duel o vítězství mezi Sébastienem Ogierem na Citroënu a Danim Sordem na Mini. Ten se během celého dne udržoval do sedmi sekund! Nakonec však slaví Sébastien Ogier.
Jeho vítězstvím se navíc hodně přiblížil k průběžně vedoucímu jezdci, Sébastienu Loebovi. V Power !stage navíc zajel na desetinu stejný čas jako Mikko Hirvonen! Oba tak byli klasfikování jako třetí. Jari-Matti Latvala si před Power stage nechal dát dvou minutovou penalizaci, a tak pustil svého tovnárního kolegu před sebe. V průběžném pořadí mezi jezdci je tedy situace následující: 1. Loeb - 196 bodů, 2. Ogier - 193 bodů a 3. Hirvonen - 193 bodů. Ogier je před Hirvonenem, protože dokázal získat více vítězství během sezony (5 oproti 2 Hirvonena).
pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 3:06:20,4 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +6,3 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +1:23,9 4. Hirvonen M. - Lehtinen Ford Fiesta WRC + 10 s +3:26,6 5. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC + 2:10 s +3:30,3 6. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +6:42,0 7. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta WRC +7:08,3 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +7:58,3 9. Block K. - Gelsomino A. Ford Fiesta WRC +8:25,5 10. Campana P. - De Castelli S. Mini Cooper WRC +8:38,7
Po RZ17:
Od poslední aktualizace posádky absolvovali už jen 24km RZ Grand Ballon 2 a kratičkou RZ Mulhouse (3km). Na RZ16 získal vítězství letos na asfaltu očividně rychlejší jezdec Fordu, Jari-Matti Latvala. Zajímavostí je, že to bylo teprve druhé vítězství modrého oválu na RZ ve Francii. Latvala ale může litovat páteční chyby, protože jinak jezdí časy pravidelně v TOP3. Pierre Campana zrychlil, na RZ16 získal 7. čas, čímž hájí svoje průběžné 10. místo (náskok 7,4s před Blockem na konci dne).
Na poslední RZ dne si vítězství připsal Sébastien Ogier s Citroënem a pojistil si tak vedení před Sordem na konci druhé etapy. To teď činí 9,5s. Před závěrečným dnem se tedy máme na co těšit. Zítra nás čeká nejkratší etapa (dvě 10km RZ a jedna 4km ve dvou průjezdech), podaří se ještě Sordovi vzchopit a Ogiera porazit a nebo Citroën uhájí svoji neporazitelnost na asfaltu?
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 2:42:24,3 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +9,5 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +51,9 4. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1:36,4 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +3:01,0 6. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +5:59,3 7. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +6:08,6 8. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta WRC +6:25,6 9. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +7:16,4 10. Campana P. - De Castelli S. Mini Cooper WRC +7:43,8
Po RZ 15:
Ve druhých průjezdech zkoušek je lepší Ogier. Na druhého Sorda si během čtyř zkoušek vyjel náskok téměř osmi vteřin. Na RZ 13 havaroval Meeke, posádka OK. Všechno je velmi vyrovnané, trať je hodně znečištěná cutováním.
V SWRC se situace neměni. Pořadí Tanak, Brynildsen a Prokop, který ztrácí na Brynildsena pouze deset vteřin. Do konce dne zbývají dvě RZ o celkové díélce 27 km. Vše může být ještě jinak.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 2:26:28,0 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +7,9 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +50,1 4. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1:37,8 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +2:26,8 6. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +5:12,8 7. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +5:35,4 8. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta WRC +5:45,0 9. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +6:52,7 10. Campana P. - De Castelli S. Mini Cooper WRC +7:08,3
Po RZ 12:
Ráno se nejlépe vyspal Ogier a Petter Solberg. Sordo začal pomaleji, ale je to jen takový novinářský obrat, protože na výherce zkoušek nezstrail více než 2 vteřiny. Po RZ 12 jde tedy Sordo opět do vedení. Druhý je Ogier a třetí Solberg, ale se ztrátou 40 vteřin na vedoucícho. Na čtvrté místo se posunul Latvala a pátý Meeke.
V SWRC vede nadále neohrožene Tanak. Druhý je Bynildsen s Fabií (2,25) a třetí je Prokop 2:41,6. Hänninen utrhnul své Fabii v RZ 12 zadní kolo a končí.
Cíl nespatří ani Jan Černý, kterému praskla poloosa.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC 2:01:29,5 --- 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +0,2 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +40,9 4. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1:21,1 5. Meeke K. - Nagle P. Mini Cooper WRC +1:21,6 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +1:47,7 7. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +4:21,4 8. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +4:36,5 9. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta WRC +4:58,9 10. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +5:58,5
Po první etapě:
První odpolední RZ vyhrál Ogier. Ale dva čtvrté čas na následujích RZ pro něj znamenaly propad z průběžného vedení. Na RZ6 zajeli shodně nejrychlejší čas Sordo a Petter Solberg, který triumfoval i na následující RZ7. V ten okamžik první tři na průběžných medailových pozicích (Petter Solberg, Ogier a Sordo) dělily pouze tři vteřiny. Poslední dnešní RZ8 však vyhrál Sordo, pro kterého znamenal třetí čas Ogiera a pátý Pettera Solberga posun na průběžné vedení.
VÝSLEDKY PO RZ8
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC 1:23:02,1 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +1,0 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +2,8 4. Meeke K. - Nagle P. Mini Cooper WRC +54,5 5. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1:13,7 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +1:20,6 7. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +2:23,1 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +2:36,8 9. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +2:46,8 10. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta WRC +3:18,0
Po první sekci:
Úvodní rychlostní test rally se nesl ve starých kolejích. Vítězství si připsal Loeb a dostal se do čela. Jenže druhou RZ vyhrál Ogier a oba Francouzi se opět začali prát o čelo soutěže. Jejich vzájemný odstup byl po dvou odjetých testech 0,1s. Jenže v RZ3 nastala věc naprosto nevídaná, Loebovi vypověděl službu motoru u jeho DS3 WRC! Francouz tak musel vůz odstavit a je mimo hru.
Na přejezdu (!) na RZ3 havaroval také Kimi Räikkönen. I pro něj soutěž alespoň pro dnešek končí. Třetí rychlostní zkouška jako by byla zakletá, protože na ní udělaly chyby i obě tovární posádky Fordu, Latvala i Hirvonen byli mimo trať a ztratili tím zhruba minutu. Je to škoda, protože Fordy ve Francii nezajíždí špatné časy (důkazem může být vítězství Latvaly na RZ4 ).
Na čele se vytvořila silná trojice Ogier, Solberg a Sordo. Francouz vyhrál dvě RZ (2. a 3.), Solberg zajíždí stabilní časy, které ho dostaly na místo druhé a Dani Sordo se s Mini WRC, který je na asfaltu očividně už teď dost rychlý, blýskl dvěma 2. a jedním 3. časem. Navíc čtvrté místo okupuje druhé tovární Mini s Meekem za volantem.
VÝSLEDKY PO RZ4
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 48:09,5 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +5,0 3. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +6,6 4. Meeke K. - Nagle P. Mini Cooper WRC +28,0 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +53,5 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +1:00,1 7. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1:19,7 8. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +1:20,4 9. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +1:25,6 10. Block K. - Gelsomino A. Ford Fiesta WRC +1:53,8Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?