VÝSLEDKY PO RZ 23 - CÍL; Sébastien Ogier se stal vítězem Rally de Frace. Cestu za svým letošním již pátým triumfem v soutěži MS však neměl lehkou.
Prohlédněte si jedinečné černé zbarvení továrních Fordů ZDE.
FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE.
Po RZ23 - CÍL:
Dnes bylo ve Francii na programu šest RZ. Hned první z nich vyhrál Jari-Matti Latvala, dále si pak ještě připsal vítězství na dnešní 3., 4., a 6. RZ (Power stage). Nejzajímavější však byl duel o vítězství mezi Sébastienem Ogierem na Citroënu a Danim Sordem na Mini. Ten se během celého dne udržoval do sedmi sekund! Nakonec však slaví Sébastien Ogier.
Jeho vítězstvím se navíc hodně přiblížil k průběžně vedoucímu jezdci, Sébastienu Loebovi. V Power !stage navíc zajel na desetinu stejný čas jako Mikko Hirvonen! Oba tak byli klasfikování jako třetí. Jari-Matti Latvala si před Power stage nechal dát dvou minutovou penalizaci, a tak pustil svého tovnárního kolegu před sebe. V průběžném pořadí mezi jezdci je tedy situace následující: 1. Loeb - 196 bodů, 2. Ogier - 193 bodů a 3. Hirvonen - 193 bodů. Ogier je před Hirvonenem, protože dokázal získat více vítězství během sezony (5 oproti 2 Hirvonena).
pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 3:06:20,4 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +6,3 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +1:23,9 4. Hirvonen M. - Lehtinen Ford Fiesta WRC + 10 s +3:26,6 5. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC + 2:10 s +3:30,3 6. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +6:42,0 7. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta WRC +7:08,3 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +7:58,3 9. Block K. - Gelsomino A. Ford Fiesta WRC +8:25,5 10. Campana P. - De Castelli S. Mini Cooper WRC +8:38,7
Po RZ17:
Od poslední aktualizace posádky absolvovali už jen 24km RZ Grand Ballon 2 a kratičkou RZ Mulhouse (3km). Na RZ16 získal vítězství letos na asfaltu očividně rychlejší jezdec Fordu, Jari-Matti Latvala. Zajímavostí je, že to bylo teprve druhé vítězství modrého oválu na RZ ve Francii. Latvala ale může litovat páteční chyby, protože jinak jezdí časy pravidelně v TOP3. Pierre Campana zrychlil, na RZ16 získal 7. čas, čímž hájí svoje průběžné 10. místo (náskok 7,4s před Blockem na konci dne).
Na poslední RZ dne si vítězství připsal Sébastien Ogier s Citroënem a pojistil si tak vedení před Sordem na konci druhé etapy. To teď činí 9,5s. Před závěrečným dnem se tedy máme na co těšit. Zítra nás čeká nejkratší etapa (dvě 10km RZ a jedna 4km ve dvou průjezdech), podaří se ještě Sordovi vzchopit a Ogiera porazit a nebo Citroën uhájí svoji neporazitelnost na asfaltu?
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 2:42:24,3 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +9,5 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +51,9 4. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1:36,4 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +3:01,0 6. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +5:59,3 7. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +6:08,6 8. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta WRC +6:25,6 9. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +7:16,4 10. Campana P. - De Castelli S. Mini Cooper WRC +7:43,8
Po RZ 15:
Ve druhých průjezdech zkoušek je lepší Ogier. Na druhého Sorda si během čtyř zkoušek vyjel náskok téměř osmi vteřin. Na RZ 13 havaroval Meeke, posádka OK. Všechno je velmi vyrovnané, trať je hodně znečištěná cutováním.
V SWRC se situace neměni. Pořadí Tanak, Brynildsen a Prokop, který ztrácí na Brynildsena pouze deset vteřin. Do konce dne zbývají dvě RZ o celkové díélce 27 km. Vše může být ještě jinak.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 2:26:28,0 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +7,9 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +50,1 4. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1:37,8 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +2:26,8 6. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +5:12,8 7. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +5:35,4 8. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta WRC +5:45,0 9. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +6:52,7 10. Campana P. - De Castelli S. Mini Cooper WRC +7:08,3
Po RZ 12:
Ráno se nejlépe vyspal Ogier a Petter Solberg. Sordo začal pomaleji, ale je to jen takový novinářský obrat, protože na výherce zkoušek nezstrail více než 2 vteřiny. Po RZ 12 jde tedy Sordo opět do vedení. Druhý je Ogier a třetí Solberg, ale se ztrátou 40 vteřin na vedoucícho. Na čtvrté místo se posunul Latvala a pátý Meeke.
V SWRC vede nadále neohrožene Tanak. Druhý je Bynildsen s Fabií (2,25) a třetí je Prokop 2:41,6. Hänninen utrhnul své Fabii v RZ 12 zadní kolo a končí.
Cíl nespatří ani Jan Černý, kterému praskla poloosa.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC 2:01:29,5 --- 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +0,2 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +40,9 4. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1:21,1 5. Meeke K. - Nagle P. Mini Cooper WRC +1:21,6 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +1:47,7 7. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +4:21,4 8. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +4:36,5 9. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta WRC +4:58,9 10. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +5:58,5
Po první etapě:
První odpolední RZ vyhrál Ogier. Ale dva čtvrté čas na následujích RZ pro něj znamenaly propad z průběžného vedení. Na RZ6 zajeli shodně nejrychlejší čas Sordo a Petter Solberg, který triumfoval i na následující RZ7. V ten okamžik první tři na průběžných medailových pozicích (Petter Solberg, Ogier a Sordo) dělily pouze tři vteřiny. Poslední dnešní RZ8 však vyhrál Sordo, pro kterého znamenal třetí čas Ogiera a pátý Pettera Solberga posun na průběžné vedení.
VÝSLEDKY PO RZ8
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC 1:23:02,1 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +1,0 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +2,8 4. Meeke K. - Nagle P. Mini Cooper WRC +54,5 5. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1:13,7 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +1:20,6 7. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +2:23,1 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +2:36,8 9. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +2:46,8 10. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta WRC +3:18,0
Po první sekci:
Úvodní rychlostní test rally se nesl ve starých kolejích. Vítězství si připsal Loeb a dostal se do čela. Jenže druhou RZ vyhrál Ogier a oba Francouzi se opět začali prát o čelo soutěže. Jejich vzájemný odstup byl po dvou odjetých testech 0,1s. Jenže v RZ3 nastala věc naprosto nevídaná, Loebovi vypověděl službu motoru u jeho DS3 WRC! Francouz tak musel vůz odstavit a je mimo hru.
Na přejezdu (!) na RZ3 havaroval také Kimi Räikkönen. I pro něj soutěž alespoň pro dnešek končí. Třetí rychlostní zkouška jako by byla zakletá, protože na ní udělaly chyby i obě tovární posádky Fordu, Latvala i Hirvonen byli mimo trať a ztratili tím zhruba minutu. Je to škoda, protože Fordy ve Francii nezajíždí špatné časy (důkazem může být vítězství Latvaly na RZ4 ).
Na čele se vytvořila silná trojice Ogier, Solberg a Sordo. Francouz vyhrál dvě RZ (2. a 3.), Solberg zajíždí stabilní časy, které ho dostaly na místo druhé a Dani Sordo se s Mini WRC, který je na asfaltu očividně už teď dost rychlý, blýskl dvěma 2. a jedním 3. časem. Navíc čtvrté místo okupuje druhé tovární Mini s Meekem za volantem.
VÝSLEDKY PO RZ4
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 48:09,5 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +5,0 3. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +6,6 4. Meeke K. - Nagle P. Mini Cooper WRC +28,0 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +53,5 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +1:00,1 7. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1:19,7 8. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +1:20,4 9. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta WRC +1:25,6 10. Block K. - Gelsomino A. Ford Fiesta WRC +1:53,8Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.