Loňský vítěz Francouzské rally, Sébastien Loeb, se drží i před svoji domácí soutěží zkrátka. Mikko Hirvonen se totiž v Austrálii dost přiblížil a teď bude chtít náskok ještě zkrátit.
Hirvonenovi se jeho druhým vítězství roku v Austrálii jakoby nalila nová krev do žil. Teď na Loeba zrácí pouze 15 bodů. "Pokud by se nám i zde, ve Francii, podařilo získat takové pozice, jako jsme získali v Austrálii, tak by to bylo skvělé," řekl Mikko před startem. "Byli bychom hloupí, kdybychom šampionát již teď odepsali. Dáme do toho opravdu vše a uvidíme na prvních RZ jak na tom budeme."
Ve srovnání s Německem došlo u Fordu ke změnám nastavení jejich Fiest WRC: "V Německu jsme jezdili s příliš měkkým nastavením aut. To jsme v mezidobí změnili. Teď už je jenom na mě, abych udělal co bude v mých silách," zakončil Mikko.
Těmto slovům Hirvonena odpovídá i určitý respekt od vedoucího muže průběžného pořadí, Loeba: "Už pociťuji určitý tlak na to, abych zde zajel dobrý výsledek. Konečně, vloni byla tato soutěž moje nejhezčí zkušenost v rally. Ta atmosféra a tolik diváků bylo prostě neskutečných. Vloni jsem už zde mohl vyhrát, letos je situace jiná."
Loeb by chtěl Hirvonena pochopitelně porazit, ale nespoléhá přitom pouze na domácí rally: "Jedeme na asfaltu a já sem byl zvyklý, že se mi na něm dařilo. Za normálních okolností bychom měli do cíle dojet před Fordy, ale nikdy nikdo neví, co se může stát."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?