Týmový šéf Kronosu, Marc van Dalen, vidí nerovnou soutěž v Intercontinental Rallye-Challenge (IRC): Tovární tým Škody proti soukromému Peugeotu.
Letos bylo odjeto zatím devět soutěží. Tři z nich vyhrál Peugeot, zbytek pak Škoda. Lev má vítězství z klasik - Monte Carlo, Korzika a San Remo. Nicméně v průběžném pořadí má Thierry Neuville ztrátu na vedoucího Jana Kopeckého 25 bodů. Zatímco Fabie S2000 je nasazována továrním týmem, Peugeot 207 S2000 je nasazován soukromým Kronosem. Marc van Dalen, týmový šéf Kronosu, v tom vidí nerovný souboj.
"Tak, jak je Škoda nasazována do IRC, tak to spíše připomíná tovární tým. Nenávidím to, protože to není žádný sport," říká van Dalen pro Autosport. "Je to jediná cesta, jak mohou vyhrávat. To je ale v rozporu s duchem IRC. S takovýmto přístupem by měli jít do WRC."
Nejlepším jezdcem na Peugeotu je zatím Thierry Neuville
"Lidé vidí Kronos jako tovární tým. To tak ale není. Spolupracujeme s nimi, ale musím každou část od Peugeotu koupit. Jsme privátní tým, a tak nás vždy hodně potěší, když můžeme porazit Škodu. Mám rád lidi ze Škody a mají také velmi dobré jezdce, ale to, jak v IRC pracují, není správné. Vždycky potřebujeme nějaký zázrak, abychom je porazili. Vezměte si v potaz jejich možnosti při testech a jejich zdroje."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.