Privátní jezdec Citroënu, Petter Solberg, by chtěl ve Francii vybojovat podium. To další soukromník na Citroënu, Kimi Räikkönen, by rád nasbíral zkušenosti.
Vedle továrních vozů v rukou Sebastiena Loeba a Sebastiena Ogiera budou ve Francii na startu ještě 3 speciály DS3 WRC. Jako obvykle se bude chtít Petter Solberg zamýchat mezi tovární jezdce a po zisku pódia z Australie získat další dobrý výsledek. Ohledně Kimiho Räikkönena se v minulém týdnu vynořily další spekulace, podle kterých by se měl vrátit do F1 do týmu Williams. Jen připomeňme, že vzhledem k tomu, že v Austrálii nestartoval, tak byl jeho tým ICE1 vyloučen z MS. Třetím soukromníkem na Citroënu DS3 WRC bude Peter van Merksteijn junior.
Největší šance na úspěch z tohoto tria má samozřejmě ex-mistr světa Petter Solberg, který již pojede všechny soutěže až do konce sezony. Nor ve Francii pojede již po jedenácté. Od roku 2010 se soutěž jede kolem města Strassburg. Vloni byl Mr. Holywood třetí. "Výsledek z Austrálie byla velká odměna pro celý tým," říká Petter.
"To hodně posunulo naši motivaci pro zbytek sezony. Asfalt není mým nejoblíbenějším povrchem, ale líbí se mi tato rally. Cesty jsou hodně rychlé a člověk musí hodně dávat pozor na časté změny gripu. Vloni jsem byl třetí. Tento rok bych chtěl dosáhnout minimálně stejného výsledku."
Kimi Räikkönen vloni vypadl. Jeho cílem jsou body. "Mám rád jízdu na šotolině, ale asfalt je pro mě mnohem přirozenějším. Pustím se do této rally, jako do dalších jiných. Chci se vyvarovat chybám a absolvovat co možná nejvíce kilometrů, abych získal zkušenosti."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?