Privátní jezdec Citroënu, Petter Solberg, by chtěl ve Francii vybojovat podium. To další soukromník na Citroënu, Kimi Räikkönen, by rád nasbíral zkušenosti.
Vedle továrních vozů v rukou Sebastiena Loeba a Sebastiena Ogiera budou ve Francii na startu ještě 3 speciály DS3 WRC. Jako obvykle se bude chtít Petter Solberg zamýchat mezi tovární jezdce a po zisku pódia z Australie získat další dobrý výsledek. Ohledně Kimiho Räikkönena se v minulém týdnu vynořily další spekulace, podle kterých by se měl vrátit do F1 do týmu Williams. Jen připomeňme, že vzhledem k tomu, že v Austrálii nestartoval, tak byl jeho tým ICE1 vyloučen z MS. Třetím soukromníkem na Citroënu DS3 WRC bude Peter van Merksteijn junior.
Největší šance na úspěch z tohoto tria má samozřejmě ex-mistr světa Petter Solberg, který již pojede všechny soutěže až do konce sezony. Nor ve Francii pojede již po jedenácté. Od roku 2010 se soutěž jede kolem města Strassburg. Vloni byl Mr. Holywood třetí. "Výsledek z Austrálie byla velká odměna pro celý tým," říká Petter.
"To hodně posunulo naši motivaci pro zbytek sezony. Asfalt není mým nejoblíbenějším povrchem, ale líbí se mi tato rally. Cesty jsou hodně rychlé a člověk musí hodně dávat pozor na časté změny gripu. Vloni jsem byl třetí. Tento rok bych chtěl dosáhnout minimálně stejného výsledku."
Kimi Räikkönen vloni vypadl. Jeho cílem jsou body. "Mám rád jízdu na šotolině, ale asfalt je pro mě mnohem přirozenějším. Pustím se do této rally, jako do dalších jiných. Chci se vyvarovat chybám a absolvovat co možná nejvíce kilometrů, abych získal zkušenosti."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.