Privátní jezdec Citroënu, Petter Solberg, by chtěl ve Francii vybojovat podium. To další soukromník na Citroënu, Kimi Räikkönen, by rád nasbíral zkušenosti.
Vedle továrních vozů v rukou Sebastiena Loeba a Sebastiena Ogiera budou ve Francii na startu ještě 3 speciály DS3 WRC. Jako obvykle se bude chtít Petter Solberg zamýchat mezi tovární jezdce a po zisku pódia z Australie získat další dobrý výsledek. Ohledně Kimiho Räikkönena se v minulém týdnu vynořily další spekulace, podle kterých by se měl vrátit do F1 do týmu Williams. Jen připomeňme, že vzhledem k tomu, že v Austrálii nestartoval, tak byl jeho tým ICE1 vyloučen z MS. Třetím soukromníkem na Citroënu DS3 WRC bude Peter van Merksteijn junior.
Největší šance na úspěch z tohoto tria má samozřejmě ex-mistr světa Petter Solberg, který již pojede všechny soutěže až do konce sezony. Nor ve Francii pojede již po jedenácté. Od roku 2010 se soutěž jede kolem města Strassburg. Vloni byl Mr. Holywood třetí. "Výsledek z Austrálie byla velká odměna pro celý tým," říká Petter.
"To hodně posunulo naši motivaci pro zbytek sezony. Asfalt není mým nejoblíbenějším povrchem, ale líbí se mi tato rally. Cesty jsou hodně rychlé a člověk musí hodně dávat pozor na časté změny gripu. Vloni jsem byl třetí. Tento rok bych chtěl dosáhnout minimálně stejného výsledku."
Kimi Räikkönen vloni vypadl. Jeho cílem jsou body. "Mám rád jízdu na šotolině, ale asfalt je pro mě mnohem přirozenějším. Pustím se do této rally, jako do dalších jiných. Chci se vyvarovat chybám a absolvovat co možná nejvíce kilometrů, abych získal zkušenosti."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?