Světová rada FIA rozhodla. Od roku 2012 bude startovní pořadí v páteční etapě na šotolinových soutěžích určeno výsledkem shakedownu. V první etapě si bude moci nejrychlejší jezdec ze shakedownu svoji pozici na trati vybrat.
Současná situace má svoje pro a proti. Již několikrát došlo na taktické zpomalení, ale faktem také je, že ještě nikdy nebyly soutěže tak napínavé, jak jsou letos. To by se ale mohlo v roce 2012 změnit.
V budoucnu bude startovní pořadí v šotolinových soutěžích určovat kvalifikace, která bude probíhat v rámci shakedownu. Nejrychlejší jezdec si poté bude moci sám určit svoji pozici na trati. FIA určí dvouhodinový úsek, ve kterém mají jezdci dva pokusy, aby zajeli svůj čas. Po první etapě už jezdci budou startovat v opačném pořadí.
Dále byl také na zasedání potvrzen kalendář pro rok 2012. Otevřené zatím zůstalo datum rally v Itálii. Zatím je v kalendáři zařazena k datu 18. až 21. října. Návrat do MS zažívá Rally Monte Carlo, pojedou zde i jezdci PWRC a SWRC. Zajímavostí je, že se nebude končit ve Walesu ale ve Španělsku!
Kalendář WRC 2012:
17.-22.01. Rallye Monte-Carlo (PWRC/SWRC)
09.-12.02. Rally Sweden (SWRC)
08.-11.03. Rally Mexico (PWRC)
29.03-01.04. Rally Portugal (SWRC)
27.-29.04. Rally Argentina (PWRC)
25.-27.05. Acropolis Rally (PWRC)
22.-24.06. Rally of New Zealand (PWRC/SWRC)
02.-05.08. Rally Finland (SWRC)
24.-26.08. Rallye Deutschland (PWRC)
13.-16.09. Rally of Great Britain (SWRC)
04.-07.10. Rallye de France - Alsace (SWRC)
18.-21.10. Rally d’Italia (PWRC)
01.-04.11. Rally de Espa?a (PWRC/SWRC)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?