Světová rada FIA rozhodla. Od roku 2012 bude startovní pořadí v páteční etapě na šotolinových soutěžích určeno výsledkem shakedownu. V první etapě si bude moci nejrychlejší jezdec ze shakedownu svoji pozici na trati vybrat.
Současná situace má svoje pro a proti. Již několikrát došlo na taktické zpomalení, ale faktem také je, že ještě nikdy nebyly soutěže tak napínavé, jak jsou letos. To by se ale mohlo v roce 2012 změnit.
V budoucnu bude startovní pořadí v šotolinových soutěžích určovat kvalifikace, která bude probíhat v rámci shakedownu. Nejrychlejší jezdec si poté bude moci sám určit svoji pozici na trati. FIA určí dvouhodinový úsek, ve kterém mají jezdci dva pokusy, aby zajeli svůj čas. Po první etapě už jezdci budou startovat v opačném pořadí.
Dále byl také na zasedání potvrzen kalendář pro rok 2012. Otevřené zatím zůstalo datum rally v Itálii. Zatím je v kalendáři zařazena k datu 18. až 21. října. Návrat do MS zažívá Rally Monte Carlo, pojedou zde i jezdci PWRC a SWRC. Zajímavostí je, že se nebude končit ve Walesu ale ve Španělsku!
Kalendář WRC 2012:
17.-22.01. Rallye Monte-Carlo (PWRC/SWRC)
09.-12.02. Rally Sweden (SWRC)
08.-11.03. Rally Mexico (PWRC)
29.03-01.04. Rally Portugal (SWRC)
27.-29.04. Rally Argentina (PWRC)
25.-27.05. Acropolis Rally (PWRC)
22.-24.06. Rally of New Zealand (PWRC/SWRC)
02.-05.08. Rally Finland (SWRC)
24.-26.08. Rallye Deutschland (PWRC)
13.-16.09. Rally of Great Britain (SWRC)
04.-07.10. Rallye de France - Alsace (SWRC)
18.-21.10. Rally d’Italia (PWRC)
01.-04.11. Rally de Espa?a (PWRC/SWRC)
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?