Světová rada FIA rozhodla. Od roku 2012 bude startovní pořadí v páteční etapě na šotolinových soutěžích určeno výsledkem shakedownu. V první etapě si bude moci nejrychlejší jezdec ze shakedownu svoji pozici na trati vybrat.
Současná situace má svoje pro a proti. Již několikrát došlo na taktické zpomalení, ale faktem také je, že ještě nikdy nebyly soutěže tak napínavé, jak jsou letos. To by se ale mohlo v roce 2012 změnit.
V budoucnu bude startovní pořadí v šotolinových soutěžích určovat kvalifikace, která bude probíhat v rámci shakedownu. Nejrychlejší jezdec si poté bude moci sám určit svoji pozici na trati. FIA určí dvouhodinový úsek, ve kterém mají jezdci dva pokusy, aby zajeli svůj čas. Po první etapě už jezdci budou startovat v opačném pořadí.
Dále byl také na zasedání potvrzen kalendář pro rok 2012. Otevřené zatím zůstalo datum rally v Itálii. Zatím je v kalendáři zařazena k datu 18. až 21. října. Návrat do MS zažívá Rally Monte Carlo, pojedou zde i jezdci PWRC a SWRC. Zajímavostí je, že se nebude končit ve Walesu ale ve Španělsku!
Kalendář WRC 2012:
17.-22.01. Rallye Monte-Carlo (PWRC/SWRC)
09.-12.02. Rally Sweden (SWRC)
08.-11.03. Rally Mexico (PWRC)
29.03-01.04. Rally Portugal (SWRC)
27.-29.04. Rally Argentina (PWRC)
25.-27.05. Acropolis Rally (PWRC)
22.-24.06. Rally of New Zealand (PWRC/SWRC)
02.-05.08. Rally Finland (SWRC)
24.-26.08. Rallye Deutschland (PWRC)
13.-16.09. Rally of Great Britain (SWRC)
04.-07.10. Rallye de France - Alsace (SWRC)
18.-21.10. Rally d’Italia (PWRC)
01.-04.11. Rally de Espa?a (PWRC/SWRC)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.