Lapworth kritizuje týmovou taktiku Citroënu

Loeb, Sébastien - Elena, Daniel
Loeb, Sébastien - Elena, Daniel, foto: Citroën Communication
iM2 22. září 2011 21:30
Sdílej:

Šéfovi týmu Mini, Davidu Lapworthovi, přijde pokrytecké, že Citroën sáhl v Austrálii opět k týmové režii.

Citroën a speciálně Sébastien Loeb si v minulosti velmi často stěžovali na startovní pořadí v MS. Francouz musel často v šotolinových soutěžích startovat jako první a čistit tak trať ostatním. Často docházelo ke kuriózním situacím, kdy jezdci během celého dne bojovali o desetinky a pak na konci dne ubrali, aby získali lepší startovní pozici do dalšího dne. Teď by podle nových pravidel měl shakedown sloužit jako rozřazovací test do první etapy. 

David Lapworth, šéf týmu Mini, teď ostře kritizuje Citroën, který na FIA dlouho tlačil, aby toto pravidlo změnila. Jenže právě francouzský tým je týmem, který nejčastěji v MS k týmové taktice přistupuje. "Příjde mi to pokrytecké od Citroënu. Tlačili na FIA, aby změnila pravidla ohledně pořadí aut na trati, protože nemají rádi týmovou režii. A pak požádají jednoho jezdce, aby v Power Stage v Austrálii sundal nohu z plynu a jel pomalu, to není týmová režie?" poukazuje Lapworth.

"Nemělo by se zapomínat na to, že Power Stage je hlavně show pro diváky! Startovní pořadí by mělo být zachováno tak, jak je teď. Na šotolinové rally prostě nikdy nebudou stejné podmínky pro všechny. Pokud si někdo myslí, že v MS, které trvá celý rok, žádná taktika neexistuje, tak je naivní a nebo hloupý."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.