Martin Prokop pracuje na svém vstupu do WRC v roce 2012 s vozem Ford Fiesta WRC. Martin by měl jet evropské soutěže.
Nová generace WRC netáhne pouze nové výrobce ale i nové jezdce. Momentálně pracuje Martin Prokop na tom, aby se i on mohl do nejvyšší kategorie rallysportu podívat. Juniorský mistr světa z roku 2009 je momentálně na 3. místě v SWRC s jedním vítězstvím na kontě (Mexiko). Pro rok 2012 by měl s Fiestou WRC startovat v evropských soutěžích MS.
"Jezdit v MS by bylo krásné. Do nejvyšší ligy jsem ale chtěl nastoupit s konkurenceschopným autem. Chtěl sem v MS s WRC jezdit už před jedním nebo dvěma lety, ale to ještě nikdo nevěděl, jak bude MS vypadat. Právě probíhající sezona dokázala, že nová WRC mají stabilní budoucnost. Na tom budeme stavět," cituje Martina rallye-magazin.de.
"Zatím není nic jistého, ale pracujeme na tom," zakončuje jezdec, který svůj talent dokázal i například tím, že dokázal v roce 2010 vyhrát s vozem S2000 rychlostní zkoušku MS (Švédsko). Prokop není sám, kdo by se chtěl v příštím roce do MS s WRC dostat. Mluví se také o Atkinsonovi a Ketomovi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.