Nick Heidfeld a Timo Glock - jezdci F1 - mluví o svých zájmech o MS v rally. Proč se však nakonec asi nikdy nesvezou?
Během závodního víkendu DTM na německém Oscherslebenu se setkal šéf VW, Kris Nissen, a dva jezdci F1, Nick Heidfeld a Timo Glock. Nissen překvapil nabídkou: "Rád bych Nicka a Tima jednou pozval, aby se svezli s naším autem. Máme tam dvě sedačky, musí se jen domluvit, kdo by řídil a kdo navigoval."
Odpověď Tima Glocka byla rychlá: "Mám teď určitě čas," smál se pilot týmu Virgin. Pak začal vtipkovat, že by mohl vypustit nadcházející závod v Singapuru. I přes tyto legrácky se Timo o rally zajímá a rád by si ji někdy zkusil: "Rád bych někdy řídil auto. Již jednou jsem měl možnost řídit rallyové WRC auto Toyoty z roku 1999 (Corolla WRC - pozn. redaktora), už to bylo skvělé. Je to prostě čistá jízda," říká bývalý tovární jezdec Toyoty.
Timo Glock ve Virginu v Monze
Opačně situaci vidí bývalý jezdec týmu Renault, Nick Heidfeld. "Bylo by to určitě zajímavé, ale už v televizi mi to příjde trochu nebezpečné, když jedete 200 km/h lesem a vpravo i vlevo jsou stromy." Proto Němec tuto nabídku odmítl. "Z hlediska zábavy by to určitě mělo cenu, ale mám z toho trochu strach."
Nick Heidfeld v Renaultu na Nürburgringu
Na strachu to ztroskotalo i u Tima: "Jak již řekl Nick, člověk by měl mít na paměti také bezpečnostní faktor. Robertu Kubicovi se bohužel stala při rally velmi těžká nehoda. Ale to je součást hry u rallysportu." Proti zkušební jízdě s novým VW Polo R WRC by však Glock nic nenamítal. "Kdybych měl tu možnost auto otestovat, tak bych to rád zkusil."
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.