Neúčast na Rally v Austrálii přijde Kimiho Räikkönena celkem draho: Fin musí zaplatit pokutu 16 000 Euro (asi 393 000 Kč) a jeho tým přišel v hodnocení MS o všechny body.
O důvodech neúčasti 31 letého jezdce v Austrálii se vedou spekulace, někteří tvrdí, že se tak rozhodl z logistických důvodů, jiní, že tím chtěl ušetřit peníze. Fina, který letos v MS nastupuje za svůj vlastní tým to ale přijde docela draho. Bývalý mistr světa F1 musí zaplatit pokutu 16 000 Euro a jeho tým přichází o všechny body. Na konci sezony pak bude z hodnocení vyškrtnut úplně.
Důvod pro tento trest vychází z pravidel. Aby mohl tým Ice 1 Racing bodovat do hodnocení týmů, tak musí absolvovat za sezonu dva zámořské závody. Pravidla pak zavazují přihlášené týmy, aby nastoupily do všech zapsaných závodů. Kimi musel na začátku sezony nominovat alespoň 7 soutěží (nominoval jich 10), z toho 2 musely být v zámoří. Räikkönen startoval poprvé mimo Evropu v Jordánsku a jeho druhý start na jiném kontinentu měl být právě v Austrálii.
34 bodů, které Kimi v dosavadních 6 startech získal, jsou týmu odečteny. I přes tuto skutečnost privátní jezdec Citroënu plánuje účast na třech zbývajících rally.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?