Fia rozjede s pneumatikářskou společností Michelin užší spolupráci, jejíž cílem bude v následujících letech pracovat na vyšší bezpečnosti dopravy a menší zátěži životního prostředí. Spolupracovat se bude v rámci programu za bezpečnost v běžném provozu, který zaštiťuje OSN.
Jedním z nejdůležitějších bodů spolupráce bude vývoj nových penumatik pro závody. Zkušenosti s jejich vývojem budou následně přeneseny do běžného silničního provozu. Bude se také hledat řešení, jak snížit zátěž životního prostěředí během běžného denního provozu. Taká se bude pacovat na zvyšování bezpečnosti běžného provozu a zejména mladým řidičům bude poukazováno na možná nebezpečí.
FIA bude také s pneumatikářskými experty zjišťovat, jaký přesně má seriál mistrovství světa vliv na životní prostředí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.