Podle slov Evgenye Novikova byla nedělní nehoda v Austrálii největší bouračkou v jeho kariéře. Rus jezdící s Fordem Fiesta RS WRC za tým Stobart byl průběžně devatý, když udělal chybu a šel pětkrát přes střechu.
Ačkoliv jejich Fiesta po nedělní nehodě utrpěla velké poškození, tak jezdec i jeho francouzský navigátor, Denis Giraudet, z nehody vyvázli nezraněni. Podle slov pilota za nehodu můžou špatné poznámky.
"Byla to rychlá levá a pak se to trošku utáhlo přes horizont. V mých poznámkách jsem měl "flat" (rovný), ale samozřejmě to nemělo být flat. Byli jsme moc širocí, šli jsme na dvě kola a pak se začli točit. Byla to chyba. Nemohli jsme nic dělat, když se auto převracelo na stromy. V tu chvíli jsme jeli na šestku naplno. Oba jsme OK, ale myslím, že to byla největší nehoda, jakou jsem kdy měl," říká Novikov.
Ještě před startem soutěže bázované v Coffs Harbour ve čtvrtek Giraudet mluvil o 30 km testujako o "dobrodružství": "Je to opravdu něco speciálního, je to hodně rychlé a hodně se tam katuje. Stromy jsou velmi blízko trati a kdybyste trefili stromy dveřmi, tak by to nebylo zrovna příjemné, ale je to součástí hry. Nemůžete pokácet všechny stromy."
Někteří jezdci byli v servisní zóně po této RZ šokováni vážností nehody.
Video z australské nehody (nebo spíše australských nehod) Evgenye Novikova - článek pojednává o té poslední:
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.