Podle slov Evgenye Novikova byla nedělní nehoda v Austrálii největší bouračkou v jeho kariéře. Rus jezdící s Fordem Fiesta RS WRC za tým Stobart byl průběžně devatý, když udělal chybu a šel pětkrát přes střechu.
Ačkoliv jejich Fiesta po nedělní nehodě utrpěla velké poškození, tak jezdec i jeho francouzský navigátor, Denis Giraudet, z nehody vyvázli nezraněni. Podle slov pilota za nehodu můžou špatné poznámky.
"Byla to rychlá levá a pak se to trošku utáhlo přes horizont. V mých poznámkách jsem měl "flat" (rovný), ale samozřejmě to nemělo být flat. Byli jsme moc širocí, šli jsme na dvě kola a pak se začli točit. Byla to chyba. Nemohli jsme nic dělat, když se auto převracelo na stromy. V tu chvíli jsme jeli na šestku naplno. Oba jsme OK, ale myslím, že to byla největší nehoda, jakou jsem kdy měl," říká Novikov.
Ještě před startem soutěže bázované v Coffs Harbour ve čtvrtek Giraudet mluvil o 30 km testujako o "dobrodružství": "Je to opravdu něco speciálního, je to hodně rychlé a hodně se tam katuje. Stromy jsou velmi blízko trati a kdybyste trefili stromy dveřmi, tak by to nebylo zrovna příjemné, ale je to součástí hry. Nemůžete pokácet všechny stromy."
Někteří jezdci byli v servisní zóně po této RZ šokováni vážností nehody.
Video z australské nehody (nebo spíše australských nehod) Evgenye Novikova - článek pojednává o té poslední:
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.