Šampionát Intercontinental Rally Challenge (IRC) napíše nadcházející víkend již svou osmou část. Seriál se z domácího prostředí automobilky ŠKODA, která slavila ve Zlíně „triple“, přesouvá k jihovýchodním sousedům v Maďarsku. Kolem města Pécs se pojede již 45. ročník místní asfaltové rally, vůbec poprvé však jako součást IRC. Barvy týmu ŠKODA Motorsport bude hájit posádka Kopecký-Starý, která se prvním vítězstvím v letošním IRC na poslední rally ve Zlíně přihlásila silně o slovo v boji o celkový titul.
V Maďarsku je doplní Freddy Loix s Frédericem Miclottem, kteří ve Zlíně finišovali o neuvěřitelných 1.2 sekundy za vítěznou dvojicí Kopecký-Starý. Pro představu, jednalo se v přepočtu asi o 2 metry z celkových 250 soutěžních kilometrů! S vozem Škoda Fabia Super 2000 bude o body do šampionátu bojovat též Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK Motorsport, který na poslední zlínské rally mohutně atakoval pódiové pozice. Na startu v Pécsi se s Fabiíí Super 2000 objeví též Mark Wallenwein, Matthias Kahle a premiérově v IRC Hermann Gassner jun. Současný lídr IRC Juho Hänninen bude v době maďarské rally nabírat síly do dalšího programu, kde je jeho prioritou šampionát SWRC.Ten má na programu již jen dva závody a tak chce být Hänninen maximálně připravený. Jan Kopecký: „Vítězství ve Zlíně nás hrozně namotivovalo, máme na kontě první vítězství a chceme uspět i v dalším průběhu sezony. V Maďarsku budeme poprvé, co vím, čekají nás rychlé a uskákané tratě, blízké českým podmínkám, to by nám i vozu mohlo vyhovovat.“Freddy Loix: „Po druhém místě na Barum Rally se na tuto novou soutěž opravdu moc těším. Doufám, že to bude stejně pěkný a tuhý boj jako ve Zlíně. Mescek Rally bude nová téměř pro všechny soutěžící a to ji dělá ještě zajímavější. Všichni vědí, jak moc mám rád asfaltové soutěže, věřím, že zde uspěji a nasbírám hodně bodů do šampionátu.“Maďarská rally startuje v pátek 9. září úvodním prologem a na programu má celkem 14 rychlostních zkoušek a 252 kilometrů.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?