Nasser Al-Attiyah by se chtěl podílet na vývoji nových talentů z Kataru. On sám by se rád posadil do Citroënu DS3 WRC.
Šampión PWRC z roku 2006, Nasser Al-Attiyah, je podporován katarskou společností Barwa, teď by se rád posadil do továrního Citroënu DS3 WRC. V roce 2012 bychom tedy mohli na tratích rychlostních zkoušek vídat tři tovární Citroëny.
"Minulý měsíc jsem měl velmi dobré jednání s vládními představiteli Kataru. Chtěli bychom vytvořit něco podobného, jako udělalo Abu Dhabi s Fordem," říká Al-Attiyah. Podle jeho slov by mohl být program dokonce pětiletý: "Všechno je zatím otevřené, uvidíme, budeme o tom jednat. Tohle by byl můj sen, být třetím jezdcem Citroënu a hledat nové talenty. Sport v Kataru roste opravdu velmi rychle. Není zde problém s penězi, jen je potřebujeme dobře investovat."
Al-Attiyah, který v současnosti závodí v SWRC s vozem Ford Fiesta S2000 v barvách Barwy, ale neplánuje, že by odjel v příštím roce kompletní program MS. V lednu se bude především soustředit na obhajobu prvenství na Dakaru a také hodlá reprezentovat svoji zemi ve střelbě skeetem na olympiádě v Londýně.
Zpočátku sezony byl Katařan spojován s místem v továrním Volkswagenu, ale nakonec dal přednost startu na Dakaru: "Pro mě i mé sponzory je velmi důležité, abych se pokusil obhájit vítězství z minulého ročníku. Vztahy s Volkswagenem jsou ale stále velmi dobré."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?