Petter Solber je stále hladový po dalším triumfu v mistrovství světa. Jako soukromník se ale s postupem vývoje dostává do stále těžší pozice.
Na začátku letošního roku se naskytla privátním jezdcům soutěžících v mistrovství světa jedinečná šance přiblížit se výkonově továrním jezdcům. To totiž byly po změně technických pravidel poprvé nasazeny zcela nové vozy, které se dostali i mezi soukromé jezdce. Technický vývoj však postupuje nezadržitelně dále a zatímco tovární týmy homologují nové vylepšené díly, klientské verze vozů na špičku začínají stále více ztracet.
A právě na to doplácí také Petter Solberg, který má mezi netovárními jezdci přeci jen poněkud specifické postavení. Bývalý mistr světa ani po letech své bohaté kariéry neztratil nic na své dravost a hlavně chuti vítězit. Rychlost a zkušenosti na to má, ovšem bez špičkové techniky se již dnes vítězit nedá.
Poznal to například v Německu, kde mu navíc vyrost další vážný soupeř. Dani Sordo jel s novým Mini WRC možná až nad očekávání, za což hovoří zejména konečné třetí místo. "Tovární týmy zde byly velmi rychlé. Pro soukromníka bylo strašně těžké, dostat se na pódium," komentuje Solberg soutěž v Trevíru.
Ale na zbytek sezóny zatím nehází flintu do žita. "Vývoj továren beží velmi rychle dopředu a pro nás je to teď velmi těžké. Musíme však nadále bojovat a snažit se v nadcházejích soutěžích bojovat o vyšší příčky."
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.