Petter Solber je stále hladový po dalším triumfu v mistrovství světa. Jako soukromník se ale s postupem vývoje dostává do stále těžší pozice.
Na začátku letošního roku se naskytla privátním jezdcům soutěžících v mistrovství světa jedinečná šance přiblížit se výkonově továrním jezdcům. To totiž byly po změně technických pravidel poprvé nasazeny zcela nové vozy, které se dostali i mezi soukromé jezdce. Technický vývoj však postupuje nezadržitelně dále a zatímco tovární týmy homologují nové vylepšené díly, klientské verze vozů na špičku začínají stále více ztracet.
A právě na to doplácí také Petter Solberg, který má mezi netovárními jezdci přeci jen poněkud specifické postavení. Bývalý mistr světa ani po letech své bohaté kariéry neztratil nic na své dravost a hlavně chuti vítězit. Rychlost a zkušenosti na to má, ovšem bez špičkové techniky se již dnes vítězit nedá.
Poznal to například v Německu, kde mu navíc vyrost další vážný soupeř. Dani Sordo jel s novým Mini WRC možná až nad očekávání, za což hovoří zejména konečné třetí místo. "Tovární týmy zde byly velmi rychlé. Pro soukromníka bylo strašně těžké, dostat se na pódium," komentuje Solberg soutěž v Trevíru.
Ale na zbytek sezóny zatím nehází flintu do žita. "Vývoj továren beží velmi rychle dopředu a pro nás je to teď velmi těžké. Musíme však nadále bojovat a snažit se v nadcházejích soutěžích bojovat o vyšší příčky."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?