Se smíšenými pocity odjíždí vicemistři České republiky v rallye Václav Pech jun. – Petr Uhel ze slavné Barum rallye. První rychlostní zkoušku v pátek v nočních ulicích Zlína před zraky desetitisíců diváků zvládli podle představ a 3. místo mezi českými posádkami bylo dobrou výchozí pozicí.
Hned v sobotu ráno museli předvést své umění teamoví mechanici, když při přejezdu do servisní zóny začal zlobit přední diferenciál Lanceru. „Zřejmě mu ublížil téměř studený start na večerní rychlostce. Ráno, když jsme vyjížděli z uzavřeného parkoviště, vydával divné zvuky a museli jsme jej vyměnit. Bylo na to pouze 15 minut, ale zvládli jsme to s penalizací 40 vteřin,“ popisuje Václav Pech jun..Větší potíže nastaly až v cíli šesté rychlostní zkoušky. „Auto se chovalo úžasně, po přestavění vozu do specifikace R4 to začalo vypadat, že už vše funguje a my jsme byli schopni stále zrychlovat a využívat nový podvozek. Právě ale speciální díly dovezené z italského Ralliartu nevydržely. Na zadní nápravě se ohnuly v podstatě všechny vzpěry a ramena a pravé zadní zavěšení, dokonce před cílem šesté erzety upadlo. S vyvráceným kolem jsme museli řešit horkou chvilku asi ve 150km/h. rychlosti, ale dopadlo to dobře. Za cílem této zkoušky jsme se s Petrem snažili prasklé rameno ještě improvizovaně opravit, ale po zjištění, že jsou zohýbané i ostatní díly, nešlo dál pokračovat,“ vysvětluje důvody sobotního odstoupení Václav Pech jun..Pravidla rallye umožňují po nedokončené I. etapě nastoupit do druhé a pokusit se získat do Mistrovství ČR body, alespoň za etapové umístění. Proto se team rozhodl urychleně přestavit vůz na sériový podvozek, s jehož výdrží si byl jist. „Startovat v nedělní tzv. „superrallye“ byl pokus dojet, v rámci Mezinárodního mistrovství České republiky, na 3. místě za Kopeckým a Krestou na továrních speciálech S2000 a získat alespoň 5 bodů do českého šampionátu. To se povedlo, ale hlavně to pomohlo psychice celého teamu a snad i našim fanouškům,“ říká Václav Pech jun..Další akcí posádky Václav Pech jun. – Petr Uhel bude autogramiáda u čerpací stanice EuroOil-Dubenec 20.09.2011 a následná Rallye Příbram 23. – 25.09.2011.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?