Se smíšenými pocity odjíždí vicemistři České republiky v rallye Václav Pech jun. – Petr Uhel ze slavné Barum rallye. První rychlostní zkoušku v pátek v nočních ulicích Zlína před zraky desetitisíců diváků zvládli podle představ a 3. místo mezi českými posádkami bylo dobrou výchozí pozicí.
Hned v sobotu ráno museli předvést své umění teamoví mechanici, když při přejezdu do servisní zóny začal zlobit přední diferenciál Lanceru. „Zřejmě mu ublížil téměř studený start na večerní rychlostce. Ráno, když jsme vyjížděli z uzavřeného parkoviště, vydával divné zvuky a museli jsme jej vyměnit. Bylo na to pouze 15 minut, ale zvládli jsme to s penalizací 40 vteřin,“ popisuje Václav Pech jun..Větší potíže nastaly až v cíli šesté rychlostní zkoušky. „Auto se chovalo úžasně, po přestavění vozu do specifikace R4 to začalo vypadat, že už vše funguje a my jsme byli schopni stále zrychlovat a využívat nový podvozek. Právě ale speciální díly dovezené z italského Ralliartu nevydržely. Na zadní nápravě se ohnuly v podstatě všechny vzpěry a ramena a pravé zadní zavěšení, dokonce před cílem šesté erzety upadlo. S vyvráceným kolem jsme museli řešit horkou chvilku asi ve 150km/h. rychlosti, ale dopadlo to dobře. Za cílem této zkoušky jsme se s Petrem snažili prasklé rameno ještě improvizovaně opravit, ale po zjištění, že jsou zohýbané i ostatní díly, nešlo dál pokračovat,“ vysvětluje důvody sobotního odstoupení Václav Pech jun..Pravidla rallye umožňují po nedokončené I. etapě nastoupit do druhé a pokusit se získat do Mistrovství ČR body, alespoň za etapové umístění. Proto se team rozhodl urychleně přestavit vůz na sériový podvozek, s jehož výdrží si byl jist. „Startovat v nedělní tzv. „superrallye“ byl pokus dojet, v rámci Mezinárodního mistrovství České republiky, na 3. místě za Kopeckým a Krestou na továrních speciálech S2000 a získat alespoň 5 bodů do českého šampionátu. To se povedlo, ale hlavně to pomohlo psychice celého teamu a snad i našim fanouškům,“ říká Václav Pech jun..Další akcí posádky Václav Pech jun. – Petr Uhel bude autogramiáda u čerpací stanice EuroOil-Dubenec 20.09.2011 a následná Rallye Příbram 23. – 25.09.2011.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?