Se smíšenými pocity odjíždí vicemistři České republiky v rallye Václav Pech jun. – Petr Uhel ze slavné Barum rallye. První rychlostní zkoušku v pátek v nočních ulicích Zlína před zraky desetitisíců diváků zvládli podle představ a 3. místo mezi českými posádkami bylo dobrou výchozí pozicí.
Hned v sobotu ráno museli předvést své umění teamoví mechanici, když při přejezdu do servisní zóny začal zlobit přední diferenciál Lanceru. „Zřejmě mu ublížil téměř studený start na večerní rychlostce. Ráno, když jsme vyjížděli z uzavřeného parkoviště, vydával divné zvuky a museli jsme jej vyměnit. Bylo na to pouze 15 minut, ale zvládli jsme to s penalizací 40 vteřin,“ popisuje Václav Pech jun..Větší potíže nastaly až v cíli šesté rychlostní zkoušky. „Auto se chovalo úžasně, po přestavění vozu do specifikace R4 to začalo vypadat, že už vše funguje a my jsme byli schopni stále zrychlovat a využívat nový podvozek. Právě ale speciální díly dovezené z italského Ralliartu nevydržely. Na zadní nápravě se ohnuly v podstatě všechny vzpěry a ramena a pravé zadní zavěšení, dokonce před cílem šesté erzety upadlo. S vyvráceným kolem jsme museli řešit horkou chvilku asi ve 150km/h. rychlosti, ale dopadlo to dobře. Za cílem této zkoušky jsme se s Petrem snažili prasklé rameno ještě improvizovaně opravit, ale po zjištění, že jsou zohýbané i ostatní díly, nešlo dál pokračovat,“ vysvětluje důvody sobotního odstoupení Václav Pech jun..Pravidla rallye umožňují po nedokončené I. etapě nastoupit do druhé a pokusit se získat do Mistrovství ČR body, alespoň za etapové umístění. Proto se team rozhodl urychleně přestavit vůz na sériový podvozek, s jehož výdrží si byl jist. „Startovat v nedělní tzv. „superrallye“ byl pokus dojet, v rámci Mezinárodního mistrovství České republiky, na 3. místě za Kopeckým a Krestou na továrních speciálech S2000 a získat alespoň 5 bodů do českého šampionátu. To se povedlo, ale hlavně to pomohlo psychice celého teamu a snad i našim fanouškům,“ říká Václav Pech jun..Další akcí posádky Václav Pech jun. – Petr Uhel bude autogramiáda u čerpací stanice EuroOil-Dubenec 20.09.2011 a následná Rallye Příbram 23. – 25.09.2011.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.