Se smíšenými pocity odjíždí vicemistři České republiky v rallye Václav Pech jun. – Petr Uhel ze slavné Barum rallye. První rychlostní zkoušku v pátek v nočních ulicích Zlína před zraky desetitisíců diváků zvládli podle představ a 3. místo mezi českými posádkami bylo dobrou výchozí pozicí.
Hned v sobotu ráno museli předvést své umění teamoví mechanici, když při přejezdu do servisní zóny začal zlobit přední diferenciál Lanceru. „Zřejmě mu ublížil téměř studený start na večerní rychlostce. Ráno, když jsme vyjížděli z uzavřeného parkoviště, vydával divné zvuky a museli jsme jej vyměnit. Bylo na to pouze 15 minut, ale zvládli jsme to s penalizací 40 vteřin,“ popisuje Václav Pech jun..Větší potíže nastaly až v cíli šesté rychlostní zkoušky. „Auto se chovalo úžasně, po přestavění vozu do specifikace R4 to začalo vypadat, že už vše funguje a my jsme byli schopni stále zrychlovat a využívat nový podvozek. Právě ale speciální díly dovezené z italského Ralliartu nevydržely. Na zadní nápravě se ohnuly v podstatě všechny vzpěry a ramena a pravé zadní zavěšení, dokonce před cílem šesté erzety upadlo. S vyvráceným kolem jsme museli řešit horkou chvilku asi ve 150km/h. rychlosti, ale dopadlo to dobře. Za cílem této zkoušky jsme se s Petrem snažili prasklé rameno ještě improvizovaně opravit, ale po zjištění, že jsou zohýbané i ostatní díly, nešlo dál pokračovat,“ vysvětluje důvody sobotního odstoupení Václav Pech jun..Pravidla rallye umožňují po nedokončené I. etapě nastoupit do druhé a pokusit se získat do Mistrovství ČR body, alespoň za etapové umístění. Proto se team rozhodl urychleně přestavit vůz na sériový podvozek, s jehož výdrží si byl jist. „Startovat v nedělní tzv. „superrallye“ byl pokus dojet, v rámci Mezinárodního mistrovství České republiky, na 3. místě za Kopeckým a Krestou na továrních speciálech S2000 a získat alespoň 5 bodů do českého šampionátu. To se povedlo, ale hlavně to pomohlo psychice celého teamu a snad i našim fanouškům,“ říká Václav Pech jun..Další akcí posádky Václav Pech jun. – Petr Uhel bude autogramiáda u čerpací stanice EuroOil-Dubenec 20.09.2011 a následná Rallye Příbram 23. – 25.09.2011.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.