Úvodní díl letošního ročníku Barum Czech Rally Zlín, zařazeného do prestižního seriálu Intercontintal Rally Challenge (IRC), ovládla v pátek finská posádka ve složení Juho Hänninen - Mikko Markkula. Z Čechů se nejlépe umístili Jan Kopecký s Petrem Starým, kteří zajeli třetí nejrychlejší čas. Zatímco v pátek byla na programu pouze první rychlostní zkouška pro diváky, o víkendu už půjde do tuhého. Celková trasa zahrnuje 620 kilometrů, z toho 248 kilometrů tvoří 15 měřených úseků, 8 z nich absolvují závodníci v sobotu. Výlsedky první erzety: 1. Hänninen Juho/Markkula Mikko (Fin/Škoda Fabia S200) 00:07:03. 2 Mikkelsen A./Floene Ola (Nor/Škoda Fabia S2000) + 0,5. 3. Kopecký Jan/Starý Petr (ČR/Škoda Fabia S2000) + 1,1. 4 Loix Freddy/Miclotte F. (Bel/Škoda Fabia S2000) + 2.2. 5. Wilks Guy/Pugh Phil (VB/Peugeot 207) + 2.6. 6 Neuville T./Gilsoul Nicolas (Bel/Peugeot 207) + 5,3.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?