Česká posádka reprezentující republiku ve WRC Academy ve složení Jan Černý – Pavel Kohout nakonec v Německu dosáhla na páté místo.
Dva náročné dny, které od rána do večera vyplňovalo závodění na specifických rychlostních zkouškách Německé Rally, má za sebou Jan Černý i jeho spolujezdec Pavel Kohout. Mladíci z České republiky absolvovali plný počet kilometrů, který je předepsán pro jezdce WRC Academy a dosáhli tak cíle Rally Deutschland.
Honza Černý se do Německa, které bylo první asfaltovou rally v jejich světovém kalendáři, hodně těšil. Chtěl zde využít své zkušenosti, které již za svou závodnickou kariéru nasbíral, a cílem bylo bojovat o umístění na stupních vítězů. Po rozpačité první etapě, která posádce Černý – Kohout příliš nesedla, se Honza s Pavlem vrhli do bojů ve druhé etapě plni odhodlání pořádně zatáhnout a ukázat, co v nich je. První rychlostní zkouška druhé etapy dopadla přesně podle představ. „Ve druhé etapě nebylo už o čem přemýšlet. První den jsme prokaučovali, a tak jsme chtěli hned od rána zkusit jet a stáhnout ztrátu, která nás dělila od stupňů vítězů. Hned první RZ dopadla dobře a vyhráli jsme ji. Měli jsme správný rytmus, seděl nám rozpis a já jel, jak to umím. V další rychlostní zkoušce jsem ale začal dělat drobné chyby, které nás stály čas. Nedařilo se mi pořádně trefovat do brzdných bodů před prudkými odbočkami, kterých tady bylo velké množství. V rychlých pasážích jsme podle mě jeli pěkně a bylo to i vidět na mezičasech. Docela se nám povedla i nejdelší a asi nejtěžší rychlostní zkouška Panzerplatte, kde jsme zajeli třetí čas a to bylo dobré,“ hodnotí úvod druhé etapy Jan Černý, kde si vyzkoušel naprosto odlišné charaktery rychlostních zkoušek.
Ford Fiesta R2, který připravuje tým M-Sport, fungoval během závodů velmi dobře a mechanici nemuseli až na drobný problém s brzdami řešit žádnou vážnější závadu. Posádka si dobře uvědomovala chybky, které je stojí čas, a proto do druhé sekce vyrazila s ještě větším odhodláním a motivací. Možná právě přemotivovanost nebo nejistota, stály za tím, že se Honzovi s Pavlem nedařilo oproti konkurenci výrazně zrychlit. „Někdy člověk prostě moc chce a potom dělá ještě více chyb. To byl asi dnes můj problém. Mám za to, že dobře vím, kde jsme drahocenný čas nechávali a to hlavně v pomalých zatáčkách a výjezdech z nich. Víme ale, na co se máme zaměřit do budoucna, a těší mě, že jsme dojeli do cíle s nepoškozeným vozem a najeli potřebné kilometry. Páté místo je ale určitě za očekáváním a já si v Německu představoval lepší výsledek. Všem našim soupeřům, kteří skončili před námi gratuluji, protože jeli opravdu hodně rychle a tentokrát jsme na ně neměli,“ uzavírá částečně zklamaný Jan Černý, který v Německu obsadil páté místo ve WRC Academy, což by mělo znamenat, že si upevní své průběžně páté místo celkově.
Další soutěží, která čeká na Jana Černého a Pavla Kohouta bude nadcházející Barum Czech Rally Zlín, kde se představí s vozem stejné kategorie jako v Německu, ale s okřídleným šípem ve znaku.
Na tratě světových rychlostních zkoušek se Černý – Kohout vrátí až na Rally France, která bude rovněž asfaltovou soutěží.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.