Česká posádka reprezentující republiku ve WRC Academy ve složení Jan Černý – Pavel Kohout nakonec v Německu dosáhla na páté místo.
Dva náročné dny, které od rána do večera vyplňovalo závodění na specifických rychlostních zkouškách Německé Rally, má za sebou Jan Černý i jeho spolujezdec Pavel Kohout. Mladíci z České republiky absolvovali plný počet kilometrů, který je předepsán pro jezdce WRC Academy a dosáhli tak cíle Rally Deutschland.
Honza Černý se do Německa, které bylo první asfaltovou rally v jejich světovém kalendáři, hodně těšil. Chtěl zde využít své zkušenosti, které již za svou závodnickou kariéru nasbíral, a cílem bylo bojovat o umístění na stupních vítězů. Po rozpačité první etapě, která posádce Černý – Kohout příliš nesedla, se Honza s Pavlem vrhli do bojů ve druhé etapě plni odhodlání pořádně zatáhnout a ukázat, co v nich je. První rychlostní zkouška druhé etapy dopadla přesně podle představ. „Ve druhé etapě nebylo už o čem přemýšlet. První den jsme prokaučovali, a tak jsme chtěli hned od rána zkusit jet a stáhnout ztrátu, která nás dělila od stupňů vítězů. Hned první RZ dopadla dobře a vyhráli jsme ji. Měli jsme správný rytmus, seděl nám rozpis a já jel, jak to umím. V další rychlostní zkoušce jsem ale začal dělat drobné chyby, které nás stály čas. Nedařilo se mi pořádně trefovat do brzdných bodů před prudkými odbočkami, kterých tady bylo velké množství. V rychlých pasážích jsme podle mě jeli pěkně a bylo to i vidět na mezičasech. Docela se nám povedla i nejdelší a asi nejtěžší rychlostní zkouška Panzerplatte, kde jsme zajeli třetí čas a to bylo dobré,“ hodnotí úvod druhé etapy Jan Černý, kde si vyzkoušel naprosto odlišné charaktery rychlostních zkoušek.
Ford Fiesta R2, který připravuje tým M-Sport, fungoval během závodů velmi dobře a mechanici nemuseli až na drobný problém s brzdami řešit žádnou vážnější závadu. Posádka si dobře uvědomovala chybky, které je stojí čas, a proto do druhé sekce vyrazila s ještě větším odhodláním a motivací. Možná právě přemotivovanost nebo nejistota, stály za tím, že se Honzovi s Pavlem nedařilo oproti konkurenci výrazně zrychlit. „Někdy člověk prostě moc chce a potom dělá ještě více chyb. To byl asi dnes můj problém. Mám za to, že dobře vím, kde jsme drahocenný čas nechávali a to hlavně v pomalých zatáčkách a výjezdech z nich. Víme ale, na co se máme zaměřit do budoucna, a těší mě, že jsme dojeli do cíle s nepoškozeným vozem a najeli potřebné kilometry. Páté místo je ale určitě za očekáváním a já si v Německu představoval lepší výsledek. Všem našim soupeřům, kteří skončili před námi gratuluji, protože jeli opravdu hodně rychle a tentokrát jsme na ně neměli,“ uzavírá částečně zklamaný Jan Černý, který v Německu obsadil páté místo ve WRC Academy, což by mělo znamenat, že si upevní své průběžně páté místo celkově.
Další soutěží, která čeká na Jana Černého a Pavla Kohouta bude nadcházející Barum Czech Rally Zlín, kde se představí s vozem stejné kategorie jako v Německu, ale s okřídleným šípem ve znaku.
Na tratě světových rychlostních zkoušek se Černý – Kohout vrátí až na Rally France, která bude rovněž asfaltovou soutěží.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.