Česká posádka reprezentující republiku ve WRC Academy ve složení Jan Černý – Pavel Kohout nakonec v Německu dosáhla na páté místo.
Dva náročné dny, které od rána do večera vyplňovalo závodění na specifických rychlostních zkouškách Německé Rally, má za sebou Jan Černý i jeho spolujezdec Pavel Kohout. Mladíci z České republiky absolvovali plný počet kilometrů, který je předepsán pro jezdce WRC Academy a dosáhli tak cíle Rally Deutschland.
Honza Černý se do Německa, které bylo první asfaltovou rally v jejich světovém kalendáři, hodně těšil. Chtěl zde využít své zkušenosti, které již za svou závodnickou kariéru nasbíral, a cílem bylo bojovat o umístění na stupních vítězů. Po rozpačité první etapě, která posádce Černý – Kohout příliš nesedla, se Honza s Pavlem vrhli do bojů ve druhé etapě plni odhodlání pořádně zatáhnout a ukázat, co v nich je. První rychlostní zkouška druhé etapy dopadla přesně podle představ. „Ve druhé etapě nebylo už o čem přemýšlet. První den jsme prokaučovali, a tak jsme chtěli hned od rána zkusit jet a stáhnout ztrátu, která nás dělila od stupňů vítězů. Hned první RZ dopadla dobře a vyhráli jsme ji. Měli jsme správný rytmus, seděl nám rozpis a já jel, jak to umím. V další rychlostní zkoušce jsem ale začal dělat drobné chyby, které nás stály čas. Nedařilo se mi pořádně trefovat do brzdných bodů před prudkými odbočkami, kterých tady bylo velké množství. V rychlých pasážích jsme podle mě jeli pěkně a bylo to i vidět na mezičasech. Docela se nám povedla i nejdelší a asi nejtěžší rychlostní zkouška Panzerplatte, kde jsme zajeli třetí čas a to bylo dobré,“ hodnotí úvod druhé etapy Jan Černý, kde si vyzkoušel naprosto odlišné charaktery rychlostních zkoušek.
Ford Fiesta R2, který připravuje tým M-Sport, fungoval během závodů velmi dobře a mechanici nemuseli až na drobný problém s brzdami řešit žádnou vážnější závadu. Posádka si dobře uvědomovala chybky, které je stojí čas, a proto do druhé sekce vyrazila s ještě větším odhodláním a motivací. Možná právě přemotivovanost nebo nejistota, stály za tím, že se Honzovi s Pavlem nedařilo oproti konkurenci výrazně zrychlit. „Někdy člověk prostě moc chce a potom dělá ještě více chyb. To byl asi dnes můj problém. Mám za to, že dobře vím, kde jsme drahocenný čas nechávali a to hlavně v pomalých zatáčkách a výjezdech z nich. Víme ale, na co se máme zaměřit do budoucna, a těší mě, že jsme dojeli do cíle s nepoškozeným vozem a najeli potřebné kilometry. Páté místo je ale určitě za očekáváním a já si v Německu představoval lepší výsledek. Všem našim soupeřům, kteří skončili před námi gratuluji, protože jeli opravdu hodně rychle a tentokrát jsme na ně neměli,“ uzavírá částečně zklamaný Jan Černý, který v Německu obsadil páté místo ve WRC Academy, což by mělo znamenat, že si upevní své průběžně páté místo celkově.
Další soutěží, která čeká na Jana Černého a Pavla Kohouta bude nadcházející Barum Czech Rally Zlín, kde se představí s vozem stejné kategorie jako v Německu, ale s okřídleným šípem ve znaku.
Na tratě světových rychlostních zkoušek se Černý – Kohout vrátí až na Rally France, která bude rovněž asfaltovou soutěží.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?