Již kolem pátečního poledne se v tabulce live timingu z Německé Rally, v řádku určeném pro mezičasy české posádky začalo objevovat hrozivé NIC. Naděje českých fandů upírající se k výpadku monitorovacícho systému bohužel rozptýlila strohá textová zpráva managementu Czech Ford National Teamu – „Car 30 metres out in vineyard. Crew OK“.
Martin Prokop odstartoval do soutěže zcela v souladu se svým předstartovním odhodláním a první rychlostní zkoušku prolétnul v nejrychlejším čase třídy SWRC. Náročných 24 kilometrů po cestičkách mezi německými vinicemi zvládnul o pouhých 6 desetin sekundy rychleji než největší soupeř, Fin Juho Hanninen. Třetí Sousa již zaostal vteřin 10. Ve vzduchu byl cítit velký boj o vítězství. Ale také déšť…a ten na druhé RZ skutečně přišel.
„Jestli jsem si něco před závodem přál, bylo to sucho,“ říká zklamaný Martin Prokop. „Na mokrém asfaltu máme s Fiestou naprosté minimum zkušeností . Přesto jsem se rozhodl nezvolnit, skutečně jsme potřebovali útočit na každém metru trati.“ Stopky prvního mezičasu potvrzují slova českého reprezentanta – Fiesta v českých barvách získala k dobru další 1,2 vteřiny.
„Na přední kola jsme na RZ, kterou skrápěl hustý déšť, nazuli pneumatiky s měkčí směsí, jejichž chování pro mě není stoprocentně čitelné. V rychlé zatáčce zafungovaly paradoxně lépe než jsem čekal, očekávané nedotáčivé sklouznutí bylo menší než jsem čekal a zatáčku jsme projeli více „vnitřkem“. Tam číhaly kamenné schůdky do vinohradu, o které jsme škrtnuli. Kolo bylo ve velké rychlosti okamžitě pryč a neříditelná „Fiona“ opustila trať rovně do vinice,“ popisuje Prokop okamžik, který zmařil naděje na kvalitní výsledek.
„Pochopitelně mě jezdecká chyba nesmírně mrzí. Ale avizovali jsme, že žádné taktizování pro nás nepřichází v úvahu a pojedeme na hranici sta procent možností. Bohužel jsme se na okamžik v nesprávném místě ocitli za ní….“.
Tým podle manažera Quirina Mullera vyhodnotí míru poškození vozu a pokud to situace umožní, nasadí posádku v rámci pravidel Super Rally zpět do závodu. „Penalizace, kterou za neabsolvování dnešních testů dostaneme, bude obrovská. Rally je ale nevyzpytatelná disciplína a do cíle budou zbývat stále ještě dva dny. Budeme v servisu bojovat se stejným nasazením, jako naše posádka na trati.“
„Chyby litujeme už kvůli spoustě českých fandů, kteří nás tady povzbuzují,“ dodává Martin Prokop. „Snad si udobříme majitele vinice, ve které jsme přistáli. Nejspíš už tuším u koho budu muset nakoupit letošní vánoční dárky,“ říká pilot smířený s německým osudem.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?