Již kolem pátečního poledne se v tabulce live timingu z Německé Rally, v řádku určeném pro mezičasy české posádky začalo objevovat hrozivé NIC. Naděje českých fandů upírající se k výpadku monitorovacícho systému bohužel rozptýlila strohá textová zpráva managementu Czech Ford National Teamu – „Car 30 metres out in vineyard. Crew OK“.
Martin Prokop odstartoval do soutěže zcela v souladu se svým předstartovním odhodláním a první rychlostní zkoušku prolétnul v nejrychlejším čase třídy SWRC. Náročných 24 kilometrů po cestičkách mezi německými vinicemi zvládnul o pouhých 6 desetin sekundy rychleji než největší soupeř, Fin Juho Hanninen. Třetí Sousa již zaostal vteřin 10. Ve vzduchu byl cítit velký boj o vítězství. Ale také déšť…a ten na druhé RZ skutečně přišel.
„Jestli jsem si něco před závodem přál, bylo to sucho,“ říká zklamaný Martin Prokop. „Na mokrém asfaltu máme s Fiestou naprosté minimum zkušeností . Přesto jsem se rozhodl nezvolnit, skutečně jsme potřebovali útočit na každém metru trati.“ Stopky prvního mezičasu potvrzují slova českého reprezentanta – Fiesta v českých barvách získala k dobru další 1,2 vteřiny.
„Na přední kola jsme na RZ, kterou skrápěl hustý déšť, nazuli pneumatiky s měkčí směsí, jejichž chování pro mě není stoprocentně čitelné. V rychlé zatáčce zafungovaly paradoxně lépe než jsem čekal, očekávané nedotáčivé sklouznutí bylo menší než jsem čekal a zatáčku jsme projeli více „vnitřkem“. Tam číhaly kamenné schůdky do vinohradu, o které jsme škrtnuli. Kolo bylo ve velké rychlosti okamžitě pryč a neříditelná „Fiona“ opustila trať rovně do vinice,“ popisuje Prokop okamžik, který zmařil naděje na kvalitní výsledek.
„Pochopitelně mě jezdecká chyba nesmírně mrzí. Ale avizovali jsme, že žádné taktizování pro nás nepřichází v úvahu a pojedeme na hranici sta procent možností. Bohužel jsme se na okamžik v nesprávném místě ocitli za ní….“.
Tým podle manažera Quirina Mullera vyhodnotí míru poškození vozu a pokud to situace umožní, nasadí posádku v rámci pravidel Super Rally zpět do závodu. „Penalizace, kterou za neabsolvování dnešních testů dostaneme, bude obrovská. Rally je ale nevyzpytatelná disciplína a do cíle budou zbývat stále ještě dva dny. Budeme v servisu bojovat se stejným nasazením, jako naše posádka na trati.“
„Chyby litujeme už kvůli spoustě českých fandů, kteří nás tady povzbuzují,“ dodává Martin Prokop. „Snad si udobříme majitele vinice, ve které jsme přistáli. Nejspíš už tuším u koho budu muset nakoupit letošní vánoční dárky,“ říká pilot smířený s německým osudem.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?