Melico Racing Team a jeho posádka Jaroslav Melichárek - Richard Lasevič sa zapíšu po veľmi dlhom čase ako jediný slovenský tím štartujúci na podujatí zaradenom do seriálu World Rally Championship. Udeje sa tak už počas nadchádzajúceho víkendu na podujatí ADAC Rally Deutschland.
Jedno z najmladších podujatí seriálu World Rally Championship sa prvýkrát zaradilo do kalendáru Majstrovstiev sveta v rally v roku 2002. Počas uplynulých ôsmych rokov sa súťaž stala medzi posádkami veľmi obľúbenou azda aj z dôvodu profilu jej tratí. Tie sú umiestnené vo veľkej miere medzi vinicami, čo dodáva súťaži jedinečnú atmosféru. Azda aj z dôvodu neveľkej vzdialenosti z našich končín, sa každoročne okolo tratí ADAC Rally Deutschland zhromaždí veľké množstvo divákov zo Slovenska a Čiech. Súťaž je navyše výnimočná faktom, že od zaradenia do seriálu WRC poznala na najvyššej priečke iba mená jedinej posádky. Toto sa žiadnej inej súťaži zaradenej do WRC ešte nepodarilo. ADAC Rally Deutschland sa bude konať v termíne 18. – 21. Augusta 2011, v okolí mesta Trier.
Bližšie informácie o štarte na prestížnom podujatí nám prezradil Jaro Melichárek :„Už dávnejšie sme v tíme uvažovali, že by sme mohli skúsiť niečo nové, niekam ďalej sa posunúť. Samozrejme, úvahy boli o IRC, alebo WRC. A tak v tohtoročnej sezóne sme sa rozhodli zúčastniť sa niektorej zo súťaží majstrovstiev sveta. Na tejto súťaži sa zúčastníme s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO IX, z dielní Dynamic Rally Teamu. Ako nováčikom nám samozrejme nepôjde až tak o výsledok, našou métou je dôjsť do cieľa a nazbierať ďalšie skúsenosti s ohľadom na možnú budúcnosť.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?