V pátek 5. srpna v 18 hodin uplynula doba, dokdy se mohly posádky přihlásit na 41. ročník Barum Czech Rally Zlín. Přestože zveřejnění kompletního seznamu posádek proběhne až za více než týden, pořadatelé už nyní vědí, že se na barumku opět chystá skvělá konkurence.
Mezi více než stovkou soutěžních dvojic vyniká prakticky kompletní špička seriálu Intercontinental Rally Challenge v čele s továrním týmem Škoda Motosport a jeho triem Juho Hänninen, Jan Kopecký a Freddy Loix. Silnou sestavu ale nabídne i konkurenční Peugeot, s jehož továrním vozem pojede Francouz Bryan Bouffier, spřízněný tým Kronos pak nasadí vozy pro Guye Wilkse, dále pro vítěze letošní Korsické rally Thierryho Neuvilla a samozřejmě i pro domácího Pavla Valouška, který byl v cíli loňské barumky nejlépe umístěným českým jezdcem.
Seznam značek disponujících vozy Super 2000 se však neomezuje pouze na tyto dvě, ve Zlíně by se celkem mělo ukázat šest různých výrobců. Které to ale budou, to se veřejnost dozví až 15. srpna v 18 hodin, kdy dojde k oficiálnímu zveřejnění seznamu přihlášených.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?