Další špičkový francouzský pilot na scéně? Pierre Campana míří vysoko. Jeho cílem je následovat úspěchy Sébastiena Ogiera a Sébastiena Loeba. Premiéra ho čeká v Německu s vozem Mini WRC.
Pierre Campana dostal velkou šanci. V Německu a doma ve Francii pojede s vozem Mini Countrymann WRC týmu Drive Pro. Jeho start podpoří samotný Prodrive a francouzská automobilová federace FFSA.
V programu "Rally Team France 2011" zaujímá Campana jasně první místo a 25letý jezdec by se měl pravidelně objevovat v MS. Podobný koncept se FFSA podařil se Sébastienem Loebem i Sébastienem Ogierem. "Jsem velmi hrdý na to, že mě FFSA vybrala. Bude to velká výzva, ale cítím se být na ni připravený," říká Campana.
Aby byl na svůj vstup do MS dobře připraven, absolvoval test vozu WRC. "Na tyto starty pohlížím realisticky. Můj poslední start v MS byl před třemi roky. Navíc mě čeká moje první Rally v Německu, takže se budu muset vše naučit," pokračuje Francouz.
I Ogierovi do MS pomohla FFSA
V nesporný talent Pierre věří i prezidet FFSA, Nicolas Deschaux: "Jsme velmi rádi, že po Sébastienovi Ogierovi, který nastoupil v barvách Francie v roce 2009, můžeme do MS nasadit dalšího jezdce. Jsme si jisti, že tento mladý, talentovaný a cílevědomý jezdec je schopný nastupovat do MS, proto jsme se rozhodli jej za FFSA nasadit."
Video z testu Pierra Campany:
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.