Posádka Jan Černý – Pavel Kohout dokončila Finskou Rally, soutěž zařazenou do mistrovství světa, na pátém místě ve WRC Academy
Tři náročné dny ve Finsku dnes úspěšně završil jezdec Jan Černý s navigátorem Pavlem Kohoutem. V rámci WRC Academy bojovali s nástrahami tratě, kde startovali úplně poprvé. Finská Rally navíc potřebuje naprosto odlišný přístup k závodění než jiné soutěže a vyžaduje velké nasazení podložené zkušenostmi. Bez nich se ve Finsku nedá uspět a dobře se o tom přesvědčili i Honza Černý s Pavlem Kohoutem. „Věděl jsem, že ve Finsku budeme za učedníky a to se i potvrdilo. Pro nás ale bylo nejpodstatnější, že se nám podařilo tuto soutěž dokončit a najet kompletní porci kilometrů, kterou jsme měli předepsanou. V úvodu soutěže jsme se dost trápili s pochopením tratě Finské rally a neseděl nám rozpis. Ten je třeba pro tuhle soutěž hodně upravit a i jeho psaní je bez zkušeností hodně těžké. Nebyli jsme schopni odhadnout, které horizonty skočí hodně, a které míň a to nás občas překvapilo. Raději jsme ale zvolnili a jeli víc na jistotu,“ popisuje záludnosti Finské Rally Jan Černý.
České posádce se ale dařilo nechybovat a posunovala se díky svému zrychlování i chybám soupeřů stále výše pořadím. V závěrečné etapě se konečně dostavila větší jistota. To se projevilo i na dosahovaných časech. „Chtěli jsme v poslední etapě zkusit zrychlit, což se nám povedlo. Rozpis dnešních rychlostních zkoušek už jsme měli lepší a to byl základ. I samotné rychlostní zkoušky se mi dnes líbily svým charakterem asi nejvíc ze všech tří etap. Potřebovali jsme si vyzkoušet, jestli s rozumnou dávkou rizika můžeme jet s těmi nejrychlejšími a to se nám potvrdilo. Zajeli jsme dva třetí nejrychlejší časy a z toho máme radost. Ke konci jsme ještě zkoušeli stáhnout náskok Reevese, abychom se dostali na čtvrté místo, ale nakonec zůstalo 5,3 vteřin ztráty. S výsledkem jsem celkem spokojený, protože začátek soutěže jsme skutečně neměli dobrý. Dařilo se nám ale zrychlovat, najeli jsme kilometry a nasbírali hodně zkušeností, které nám stále ještě chybí. Až pojedeme ve Finsku příště, tak už to bude lepší,“ říká s úsměvem spokojený Jan Černý.
Černý s Kohoutem tedy odjíždějí z Finska spokojeni a páté místo v soutěži mistrovství světa si zařadí vedle čtvrtého místa z Rally Sardinie, což je zatím jejich nejlepší umístění v soutěži Mistrovství světa. Další světovou rally posádky Černý – Kohout bude asfaltová Německá Rally, což je přeci jen charakterem bližší soutěž pro Jana Černého, i Pavla Kohouta.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?