Posádka Jan Černý – Pavel Kohout dokončila Finskou Rally, soutěž zařazenou do mistrovství světa, na pátém místě ve WRC Academy
Tři náročné dny ve Finsku dnes úspěšně završil jezdec Jan Černý s navigátorem Pavlem Kohoutem. V rámci WRC Academy bojovali s nástrahami tratě, kde startovali úplně poprvé. Finská Rally navíc potřebuje naprosto odlišný přístup k závodění než jiné soutěže a vyžaduje velké nasazení podložené zkušenostmi. Bez nich se ve Finsku nedá uspět a dobře se o tom přesvědčili i Honza Černý s Pavlem Kohoutem. „Věděl jsem, že ve Finsku budeme za učedníky a to se i potvrdilo. Pro nás ale bylo nejpodstatnější, že se nám podařilo tuto soutěž dokončit a najet kompletní porci kilometrů, kterou jsme měli předepsanou. V úvodu soutěže jsme se dost trápili s pochopením tratě Finské rally a neseděl nám rozpis. Ten je třeba pro tuhle soutěž hodně upravit a i jeho psaní je bez zkušeností hodně těžké. Nebyli jsme schopni odhadnout, které horizonty skočí hodně, a které míň a to nás občas překvapilo. Raději jsme ale zvolnili a jeli víc na jistotu,“ popisuje záludnosti Finské Rally Jan Černý.
České posádce se ale dařilo nechybovat a posunovala se díky svému zrychlování i chybám soupeřů stále výše pořadím. V závěrečné etapě se konečně dostavila větší jistota. To se projevilo i na dosahovaných časech. „Chtěli jsme v poslední etapě zkusit zrychlit, což se nám povedlo. Rozpis dnešních rychlostních zkoušek už jsme měli lepší a to byl základ. I samotné rychlostní zkoušky se mi dnes líbily svým charakterem asi nejvíc ze všech tří etap. Potřebovali jsme si vyzkoušet, jestli s rozumnou dávkou rizika můžeme jet s těmi nejrychlejšími a to se nám potvrdilo. Zajeli jsme dva třetí nejrychlejší časy a z toho máme radost. Ke konci jsme ještě zkoušeli stáhnout náskok Reevese, abychom se dostali na čtvrté místo, ale nakonec zůstalo 5,3 vteřin ztráty. S výsledkem jsem celkem spokojený, protože začátek soutěže jsme skutečně neměli dobrý. Dařilo se nám ale zrychlovat, najeli jsme kilometry a nasbírali hodně zkušeností, které nám stále ještě chybí. Až pojedeme ve Finsku příště, tak už to bude lepší,“ říká s úsměvem spokojený Jan Černý.
Černý s Kohoutem tedy odjíždějí z Finska spokojeni a páté místo v soutěži mistrovství světa si zařadí vedle čtvrtého místa z Rally Sardinie, což je zatím jejich nejlepší umístění v soutěži Mistrovství světa. Další světovou rally posádky Černý – Kohout bude asfaltová Německá Rally, což je přeci jen charakterem bližší soutěž pro Jana Černého, i Pavla Kohouta.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?