Budoucí hvězda týmu VW: Loeb, Grönholm nebo Solberg?

Gronholm, Marcus
Gronholm, Marcus, foto: Ford Motor Company
iM2 22. července 2011 11:55
Sdílej:

Bývalý mistr světa WRC a momentálně "důchodec", Marcus Grönholm, se hodlá pokusit získat místo v továrním voze německé značky Volkswagen ve WRC.

Hodlá Volkwagen nastoupit do MS v automobilových soutěžích s opravdu velkými rybami ve svých Polech WRC? Nejnověji projevil zájem o start s tímto týmem v MS Marcus Grönholm. Fin by se tak mohl vrátit do MS v továrním týmu!

Na světovou scénu se chystá wolfsburgská automobilka nastoupit od roku 2013. První starty s Polem R WRC by se ale měly konat už příští rok. "Nemyslím si, že bych mohl při mém návratu na světovou scénu bojovat rovnoceně se Sébastienem Loebem. Ale jsem připraven příští rok pomoci. Vstup nového výrobce do MS s novým vozem se mi jeví jako velmi dobrá přiležitost a výzva," říká Fin.

Od ukončení angažmá u továrního Fordu na konci sezony 2007 jel Marcus pouze dvě rally: v roce 2009 v Portugalsku (Subaru Impreza WRC) a v roce 2010 ve Švédsku (Ford Focus WRC). Teď se zdá, že konce kariéry přišel moc brzy: "Tehdy jsem si myslel, že je to správné rozhodnutí. Připadal jsem si již unavený. Jenže mezitím jsem si začal uvědomovat, že by bylo dobré, kdybych mohl ještě chvíli jezdit. Další mistrovský titul by nebyl špatný."

Francois-Xavier Demaison, bývalý inženýr vozu Grönholma, už má podepsanou s VW smlouvu, to bylo mohlo také sehrát určitou roli. V současné době VW neoznámilo žádného konkrétního jezdce, který bude v Polu WRC jezdit, ale v úvahu připadají i odvěcí rivalové Grönholma, Petter Solberg (ten už otevřeně prohlásil, že chce zpět do továrního týmu) nebo Sébastien Loeb (v Řecku byl velmi zklamaný přístupem Citroënu k jeho souboji s Ogierem).

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.