Bývalý mistr světa WRC a momentálně "důchodec", Marcus Grönholm, se hodlá pokusit získat místo v továrním voze německé značky Volkswagen ve WRC.
Hodlá Volkwagen nastoupit do MS v automobilových soutěžích s opravdu velkými rybami ve svých Polech WRC? Nejnověji projevil zájem o start s tímto týmem v MS Marcus Grönholm. Fin by se tak mohl vrátit do MS v továrním týmu!
Na světovou scénu se chystá wolfsburgská automobilka nastoupit od roku 2013. První starty s Polem R WRC by se ale měly konat už příští rok. "Nemyslím si, že bych mohl při mém návratu na světovou scénu bojovat rovnoceně se Sébastienem Loebem. Ale jsem připraven příští rok pomoci. Vstup nového výrobce do MS s novým vozem se mi jeví jako velmi dobrá přiležitost a výzva," říká Fin.
Od ukončení angažmá u továrního Fordu na konci sezony 2007 jel Marcus pouze dvě rally: v roce 2009 v Portugalsku (Subaru Impreza WRC) a v roce 2010 ve Švédsku (Ford Focus WRC). Teď se zdá, že konce kariéry přišel moc brzy: "Tehdy jsem si myslel, že je to správné rozhodnutí. Připadal jsem si již unavený. Jenže mezitím jsem si začal uvědomovat, že by bylo dobré, kdybych mohl ještě chvíli jezdit. Další mistrovský titul by nebyl špatný."
Francois-Xavier Demaison, bývalý inženýr vozu Grönholma, už má podepsanou s VW smlouvu, to bylo mohlo také sehrát určitou roli. V současné době VW neoznámilo žádného konkrétního jezdce, který bude v Polu WRC jezdit, ale v úvahu připadají i odvěcí rivalové Grönholma, Petter Solberg (ten už otevřeně prohlásil, že chce zpět do továrního týmu) nebo Sébastien Loeb (v Řecku byl velmi zklamaný přístupem Citroënu k jeho souboji s Ogierem).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?