Vítěz Sata Rallye Acores a průběžný lídr pořadí IRC, Juho Hänninen, potvrdil, že se zúčastní Barum Czech Rally Zlín. Ta je sedmým dílem kalendáře Intercontinental Rally Challenge a jede se od 26. do 28. srpna a pro Škodu je samozřejmě klíčovým podnikem.
Hlavní náplní práce Hänninena letos je Super 2000 World Rally Championship, ale ještě se stačil zúčastnit čtyř soutěží IRC (tři z toho vyhrál) a momentálně je včele jezdeckého pořadí. Škoda se zaměřuje na svého stálého jezdce, Jana Kopeckého, který by měl podle plánů vyhrát letošní IRC.
Jan Kopecký samozřejmě patří mezi jednoho z předních favoritů na vítězství ve Zlíně. Nicméně Hänninen - úřadující šampion IRC - nechce hrát jen druhé housle. "Budu tam v České republice, mohu tam vyhrát, ale vyhrát bude tak těžké jak to bylo minule na Azorech. Jan je zde hodně rychlý a také jsme viděli rychlost Andrease Mikkelsena na Ukrajině a na Azorech. Takže se pokusím vyhrát, ale nebude to lehké," říká Juho.
Se třetí Fabií S2000 ve Zlíně pojede Freddy Loix. Škoda se tak bude prezentovat v nejsilnější možné sestavě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?