Úchvatné představení značky ŠKODA na Rally Azory bylo v jejím cíli korunováno fantastickým výsledkem – vozy ŠKODA obsadili první tři místa a v historii IRC se jim to povedlo již popáté. Vítězná posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport Hänninen-Markkula slaví letos již třetí prvenství v šampionátu IRC. Druhé místo obsadila po strhující bitvě posádka týmu ŠKODA UK Motorsport Mikkelsen-Floene (+ 42 sekund), na třetí příčce finišovala další posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport Kopecký-Starý. ŠKODA si výrazně upevnila vedoucí pozici v hodnocení značek, Hänninen se při svém teprve čtvrtém startu dostal opět do vedení celé soutěže.
V pořadí šestou soutěž seriálu IRC přivítal ostrov Sao Miguel, největší z devíti Azorských ostrovů ve čtvrtek, kdy byly na programu tři rychlostní zkoušky. Nejlépe do soutěže vstoupil úřadující šampion Juho Hänninen. Druhý Magalhaes na Peugeotu ztrácel 4 vteřiny, o sekundu pomalejší byl Mikkelsen a čtvrtý o dalších pět sekund Kopecký.Po nočním dešti, jenž skropil tratě pátečních erzet, se ostrov probudil do pošmourného rána a exotická příroda se zahalila do temných mraků, z kterých se spouštěl mocný déšť doprovázený hustou mlhou. Podmínky byly skutečně extrémní, spolujezdec Kopeckého Petr Starý komentoval ranní průjezd slovy: „Raději jsem se díval jen a pouze do rozpisu, dopředu nebylo vidět vůbec nic.“ Z pátečních devíti plánovaných erzet nakonec byly dvě zrušeny – v pořadí pátá kvůli stádu krav na trati a devátá pro přílišný počet havarovaných vozů na trati z předešlého průjezdu. Andreas Mikkelsen v druhé polovině dne mocně zrychlil a dostal se na „dohled“ vedoucímu Hänninenovi – zaostával o pouhou vteřinu. Kopecký končil druhou etapu na čtvrtém místě dvě vteřiny za loňským vítězem Magalhaesem.Sobotní finálních pět rychlostních zkoušek přineslo dramatickou bitvu o první a třetí místo a dočasnou změnu na prvním místě – hned v první erzetě dostihnul skvěle jedoucí Mikkelsen Hänninena a vystřídal jej ve vedení. Kopecký zrychlil taktéž a probojoval se na třetí pozici a udržel ji až do cíle. Nelítostný boj Mikkelsena s Hänninenem pokračoval, finský pilot se hned v následující erzetě opět dostal do čela a až v posledních dvou erzetách Mikkelsen takticky zvolnil s cílem dojet si pro jisté druhé místo, Jak sám souboj komentoval, ztráta 10 sekund byla již na jezdce Hänninenových kvalit příliš velká. V cíli měl nakonec Hänninen náskok 42 sekund, Kopecký byl o další minutu třetí.Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, byl z výsledku nadšený: „Chtěl bych poděkovat všem posádkám vozů ŠKODA za jejich výkon. Na náročné trati s vysokým rizikem defektu se vyvarovaly chyb a společně přispěly k nejlepšímu výsledku značky ŠKODA v letošním ročníku IRC. Nyní nás čeká poměrně delší soutěžní pauza, kterou vyplníme nabíráním sil a přípravami na srpnovou domácí soutěž ve Zlíně. Ta bude pro celé IRC představovat jeden z vrcholů šampionátu, očekává se nabité startovní pole a tradičně davy fantastických diváků.“Juho Hänninen bral letošní vítězství jako satisfakci za smolný loňský ročník, kdy o prvenství přišel vinou defektu v předposlední erzetě: „Chtěli jsme zde hrozně moc zvítězit, loni jsme měli s Mikkem na této soutěži obrovskou smůlu. Souboj s Andreasem skvěle okořenil celou rally, museli jsme bojovat až do konce. Nyní se moc těšíme na domácí rally ve Finsku.“
Jan Kopecký ke svému třetímu místu dodal: „Ze začátku jsme hledali optimální rytmus, pauza na šotolině byla znát. Třetí místo je skvělé doplnění kompletního podiového obsazení vozů ŠKODA. Nyní nás čeká soutěžní pauza, ale už se s Petrem nemůžeme dočkat našeho příštího startu na Barumce.“V rámci seriálu IRC se tým ŠKODA Motorsport představí poslední srpnový víkend na Barum Rally ve Zlíně s oběma posádkami Kopecký-Starý a Hännien-Markkula. Juho Hänninen bude koncem července startovat v kategorii SWRC za Red Bull ŠKODA tým v rodném Finsku a týden před Zlínem na Rally v Německu.Pořadí IRC:
1. Hänninen 83 bodů2. Bouffier 79 b.3. Loix 70 b.4. Kopecký 70 b.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?