Úchvatné představení značky ŠKODA na Rally Azory bylo v jejím cíli korunováno fantastickým výsledkem – vozy ŠKODA obsadili první tři místa a v historii IRC se jim to povedlo již popáté. Vítězná posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport Hänninen-Markkula slaví letos již třetí prvenství v šampionátu IRC. Druhé místo obsadila po strhující bitvě posádka týmu ŠKODA UK Motorsport Mikkelsen-Floene (+ 42 sekund), na třetí příčce finišovala další posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport Kopecký-Starý. ŠKODA si výrazně upevnila vedoucí pozici v hodnocení značek, Hänninen se při svém teprve čtvrtém startu dostal opět do vedení celé soutěže.
V pořadí šestou soutěž seriálu IRC přivítal ostrov Sao Miguel, největší z devíti Azorských ostrovů ve čtvrtek, kdy byly na programu tři rychlostní zkoušky. Nejlépe do soutěže vstoupil úřadující šampion Juho Hänninen. Druhý Magalhaes na Peugeotu ztrácel 4 vteřiny, o sekundu pomalejší byl Mikkelsen a čtvrtý o dalších pět sekund Kopecký.Po nočním dešti, jenž skropil tratě pátečních erzet, se ostrov probudil do pošmourného rána a exotická příroda se zahalila do temných mraků, z kterých se spouštěl mocný déšť doprovázený hustou mlhou. Podmínky byly skutečně extrémní, spolujezdec Kopeckého Petr Starý komentoval ranní průjezd slovy: „Raději jsem se díval jen a pouze do rozpisu, dopředu nebylo vidět vůbec nic.“ Z pátečních devíti plánovaných erzet nakonec byly dvě zrušeny – v pořadí pátá kvůli stádu krav na trati a devátá pro přílišný počet havarovaných vozů na trati z předešlého průjezdu. Andreas Mikkelsen v druhé polovině dne mocně zrychlil a dostal se na „dohled“ vedoucímu Hänninenovi – zaostával o pouhou vteřinu. Kopecký končil druhou etapu na čtvrtém místě dvě vteřiny za loňským vítězem Magalhaesem.Sobotní finálních pět rychlostních zkoušek přineslo dramatickou bitvu o první a třetí místo a dočasnou změnu na prvním místě – hned v první erzetě dostihnul skvěle jedoucí Mikkelsen Hänninena a vystřídal jej ve vedení. Kopecký zrychlil taktéž a probojoval se na třetí pozici a udržel ji až do cíle. Nelítostný boj Mikkelsena s Hänninenem pokračoval, finský pilot se hned v následující erzetě opět dostal do čela a až v posledních dvou erzetách Mikkelsen takticky zvolnil s cílem dojet si pro jisté druhé místo, Jak sám souboj komentoval, ztráta 10 sekund byla již na jezdce Hänninenových kvalit příliš velká. V cíli měl nakonec Hänninen náskok 42 sekund, Kopecký byl o další minutu třetí.Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, byl z výsledku nadšený: „Chtěl bych poděkovat všem posádkám vozů ŠKODA za jejich výkon. Na náročné trati s vysokým rizikem defektu se vyvarovaly chyb a společně přispěly k nejlepšímu výsledku značky ŠKODA v letošním ročníku IRC. Nyní nás čeká poměrně delší soutěžní pauza, kterou vyplníme nabíráním sil a přípravami na srpnovou domácí soutěž ve Zlíně. Ta bude pro celé IRC představovat jeden z vrcholů šampionátu, očekává se nabité startovní pole a tradičně davy fantastických diváků.“Juho Hänninen bral letošní vítězství jako satisfakci za smolný loňský ročník, kdy o prvenství přišel vinou defektu v předposlední erzetě: „Chtěli jsme zde hrozně moc zvítězit, loni jsme měli s Mikkem na této soutěži obrovskou smůlu. Souboj s Andreasem skvěle okořenil celou rally, museli jsme bojovat až do konce. Nyní se moc těšíme na domácí rally ve Finsku.“
Jan Kopecký ke svému třetímu místu dodal: „Ze začátku jsme hledali optimální rytmus, pauza na šotolině byla znát. Třetí místo je skvělé doplnění kompletního podiového obsazení vozů ŠKODA. Nyní nás čeká soutěžní pauza, ale už se s Petrem nemůžeme dočkat našeho příštího startu na Barumce.“V rámci seriálu IRC se tým ŠKODA Motorsport představí poslední srpnový víkend na Barum Rally ve Zlíně s oběma posádkami Kopecký-Starý a Hännien-Markkula. Juho Hänninen bude koncem července startovat v kategorii SWRC za Red Bull ŠKODA tým v rodném Finsku a týden před Zlínem na Rally v Německu.Pořadí IRC:
1. Hänninen 83 bodů2. Bouffier 79 b.3. Loix 70 b.4. Kopecký 70 b.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.