Úchvatné představení značky ŠKODA na Rally Azory bylo v jejím cíli korunováno fantastickým výsledkem – vozy ŠKODA obsadili první tři místa a v historii IRC se jim to povedlo již popáté. Vítězná posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport Hänninen-Markkula slaví letos již třetí prvenství v šampionátu IRC. Druhé místo obsadila po strhující bitvě posádka týmu ŠKODA UK Motorsport Mikkelsen-Floene (+ 42 sekund), na třetí příčce finišovala další posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport Kopecký-Starý. ŠKODA si výrazně upevnila vedoucí pozici v hodnocení značek, Hänninen se při svém teprve čtvrtém startu dostal opět do vedení celé soutěže.
V pořadí šestou soutěž seriálu IRC přivítal ostrov Sao Miguel, největší z devíti Azorských ostrovů ve čtvrtek, kdy byly na programu tři rychlostní zkoušky. Nejlépe do soutěže vstoupil úřadující šampion Juho Hänninen. Druhý Magalhaes na Peugeotu ztrácel 4 vteřiny, o sekundu pomalejší byl Mikkelsen a čtvrtý o dalších pět sekund Kopecký.Po nočním dešti, jenž skropil tratě pátečních erzet, se ostrov probudil do pošmourného rána a exotická příroda se zahalila do temných mraků, z kterých se spouštěl mocný déšť doprovázený hustou mlhou. Podmínky byly skutečně extrémní, spolujezdec Kopeckého Petr Starý komentoval ranní průjezd slovy: „Raději jsem se díval jen a pouze do rozpisu, dopředu nebylo vidět vůbec nic.“ Z pátečních devíti plánovaných erzet nakonec byly dvě zrušeny – v pořadí pátá kvůli stádu krav na trati a devátá pro přílišný počet havarovaných vozů na trati z předešlého průjezdu. Andreas Mikkelsen v druhé polovině dne mocně zrychlil a dostal se na „dohled“ vedoucímu Hänninenovi – zaostával o pouhou vteřinu. Kopecký končil druhou etapu na čtvrtém místě dvě vteřiny za loňským vítězem Magalhaesem.Sobotní finálních pět rychlostních zkoušek přineslo dramatickou bitvu o první a třetí místo a dočasnou změnu na prvním místě – hned v první erzetě dostihnul skvěle jedoucí Mikkelsen Hänninena a vystřídal jej ve vedení. Kopecký zrychlil taktéž a probojoval se na třetí pozici a udržel ji až do cíle. Nelítostný boj Mikkelsena s Hänninenem pokračoval, finský pilot se hned v následující erzetě opět dostal do čela a až v posledních dvou erzetách Mikkelsen takticky zvolnil s cílem dojet si pro jisté druhé místo, Jak sám souboj komentoval, ztráta 10 sekund byla již na jezdce Hänninenových kvalit příliš velká. V cíli měl nakonec Hänninen náskok 42 sekund, Kopecký byl o další minutu třetí.Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, byl z výsledku nadšený: „Chtěl bych poděkovat všem posádkám vozů ŠKODA za jejich výkon. Na náročné trati s vysokým rizikem defektu se vyvarovaly chyb a společně přispěly k nejlepšímu výsledku značky ŠKODA v letošním ročníku IRC. Nyní nás čeká poměrně delší soutěžní pauza, kterou vyplníme nabíráním sil a přípravami na srpnovou domácí soutěž ve Zlíně. Ta bude pro celé IRC představovat jeden z vrcholů šampionátu, očekává se nabité startovní pole a tradičně davy fantastických diváků.“Juho Hänninen bral letošní vítězství jako satisfakci za smolný loňský ročník, kdy o prvenství přišel vinou defektu v předposlední erzetě: „Chtěli jsme zde hrozně moc zvítězit, loni jsme měli s Mikkem na této soutěži obrovskou smůlu. Souboj s Andreasem skvěle okořenil celou rally, museli jsme bojovat až do konce. Nyní se moc těšíme na domácí rally ve Finsku.“
Jan Kopecký ke svému třetímu místu dodal: „Ze začátku jsme hledali optimální rytmus, pauza na šotolině byla znát. Třetí místo je skvělé doplnění kompletního podiového obsazení vozů ŠKODA. Nyní nás čeká soutěžní pauza, ale už se s Petrem nemůžeme dočkat našeho příštího startu na Barumce.“V rámci seriálu IRC se tým ŠKODA Motorsport představí poslední srpnový víkend na Barum Rally ve Zlíně s oběma posádkami Kopecký-Starý a Hännien-Markkula. Juho Hänninen bude koncem července startovat v kategorii SWRC za Red Bull ŠKODA tým v rodném Finsku a týden před Zlínem na Rally v Německu.Pořadí IRC:
1. Hänninen 83 bodů2. Bouffier 79 b.3. Loix 70 b.4. Kopecký 70 b.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?