Iba týždeň po smolnej Bohemia Rally sa na štart podujatia Beti Racing 3. Rally Lubeník postavila posádka Košického Procar Speed Teamu. V cieli z toho bolo pekné tretie miesto v rámci triedy 3. Pritom všetko mohlo dopadnúť úplne inak.
O tom ako Romana Grendela s Bohumilom Černochom pred týždňom v rámci podujatia konajúceho sa v okolí Mladej Boleslavi zradil najskôr diferenciál a následne aj spojka súťažného Mitsubishi Lancer EVO IX sme vás informovali. Našťastie sa novo vytvorenej posádke podarilo aspoň trochu zohrať v rámci druhej etapy už spomínanej súťaže, do ktorej nastúpili v rámci Super Rally a tak do Lubeníka, na štvrté podujatie seriálu DMACK Tyres Rally 2011 nastupovali s vyššími ambíciami.
Od úvodu všetko išlo ako po masle a Romanovi s Bohumilom sa podarilo zajazdiť niekoľko dobrých časov. V tretej rýchlostnej skúške sa však z prevodovej skrine ozvali nezvyčajné zvuky. Po nich Roman svojmu spolujazdcovi hlásil „stratu“ štvrtého prevodového stupňa. Na výmenu prevodovky v rámci servisnej pol hodinky nebolo dosť času a tak to posádka Procar Speed Teamu riskla a dojazdila do cieľa bez už porúčajúcej sa štvorky. Napriek tomu sa im podarilo dojazdiť nielen na treťom mieste medzi súťažiacimi v triede 3, ale aj na peknom trinástom mieste celkového hodnotenia. Roman Grendel napriek problémom priznal, že sa mu súťaž naozaj páčila : „Súťaž bola veľmi pekná. Na Gemeri sú asi najkrajšie rýchlostky z celého Slovenska. Škoda poruchy, ktorá nám neumožnila jazdiť tempo na aké sme boli pripravený. Som rád, že sa nám podarilo doraziť až do cieľa a udržať tretiu priečku v triede. So spolujazdcom sme sa už tiež dobre zžili a tešíme sa na ďalšiu súťaž ktorá bude v poľskom Rzeszowe.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?