Tretie miesto v triede 3 pre Procar Speed Team

grendel, roman
grendel, roman, foto: Ecce Rally
Miroslav Majláth 26. července 2011 08:00
Sdílej:

Iba týždeň po smolnej Bohemia Rally sa na štart podujatia Beti Racing 3. Rally Lubeník postavila posádka Košického Procar Speed Teamu. V cieli z toho bolo pekné tretie miesto v rámci triedy 3. Pritom všetko mohlo dopadnúť úplne inak.

O tom ako Romana Grendela s Bohumilom Černochom pred týždňom v rámci podujatia konajúceho sa v okolí Mladej Boleslavi zradil najskôr diferenciál a následne aj spojka súťažného Mitsubishi Lancer EVO IX sme vás informovali. Našťastie sa novo vytvorenej posádke podarilo aspoň trochu zohrať v rámci druhej etapy už spomínanej súťaže, do ktorej nastúpili v rámci Super Rally a tak do Lubeníka, na štvrté podujatie seriálu DMACK Tyres Rally 2011 nastupovali s vyššími ambíciami.

Od úvodu všetko išlo ako po masle a Romanovi s Bohumilom sa podarilo zajazdiť niekoľko dobrých časov. V tretej rýchlostnej skúške sa však z prevodovej skrine ozvali nezvyčajné zvuky. Po nich Roman svojmu spolujazdcovi hlásil „stratu“ štvrtého prevodového stupňa. Na výmenu prevodovky v rámci servisnej pol hodinky nebolo dosť času a tak to posádka Procar Speed Teamu riskla a dojazdila do cieľa bez už porúčajúcej sa štvorky. Napriek tomu sa im podarilo dojazdiť nielen na treťom mieste medzi súťažiacimi v triede 3, ale aj na peknom trinástom mieste celkového hodnotenia. Roman Grendel napriek problémom priznal, že sa mu súťaž naozaj páčila : „Súťaž bola veľmi pekná. Na Gemeri sú asi najkrajšie rýchlostky z celého Slovenska. Škoda poruchy, ktorá nám neumožnila jazdiť tempo na aké sme boli pripravený. Som rád, že sa nám podarilo doraziť až do cieľa a udržať tretiu priečku v triede. So spolujazdcom sme sa už tiež dobre zžili a tešíme sa na ďalšiu súťaž ktorá bude v poľskom Rzeszowe.“

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?