Iba týždeň po smolnej Bohemia Rally sa na štart podujatia Beti Racing 3. Rally Lubeník postavila posádka Košického Procar Speed Teamu. V cieli z toho bolo pekné tretie miesto v rámci triedy 3. Pritom všetko mohlo dopadnúť úplne inak.
O tom ako Romana Grendela s Bohumilom Černochom pred týždňom v rámci podujatia konajúceho sa v okolí Mladej Boleslavi zradil najskôr diferenciál a následne aj spojka súťažného Mitsubishi Lancer EVO IX sme vás informovali. Našťastie sa novo vytvorenej posádke podarilo aspoň trochu zohrať v rámci druhej etapy už spomínanej súťaže, do ktorej nastúpili v rámci Super Rally a tak do Lubeníka, na štvrté podujatie seriálu DMACK Tyres Rally 2011 nastupovali s vyššími ambíciami.
Od úvodu všetko išlo ako po masle a Romanovi s Bohumilom sa podarilo zajazdiť niekoľko dobrých časov. V tretej rýchlostnej skúške sa však z prevodovej skrine ozvali nezvyčajné zvuky. Po nich Roman svojmu spolujazdcovi hlásil „stratu“ štvrtého prevodového stupňa. Na výmenu prevodovky v rámci servisnej pol hodinky nebolo dosť času a tak to posádka Procar Speed Teamu riskla a dojazdila do cieľa bez už porúčajúcej sa štvorky. Napriek tomu sa im podarilo dojazdiť nielen na treťom mieste medzi súťažiacimi v triede 3, ale aj na peknom trinástom mieste celkového hodnotenia. Roman Grendel napriek problémom priznal, že sa mu súťaž naozaj páčila : „Súťaž bola veľmi pekná. Na Gemeri sú asi najkrajšie rýchlostky z celého Slovenska. Škoda poruchy, ktorá nám neumožnila jazdiť tempo na aké sme boli pripravený. Som rád, že sa nám podarilo doraziť až do cieľa a udržať tretiu priečku v triede. So spolujazdcom sme sa už tiež dobre zžili a tešíme sa na ďalšiu súťaž ktorá bude v poľskom Rzeszowe.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?